Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Piloty Hormann w miejsce zapalniczek

04 Lut 2013 14:28 5082 14
  • Poziom 27  
    Posiadam zainstalowany kompletny zestaw do otwierania bramy marki Aprimatic, generalnie jestem zadowolony ale chciałbym używać piloty Hormann'a umieszczane w samochodzie w miejscu zapalniczki. Niby oczywiste, kupić pilota i odbiornik, z montażem nie będę miał problemu. Jeśli będzie problem ze sterowaniem 0.5sekundy z odbiornika Hormann, też sobie z tym poradzę. Problem jest innej natury, Hormann ma duży bałagan w swoich katalogach a i sprzedawcy najczęściej nie są do końca pewni co sprzedają. Jak już doczytałem to standardowo piloty Hormann działają stałokodowo, IMHO jest to porażka u takiej renomowanej firmy, ale jakoś trzeba będzie ździerżyć.
    Jak rozumiem odbiorniki Hormanna typu HET i HES współpracują z pilotami ze stałym kodem, tak?
    Widziałem też że piloty HSZ1 i HSZ2 są w wersji BiSecur, które używają transmisji ze zmienny kodem, tak?
    Czy istnieją zatem odbiorniki HES i HET które działają z pilotami BiSecur?
    Jak odróżnić piloty HSZ1/HSZ2 w wersji z BiSecur od "starych" ze stałym kodem?
    Jak wyczytałem w instrukcji HSZ1/HSZ2 w wersji BiSecur można przełączyć w tryb stałokodowy, czy ta zmiana jest per pilot czy per przycisk?
    Obejrzałem w sieci trochę zdjęć i rysunków (załączone poniżej), z czym jest związane to że są różne typy baterii i niektóre piloty mają logo producenta na froncie obudowy?
    Piloty Hormann w miejsce zapalniczek Piloty Hormann w miejsce zapalniczek Piloty Hormann w miejsce zapalniczek Piloty Hormann w miejsce zapalniczek
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    Witam,

    Tak odbiorniki HET i HES to radiolinie z kodem stałym.
    Seria BS to radiolinia z kodem zmiennym.
    Tak istnieją takie wersje odbiorników.
    Nie widziałem pilotów BS w tej wersji to nie powiem czym się różnią, jednak jeśli się kupuje nowe to na opakowaniu jest to dokładnie zaznaczone.
    Pilot właściwie sam dobiera w czasie programowania odpowiedni tryb, wszystko jest dokładnie napisane w instrukcji.
    Nie mam pewności co do ostatniego pytania ale sadze ze to po prostu wersje które występowały w rożnych latach.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 27  
    Czyli jeśli na pudełku z pilotem nie ma BS to są one stało-kodowe? A co z przełączaniem pilota BS na stały kod, czy można jednocześnie jeden klawisz używać z odbiornikiem stałokodowym a drugi ze zmiennokodowym (BS)?
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    Witam,

    Piloty BS obsługują urządzenia starszego typu wyposażone w radiolinie stałokodową, o ile się orientuje piloty te bez problemu działają obsługując jednocześnie radiolinie BS oraz stałokodową.

    Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Witam,
    Jutro sprawdzę czy można zmieniać indywidualnie tryb każdego przycisku - czytam instrukcję i napisana jest niejednoznacznie, ale chyba tak. Piloty Hormann w miejsce zapalniczek

    Sprawdź też wygodne i bezpieczne (zmienny oryginalny kod Aprimatica) rozwiązanie poprzez mignięcie np. światłami długimi np. pilot HB od Proximy.
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Stare piloty zasilane były płaskimi bateriami ( coś jak w zegarkach ) ,
    natomiast te nowe z BS zasilane sa grubym paluszkiem CR2
  • Poziom 27  
    oliho napisał:
    Stare piloty zasilane były płaskimi bateriami ( coś jak w zegarkach ) ,
    natomiast te nowe z BS zasilane sa grubym paluszkiem CR2
    To by było nawet zgodne z moimi obserwacjami. A co z tym logo i nieco innym froncie pilota?
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    "stare" piloty niczym się nie różnią od tych z BS jeśli chodzi o "facjatę" , mam dwa jeszcze stare i kilka nowych ,ale są identyczne i na żadnym nie ma logo.
  • Poziom 11  
    tapczan0 napisał:
    Witam,
    Jutro sprawdzę czy można zmieniać indywidualnie tryb każdego przycisku - czytam instrukcję i napisana jest niejednoznacznie, ale chyba tak. Piloty Hormann w miejsce zapalniczek

    Sprawdź też wygodne i bezpieczne (zmienny oryginalny kod Aprimatica) rozwiązanie poprzez mignięcie np. światłami długimi np. pilot HB od Proximy.


    I jak udało się odpalić równocześnie BS i stały na jednym pilocie?
  • Poziom 27  
    filip_mar napisał:
    I jak udało się odpalić równocześnie BS i stały na jednym pilocie?
    Za groszę kupiłem pilota bez BS, temat się zamknął.
    Takie mam inne pytanko czy do odbiorników HES i HET można zaprogramować więcej niż jednego pilota na kanał?
  • Poziom 11  
    Ale dalej zastanawiam się czy w ogóle jest możliwe działanie pilota BS w trybie mieszanym - jeden przycisk BS a pozostałe kod stały

    Wie ktoś może jak to ugryźć?
  • Poziom 21  
    W BS każdy przycisk może stało lub zmiennokodowy.
  • Poziom 11  
    tapczan0 napisał:
    W BS każdy przycisk może stało lub zmiennokodowy.


    To powiedz jak to zrobić, bo raczej tylko cały pilot zmienia kod a nie przycisk.
    No chyba, że robię coś nie tak
  • Poziom 21  
    Bisecure - jeżeli przycisk świeci na niebiesko to wysyła kod zmienny, jeżeli na czerwono kod stały.
    Bierzemy szarego z niebieskimi przyciskami starego pilota Hormann z kodem stałym 868MHz, naciskamy i trzymamy wybrany przycisk,

    zbliżamy (stykamy, przykładamy) do Bisecura,

    naciskamy i trzymamy wybrany przycisk Bisecura (bez różnicy czy czerwony czy niebieski),

    dioda LED Bisecura miga 5x wolno i 5x szybko na czerwono.
    Zwalniamy wszystkie przyciski.

    Użyty przycisk Bisecura świeci czerwono z kodem szarego stałokodowego pilota.

    pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Kolego...
    A czy wiesz, że tak powinno to wyglądać, czy też przeprowadziłeś taki proces i Ci się "udało"... W ten sposób (opisany przez Ciebie) zakodowałem kiedyś innego pilota (stałokodowy na stałokodowy)... A z tym nowym pilotem (BiSecure) mi nie wychodzi.
    Właśnie podjąłem z 15 prób w opisany przez Ciebie sposób i bez powodzenia. Dodam, że instrukcja dla kogoś, kto nie programuje pilotów na co dzień wcale nie jest jasna. Nie mam pojęcia jak zaprogramować pilota BiSecure kodem z pilota szarego z niebieskimi przyciskami...
    Robert

    Dodano po 35 [minuty]:

    Już się "zrobiło"...
    Jednak wyjaśniam, że po przyłożeniu nowego pilota do starego (którego przycisk był już wciśnięty) nowy pilot się nie uczył. Przyciśnięty przycisk świecił na stałe (nie mrugał)... Zresetowałem więc pilota (tego nowego) poprzez wyciągnięcie baterii na 10 s. (zgodnie z instrukcją) i po tym działaniu już mogłem programować przyciski zgodnie z opisem kol. "tapczan)".
    Udało się:)...
    Robert