Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Excel - Modyfikacja grafiku ewidencji pracy

Lukasz_zielony 04 Feb 2013 12:59 10671 22
  • #1
    Lukasz_zielony
    Level 10  
    Witam,

    Od kolegi z forum zapożyczyłem arkusz do liczenia godzin pracowników. Chciałbym jednak prosić o przerobienie go.

    1. Dorobić jeden dzień miesiąca.
    2. Chciałbym żeby było łącznie 30 wierszy na miejsce na pracowników - z wpisanymi funkcjami.
    3. Usunięcie wiersza "ważne wydarzenia w listopadzie".
    4. Usunięcie tabeli pomocniczej.

    W obecnej formie w komórki z godzinami wpisuję np. 6-16 i w komórce "GODZINY" otrzymuję ilość przepracowanych godzin, np. 10. Chciałbym żeby tak to zostało.
    Co więcej, kiedy wpiszę OFF, to w komórce "UW" dodawany jest dzień. W zamian za to chciałbym wpisywać w komórki z godzinami pracy UW i wtedy do komórki AG dodawany będzie jeden dzień.

    Analogicznie, wpisując w dowolną komórkę UB, w komórce AH dodawany jest jeden dzień, a wpisując UCH, w komórce AI dodawany jest również jeden dzień.

    Nie wiem czy to jest możliwe ale proszę o wypowiedź i pomoc specjalistów:)

    Pozdrawiam,
    Łukasz
  • #2
    Lukasz_zielony
    Level 10  
    Koledzy, mogę prosić o pomoc?
  • Helpful post
    #5
    JaroFon
    Level 23  
    Dodałem jeszcze możliwość ukrywania kolumn z niepotrzebnymi dniami w miesiącu, aktualizację dni miesiąca na pasku jak również zmiana koloru na szary dni sobota i niedziela. UWAGA!, nie zmieniaj (nie dodawaj nie usuwaj żadnych kolumn i wierszy) bo to spowoduje że makro będzie niepoprawnie działać
  • #6
    Lukasz_zielony
    Level 10  
    JaroFon wrote:
    Dodałem jeszcze możliwość ukrywania kolumn z niepotrzebnymi dniami w miesiącu, aktualizację dni miesiąca na pasku jak również zmiana koloru na szary dni sobota i niedziela. UWAGA!, nie zmieniaj (nie dodawaj nie usuwaj żadnych kolumn i wierszy) bo to spowoduje że makro będzie niepoprawnie działać


    Witam,

    Dziękuję za zainteresowanie tematem:) Wszystko działa tak jak prosiłem ale niestety z tych dodatkowych funkcji nie umiem skorzystać:(

    W "wyświetl makra" nie widzę żadnych i najprościej mówiąc nie wiem co zrobić żeby skorzystać z tego co zrobiłeś i nie wiem jak to ma działać.

    Dodatkowo, czy ta tabela pomocnicza jest konieczna?

    @Andrzej59

    Tobie również dziękuję za pomoc ale to co zaproponował JaroFon bardziej przypada mi do gustu, pod warunkiem, że będę mógł korzystać z tych dodatkowych opcji. Jeśli chodzi o wysłaną przez Ciebie tabelę, to wszystko działa poprawnie za co serdecznie dziękuję.
  • Helpful post
    #7
    JaroFon
    Level 23  
    Jeśli chodzi o korzystanie z pliku to nic trudnego. Wystarczy tylko kliknąć na okno z datą: miesiąc lub rok i pojawi Ci się okno z datą wtedy zadajesz datę którą chcesz i potwierdzasz a makro resztę (ukrywanie niepotrzebnych kolumn) zrobi już samo.

    Excel - Modyfikacja grafiku ewidencji pracy
  • #8
    Lukasz_zielony
    Level 10  
    JaroFon wrote:
    Jeśli chodzi o korzystanie z pliku to nic trudnego. Wystarczy tylko kliknąć na okno z datą: miesiąc lub rok i pojawi Ci się okno z datą wtedy zadajesz datę którą chcesz i potwierdzasz a makro resztę (ukrywanie niepotrzebnych kolumn) zrobi już samo.

