Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Suwnica. Sposób podłączenia kasety sterującej.

04 Lut 2013 17:58 7029 7
  • Poziom 9  
    Witam,

    Na kasecie sterującej popaliły się styki załączające, zmusiło mnie to do wymiany na nową. Zamówiłem nową tego typu Link. Podłączyłem identycznie jak było w tej spalonej z wyjątkiem przycisku bezpieczeństwa.
    I tu pojawiają się problemy:

    1. Nie jestem pewien które przewody podłączyć do przycisku bezpieczeństwa
    2. Teoretycznie działa suwnica [lewo - prawo, góra -dół] jednak silnik jeśli chodzi o góra-dół nie startuje tak jak przedtem natychmiast na obrotach tylko się chwilę rozkręca.
    3. Przełączanie góra-dół nie działa tak jak trzeba, znaczy dół działa zawsze a góra czasem jako góra a czasem jako dół.

    Nie mam pojęcia co jest tego przyczyną. Poniżej schematy według jakich podłączałem wszystko.
    Suwnica. Sposób podłączenia kasety sterującej. Suwnica. Sposób podłączenia kasety sterującej.

    Mam nadzieję że ktoś pomoże w rozwiązaniu tego problemu.
    Z góry Wielkie Dziękuję.


    W schemacie zrobiłem błąd, już został poprawiony.
    A schemat zasilania dostałem kiedyś razem z całą suwnicą, abym wiedział jak kasetę podłączyć, więc nie jest to mój wymysł :)
  • Poziom 38  
    O ile przejrzyste jest lewo/prawo i działa, o tyle góra i dół jest niezrozumiałe dla mnie to połączenie.
    Dla dołu i góry zrób taki sam układ przełączania, jak dla jazdy.
    Poza tym na pierwszym rysunku 2 dolne przyciski- po co wogóle są, skoro niczego i nigdy nie łączą?
    Przeanalizuj na spokojnie, internet tylko przeszkadza.
    Jak już wszystko dobrze połączysz, to pytanie , czy wydajność prądowa styków jest wystarczająca i stan kondensatora silnika dobry.
  • Poziom 26  
    Przy pracy w dół, kondensator masz podłączony i silnik pracuje. Przy pracy w górę, kondensator nie jest podpięty do obwodu.
    Brakuje blokady przycisków zarówno góra-dół, jak i prawo-lewo.
    Przez przycisk awaryjny przepuść fazę zasilającą kasetę.
  • Poziom 9  
    Blokady przycisków chyba nie da rady zrobić. Poniżej zdjęcie kasety od wewnątrz:

    Suwnica. Sposób podłączenia kasety sterującej.
  • Poziom 26  
    Przepraszam, ale dopiero przeczytałem, że te przyciski mają blokadę mechaniczną parami.
    Połącz jak radził kol. "kwantor".
  • Poziom 9  
    No tak można i by tak podłączyć, tylko dla układu jezdnego są 3 przewody 1,4,5 a dla pracy góra-dół są już 4 przewody 1,6,2,3, ten numer 6 mi coś nie pasuje, nie mam pojęcia do czego on jest. Na schemacie zasilania widzę że jest to od kondensatora. Tylko dla czego w takim razie nie ma przy układzie jezdnym też przewodu od kondensatora?

    A gdybym to w taki sposób podłączył to teoretycznie powinno wszystko zadziałać?!

    Suwnica. Sposób podłączenia kasety sterującej.

    No i pozostaje jeszcze jedna sprawa:
    Pomijając kasetę sterującą i zwierając przewody:
    1+3 - góra
    1+2 - dół
    Jednak ta pierwsza kombinacja nie za każdym razem działa, zdarza się że 1+3 - też dół.
    Co może być przyczyną?! Pominięcie kondensatora?
    No i startowanie nie takie jak było zawsze, nie startuje na obrotach tylko pomału się kręci.

    Jeszcze raz na spokojnie przejrzałem wszystko i wydaje mi się że schemat ten jest poprawny. Jeśli ktoś widzi inaczej proszę o informacje.

    Suwnica. Sposób podłączenia kasety sterującej.
  • Poziom 24  
    Trochę zamotane to sterowanie ale ten ostatni schemat, który narysowałeś to chyba powinien działać (bardziej skomplikowana wersja lewo-prawo) albo źle widzę. Zastanawia tylko dlaczego sterowanie góra-dół nie jest tak samo zrobione jak lewo-prawo. Jeśli podłączyłeś 1-3 i 1-2 na krótko to omijałeś kondensator i wtedy silnik będzie się pomału kręcił. Czy jeśli połączyłeś na krótko np. dół to silnik chodzi tak samo jak wtedy gdy była podłączona kaseta według Twoich schematów? (jak na razie wstawiłeś zdjęcia ze schematami, z których każdy jest inny).
  • Poziom 9  
    Tak silnik na krótko i po podłączeniu przez kasetę chodzi tak samo. Schematy są różne bo szukam poprawnego sposobu podłączenia i dlatego zamieściłem aby pomógł mi ktoś kto lepiej zna ten temat.

    Temat można uznać za zamknięty. Poradziłem sobie. Pierwszy schemat jaki udostępniłem był poprawny. Przyczyna znajdowała się całkiem w innym miejscy. Ktoś kiedyś usunął wyłącznik krańcowy z włącznik zablokował zapałką lub czymś takim co z czasem wypadło i zrobiło przerwanie obwodu. A obwód jaki został przerwany był zamieszczony na kondensatorze i tu była przyczyna. Trochę to zajęło i trzeba było trochę więcej i głębiej poszperać. Dzięki wszystkim za chęć pomocy i swoje spostrzeżenia.