Witam
Zajmuję się konwersją napędu spalinowego na elektryczny samochodu, jestem odpowiedzialny za instalację klimatyzacji. Jak wiadomo sercem każdej klimy jest sprężarka, w samochodach z napędem konwencjonalnym sprężarka napędzana jest za pomocą paska klinowego. W przypadku samochodów elektrycznych niestety takie rozwiązanie jest niemożliwe, dlatego muszę użyć sprzężenia silnika elektrycznego z posiadaną sprężarką. Do czego dążę - potrzebuję dobrać silnik elektryczny o poniższych wymogach:
-moc około 2-3kW
-jak najmniejszy (wymiary)
-zasilony z 400V
-prędkość obrotowa do 3000rpm
-jak najprostszy układ sterowania
-możliwość sprzężenia ze sprężarką
-koszt - oczywiście jak najmniejszy
Chciałbym dodać, że w samochodach hybrydowych jak np. Toyota Prius stosowane są specjalne sprężarki elektryczne firmy DENSO, niestety użycie takiego sprzętu odpada, gdyż występują komplikacje związane ze sterowaniem układu, napięciem zasilania (ok. 200V) oraz olejem (olej który był stosowany do tej pory jest słabym izolatorem, a przy tych sprężarkach występuje kontakt czynnika z uzwojeniami, a niemożliwe jest całkowite pozbycie resztek poprzedniego oleju z instalacji, poza tym nie chcemy kombinować z jakimiś egzotycznymi olejami).
Pozostaje wybór silnika, liczę na podpowiedzi mniej lub bardziej konkretne. Najlepiej gdyby dostępny w Polsce.
Zajmuję się konwersją napędu spalinowego na elektryczny samochodu, jestem odpowiedzialny za instalację klimatyzacji. Jak wiadomo sercem każdej klimy jest sprężarka, w samochodach z napędem konwencjonalnym sprężarka napędzana jest za pomocą paska klinowego. W przypadku samochodów elektrycznych niestety takie rozwiązanie jest niemożliwe, dlatego muszę użyć sprzężenia silnika elektrycznego z posiadaną sprężarką. Do czego dążę - potrzebuję dobrać silnik elektryczny o poniższych wymogach:
-moc około 2-3kW
-jak najmniejszy (wymiary)
-zasilony z 400V
-prędkość obrotowa do 3000rpm
-jak najprostszy układ sterowania
-możliwość sprzężenia ze sprężarką
-koszt - oczywiście jak najmniejszy
Chciałbym dodać, że w samochodach hybrydowych jak np. Toyota Prius stosowane są specjalne sprężarki elektryczne firmy DENSO, niestety użycie takiego sprzętu odpada, gdyż występują komplikacje związane ze sterowaniem układu, napięciem zasilania (ok. 200V) oraz olejem (olej który był stosowany do tej pory jest słabym izolatorem, a przy tych sprężarkach występuje kontakt czynnika z uzwojeniami, a niemożliwe jest całkowite pozbycie resztek poprzedniego oleju z instalacji, poza tym nie chcemy kombinować z jakimiś egzotycznymi olejami).
Pozostaje wybór silnika, liczę na podpowiedzi mniej lub bardziej konkretne. Najlepiej gdyby dostępny w Polsce.