Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Bascom][ATmega8]Zliczanie osób na schodach

jacek1987-1987 03 Lut 2013 20:25 1734 8
  • #1 03 Lut 2013 20:25
    jacek1987-1987
    Poziom 11  

Witam jestem początkujący w programowaniu i potrzebuję pomocy w napisaniu programu do zliczania osób wchodzących oraz schodzących ze schodów. Docelowo program ten ma być wykorzystany do sterowania oświetleniem schodów. Ma to działać na zasadzie takiej że jak ktoś wchodzi od dołu to zostaje zwiększona wartość jakiegoś licznika a jak zejdzie ze schodów na górze to wartość tego samego licznika ma być zmniejszona i podobnie przy wchodzeniu od góry i zejściu na dole. Próbowałem to zrobić na takiej zasadzie jak działa enkoder żeby były zliczane sygnały lecz niestety to mi nie wyszło. Szukałem podobnych programów do obsługi enkodera ale to co udało mi się znaleźć nie działało tak jak zakładałem sobie. Mógłby mi ktoś pomóc w rozwiązaniu tego problemu jak to zrobić, zasugerować jakieś fragmenty kodu. Będę wdzięczny za pomoc

0 8
  • #2 03 Lut 2013 22:53
    mickpr
    Poziom 39  

2 Czujniki ruchu (czujki PIR).
    Na podstawie wykrywania kolejności zdarzeń jesteś w stanie (teoretycznie) określić czy ktoś schodzi, czy wchodzi.
    Teoretycznie, bo jak będzie szła para trzymając się za ręce?
    A jak będzie ktoś schodził i jednocześnie ktoś inny będzie wchodził?

Temat do przemyślenia.

0
  • #3 03 Lut 2013 23:14
    Quorce
    Poziom 12  

Oczywiście do najprostrzej wersji wystarczą dwa czujniki, chociaż ja użyłbym ultradźwięków z małym kątem (np. 15 stopni), albo coś w stylu "laser - odbiornik" i z przerwania na dole schodów i u góry można już naskrobać jakiś programik do obsługi światła czy co tam chcesz... ;)

0
  • #4 04 Lut 2013 14:57
    jacek1987-1987
    Poziom 11