Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

c 330 - Pieni się olej skrzyni biegów

04 Lut 2013 19:02 19281 23
  • Poziom 8  
    Witam wymieniłem olej w skrzyni w c330 i oring przy pompie podnośnika wyczyściłem filtr olejowy i nadal pieni się olej i tur jest zapowietrzony i jak odpowietrzyć tura z góry dzięki:)
  • Poziom 25  
    Witam jaki olej kolega zalał do skrzyni ? to pierwsze pytanie drugie czy wcześniej się też pienił przed zmianą ? Chyba nie. A tura to możesz odpowietrzyc tak stań ciągnikiem tak żeby tur opadł a tłoki schowały się do oporu. Przyda się pomoc przy tay kogoś. W tym samym czasie poluźnij przewód przy jednym z tłoków podłóż jakieś czyste wiaderko. Każ operatorowi by na małych obrotach zaczął podnosić tura. Gdy olej z bąbelkami powietrza przestanie lecieć zakręcasz przewód idziesz do drugiego tłoka i robisz dokładnie tak samo. Olej spowrotem wlewasz do skrzyni. Czym więcej go wyleci tym większa pewnośc odpowietrzenia tylko tak żeby w skrzyni go nie brakło :D
  • Poziom 8  
    Zalałem olej Hipol wcześnij też się pienił i odpowietrzałem tak jak napisałeś ale tur i tak jest nadal zapowietrzony co może być przyczyną
  • Poziom 25  
    Pompa jakie ciśnienie daje może simering na niej wywaliło i powietrze zaciąga. Oringi wymieniałeś na kruccach i na tym kołnierzu co idzie od filtra do pompy ??
  • Poziom 8  
    Pompa to ma dobre ciśnienie bo podniosłem dzisiaj 2 bele na raz i dał radę oring przy filtrze powietrza wymieniony a gdzie są te krućce bo robię to dopieru pierwszy raz takie coś
  • Poziom 25  
    Nie filtra powietrza tylko oleju! c 330 - Pieni się olej skrzyni biegów c 330 - Pieni się olej skrzyni biegów

    Dodano po 2 [minuty]:

    Schemat nr 1 pozycje numer 3 schemat 2 pozycje nr 9, 10. Wszystkie wymienione to oringi
  • Poziom 8  
    Czy powietrze mogą ciągnąć siłowniki od podnoszenia tura.
  • Poziom 39  
    Kolego jpna100. Pozycja 3 to raczej musi być dobra. Ja skłaniałbym się do sprawdzenia/wymiany pierścienia w korpusie tylnego mostu na łączeniu z kolankiem pompy. Taki element łączący przyciskany płytką dokręconą dwiema śrubami zadrutowanymi. I ważne aby kolanko i ten element były odpowiednio ustawione a do tego na dobrą sprawę należy mieć szablony.
    Istotnie trochę nie doczytałem. Nie wiem jak czytać informację na początku, ale sygerowałbym wymianę pierścienia 18 na rysunku. Przecież na wysokim ciśnieniu nie może dochodzić do zapowietrzania. natomiast zasysanie z powodu nieszczelności opisywanych było znane od zawsze.
  • Poziom 25  
    pozycja 3 nie musi byc dobra od strony filtra może ciągnąc powietrze na tym łączniku i zaznaczyłem że pozycje 9, 10 na drugim schemacie, czyli to co mówisz mczapski
  • Poziom 11  
    mczapski napisał:
    Kolego jpna100. Pozycja 3 to raczej musi być dobra. Ja skłaniałbym się do sprawdzenia/wymiany pierścienia w korpusie tylnego mostu na łączeniu z kolankiem pompy. Taki element łączący przyciskany płytką dokręconą dwiema śrubami zadrutowanymi. I ważne aby kolanko i ten element były odpowiednio ustawione a do tego na dobrą sprawę należy mieć szablony.


    To ustawienie jest problemem - jak to zrobić dobrze w warunkach domowych jak brak szablonu. Ściągnięta pokrywa z pompą, odkręcona płytka, wymienione uszczelnienie i teraz problem z ustawieniem bo wszystko sztywne. Jak sobie z tym radzicie.
  • Poziom 25  
    Najważniejsze jest abyś króciec dobrze ustawił. A wkładke na kołnierzu ustawiasz na oko po środku mniej więcej. c 330 - Pieni się olej skrzyni biegów
  • Poziom 8  
    Wszystkie oringi zostały wymienione i tur został odpowietrzony podniosłem parę razy i tur znowu się zapowietrzył i nie wiem co dalej robić.
  • Poziom 25  
    A podnośnik ci też się zapowietrza ??
  • Poziom 8  
    Podnośnik nie jest zapowietrzony.
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich a ja mam takie pytanie mianowicie wymontowałem ostatnio cały cylinder wraz z tłokiem i moje pytanie brzmi czy ta uszczelka gumowa to ona była na tłoku czy była założona na pokrywe cylindra?
  • Poziom 25  
    nie uszczelka gumowa tylko oring. ma być on na pokrywie co przykreca się do cylindra . Założ tylko nowy
  • Poziom 9  
    bo wydawało mi się ze zsunął sie podczas zdejmowania tłoka ale jeżeli ma być przy pokrywie to wszystko wyjaśnia
  • Poziom 9  
    a czy ktoś się spotkał żeby dokupić sam zawór do rozdzialacza chodzi mi o ten gdzie jest sprężyna gdzie można w razie czego podłożyć podkładki jest to sruba M24 po lewej stronie
    Bo u mnie ten zawór jest w tym momencie zerwany no i jakby uniemożliwia to pracę z podnośnikiem
  • Poziom 25  
    Jak może byc zerwany ?? Może sprężyna pęknięta, ewentualnie wżer na tej kulce i przepuszcza olej.
  • Poziom 9  
    no musi być zerwany jeżeli gwint został w rozdzielaczu po prostu zrobiły się dwie osobne części , ale dobrze że gwint dało się wykręcić a nie wie ktoś jaki tam może skok gwintu bo jak zmierzyłem to wychodziło M20 ale jaki skok to już nie wiem :/
  • Poziom 9  
    Znaczy każdy jak mi mówił to jest jakiś zawór ale z tego co widzę po obrazku to jest chyba to tylko ciekawe czy aby na pewno to jest o co mi chodzi bo przecież w srodku musi być jeszcze sprężyna w tym schowana ale zadzwonić i zapytać nie zaszkodzi
  • Poziom 25  
    Tak to jest korek od zaworu przeciążeniowego. Do niej wchodzi zazwyczaj 3 podkładki, sprężyna, gniazdo kulki i kulka. Co do gwintu to jutro mogę odkręcic i podac
  • Poziom 9  
    jeżeli to nie byłby problem to byłbym bardzo wdzięczny
    wydaje mi się że tam jest gwint M20 ale właśnie nie wiem o jakim skoku itp bo chyba musi to być gwint troche drobniejszy niż jest w normalnych śrubach