    Excel - Modyfikacja grafiku ewidencji pracy


    Wszystko działa, dziękuję Ci bardzo. Mam jeszcze prośbę. Istnieje możliwość całkowitego usunięcia tabeli pomocniczej i rozbicia na lata (to co jest poniżej tabeli pomocniczej)? Będę również wdzięczny za usunięcie kolumny C. Imię i nazwisko pracownika umieszczę w kolumnie B.

    Pozdrawiam,
    Łukasz
  • #10
    Lukasz_zielony
    Level 10  
    JaroFon wrote:
    Proszę, poprawiony według życzenia:


    Dziękuję Ci serdecznie za pomoc. Jest tylko jeden problem. W kolumnie C i w niektórych komórkach kolumny D wpisanie godzin nie powoduje dodania tych godzin do sumy. Nie wiem czy w innych kolumnach też ale w tych niestety jest problem.

    Proszę o pomoc - myślę, że ostatni raz:)
  • #11
    Lukasz_zielony
    Level 10  
    Witam,

    Chciałbym odświeżyć trochę temat i poprosić o pomoc.

    W załączniku przesyłam stary arkusz i uprzejmie proszę o zwiększenie ilości pozycji z 27 do 50.

    Z góry bardzo dziękuję i pozdrawiam,
    Łukasz
  • #15
    Lukasz_zielony
    Level 10  
    JaroFon wrote:
    Sprawdź teraz:


    Wydaje się, że wszystko jest w porządku. Wielkie dzięki za pomoc!
  • #16
    infected88
    Level 9  
    Witam,
    ponawiam temat.

    mam problem własnie z uzyskamiem takiego harmonagramu tj wypbieram miesiac i rok i automatycznie wyskakują mi dni tygodnia i świeta.

    mam rownież problem dotyczacy zliczania godzin tj , jezeli przeciągam aby zliczyło mi godziny to w dniu wolnym zmienia sie na #ARG , czy jakoś można to zrobic abym tych dni nie musiała w kółko poprawić.
    Czy jest taka opcja aby zblokowć uzupełniony juz pola, aby nikt mi tego nie poprzestawiał?
    Może ktos mam jakiś fajny pomysł aby udoskonalic mój grafik?

    z góry dziękuję chociaż za minimalną pomoc;)
  • #18
    infected88
    Level 9  
    Super dzieki własnie o coś takiego chodziło.
    Tylko jak zmienieć żeby przy wyborze miesiąca powstawała czysta karta tj gotowa do uzupełnienia.
    Oraz jak zmienić żeby liczyło świeta tylko te dni wolne od pracy bez sobót i niedziel. Bo u nas jest sysem zmianowy i sobota i niedziela nie robi róznicy.

    Dodano po 1 [godziny] 26 [minuty]:

    mam jeszcze problem z obliczenie prowizji od utargu tj.
    prowizja
    0% jeżeli <= 0-6000
    1% jeżeli <= 6001-9000
    2% jeżeli <= 9001-12000
    3% jeżeli <= 12001
  • #20
    infected88
    Level 9  
    mam problem z tą funkcja wyszukaj pionowo nie wychodzi mi to kompletnie.
    Dzięki za poprawe tych świat, jak moge zmienic opcje aby sobata i niedziela nie wyrózniała się , tj zaznaczone innym kolorem maja byc tylko swieta wolne od pracy.

    a w ogóle dzieki za pomoc :)
  • #21
    infected88
    Level 9  
    niekture kolumny amam oukrywane bo na tych obliczeniach pracuje z jeszcze jedna osoba i boje sie, że mi namiesza
  • #23
    infected88
    Level 9  
    jak napisać formułe aby automatycznie wstawiało godziny:
    jeżeli nie wolne to 18:00 od pon do wt
    jezeli nie wolne to 19:00 sob-niedziela
    jeżeli nie wolne to 19 w świeta