Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VOLVO FM9 świeci się ABS i wyświetla 3 kody czujników prędkości kół

26 Jan 2013 17:00 9978 40
  • Level 9  
    Witam Kolegów, VOLVO FM9 świeci się ABS i wywala 3 kody, ale nie za każdym razem jednocześnie.
    MID136 SID4 FMI2
    MID136 SID3 FMI2
    MID136 PID24 FMI7
    Wiem że są to kody czujników prędkości kół p/l osi 2 - mierzyłem oporności, mają podobne Czy ktoś może mi pomóc...
  • Level 38  
    Pytanie, gdzie mierzyłeś, bo może problem jest już za wtyczką..
    Mierz przy wejściu do sterownika/modułu.
    Poza tym może być problem z odległością czujnika od impulsatora- nie znam opisu tych MID.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    ginccs wrote:
    są to kody czujników prędkości kół p/l osi 2 - mierzyłem oporności, mają podobne
    kwantor wrote:
    Pytanie, gdzie mierzyłeś, bo może problem jest już za wtyczką..
    Mierz przy wejściu do sterownika/modułu.
    Jak Kolega "kwantor" pisze gdzie robiłeś pomiar ? bo może masz przerwę pomiędzy czujnikiem a modulatorem.

    FMI 2 to błąd danych.... sporadyczne lub niewłaściwe dane, sprawdź tarczę impulsatora oraz odległość czujnika od niego....do tego luzy.
  • Level 9  
    KWANTOR, SERWISANTSCANI1, ja mierzyłem czujniki jak najbliżej koła t/j we wtyczce czujnika, może podpowiesz gdzie moduł ABS'u i które to piny, tylko tak oba koła naraz nawaliły? czy one nie mają jakieś wspólnej lini danych? Ten problem z ABS wraca do mnie jak bumerang, jak tylko robi się sucho i w miare ciepło to włażę pod auto i szukam. Znajdę jakiś nadgryziony kabelek, przesmaruje wtyczki, wszystko pięknie pospinam i wydaje się że OK. jak pogoda się znowu spier... to po jakimś czasie (tydzień może dwa) odnowa.
    Czy te czujniki mogą same zmieniać położenie?
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    ginccs wrote:
    ja mierzyłem czujniki jak najbliżej koła t/j we wtyczce czujnika

    I tutaj błąd...... bo czujnik może być sprawny ale dalsza instalacja już nie....dlaczego nie sprawdzisz dalszej ?????
    ginccs wrote:
    Czy te czujniki mogą same zmieniać położenie?

    Mogą jeżeli masz luzy na kole, wystarczy za duża szczelina pomiędzy czujnikiem a pierścieniem i już wykryje brak/lub zakłócenie w sygnale od czujnika.
    Musisz dobrze sprawdzić (przemierzyć) ciągłość przewodów do czujników i czy nie ma luzów na kołach.
    Podaj rocznik tego auta.
  • Level 9  
    no rozumiem i dlatego pytałem czy wiecie koledzy gdzie ten sterownik ABS
    i które to piny bo inaczej to igła w stogu siana.
    wczoraj po przekreceniu kluczyka już były aktywne błędy czujników, to nie wiem czy tak odległość czujnika i luz na kole może mieć wpływ - auto nie ruszyło z miejsca rocznik 2002

    Dodano po 3 [minuty]:

    jak jutro będzie suszej troszkę to wlezę pod niego i sprawdzę te tarcze impulsatorów
  • Level 31  
    Witam.
    ginccs wrote:
    no rozumiem i dlatego pytałem czy wiecie koledzy gdzie ten sterownik ABS

    Masz tam ABS czy EBS?
    Podaj najlepiej nr.VIN
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    ginccs wrote:
    wczoraj po przekreceniu kluczyka już były aktywne błędy czujników
    Czyli po teście komponentów i samodiagnozie systemu a to wychodzi na brak połączenia.......2002 r to VERSION 2 tylko pytanie czy masz tam hamulce bębnowe czy tarcze z klockami ? ABS czy EBS ?
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    To czujniki powinny być podłączone z modulatorem EBS tylnej osi jest nad mostem.
  • Level 9  
    ale czasami wyśfietla ten trzeci błąd MID136 PSID24 FMI7 usterka mechaniczna,

    Dodano po 7 [minuty]:

    no to już wiem gdzie szukać,
    pewnie polecę zaraz po śniadaniu bo ciekawość mnie zżera tym bardziej że do modulatora już zaglądałem ale tak pobierznie
    Dzięki bardzo za pomoc, jak sprawdzę to się odezwę
  • Level 31  
    Jeżeli błędy pojawiają się po włączeniu zapłonu to obstawiam na brak ciągłości instalacji od modulatora EBS do sensorów.
    Jeżeli błędy pojawiają się dopiero podczas jazdy to raczej będzie uszkodzenie mechaniczne(za duża szczelina,luz na łożyskach,krzywa (uszkodzona) tarcza impulsowa.
  • Level 9  
    ale czy:
    jeśli szczelina jest zbyt duża, krzywa tarcza impulsatora, czy luz na kole - to błąd nie powinien wyśfietlać się cyklicznie?
    bo u mnie bardzo rzadko wychodzi ten błąd mechniczny

    Dodano po 3 [minuty]:

    końcówka vinu to B313333
  • Level 31  
    ginccs wrote:
    jeśli szczelina jest zbyt duża, krzywa tarcza impulsatora, czy luz na kole - to błąd nie powinien wyświetlać się cyklicznie?

    Prędkości kół podczas normalnej pracy muszą być jednakowe inaczej system nie mógłby pracować poprawnie.Podczas zarejestrowania takiej nieprawidłowości sygnalizowane jest to błędem aż do ponownego wył/wł zapłonu ,o ile chodzi tylko o nieprawidłowe prędkości kół.Przerwa w instalacji czujników jest sygnalizowana zaraz po wł. zapłonu.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Kolego masz już naświetlony temat odpowiednio... teraz tylko pozostaje Ci dobrze zweryfikować instalację od czujników oraz jak było pisane wcześniej luzy i same pierścienie..... z tym ze bardziej objaw sugeruje na brak połączeń z czujnikami (ale nie wyklucza to też możliwości uszkodzenia samego modulatora ale to kwestia przyszłościowa).
  • Level 9  
    zasadę diagnozowania błędów rozumiem.
    tylko czy (na przykład) krzywą tarczę (uszkodzenie stałe) system powinien wykrywać jednakowo, na przykład za każdym razem po przejechaniu 100m
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    ginccs wrote:
    tylko czy (na przykład) krzywą tarczę (uszkodzenie stałe) system powinien wykrywać jednakowo, na przykład za każdym razem po przejechaniu 100m

    Wszystko zależy od tego w jakim stopniu jest krzywa (lub są luzy)......czasem czujnik odbierze sygnał przy odstępie nawet 3 mm a czasem zagubi go przy 1,5 mm (zalecany odstęp 0,7 mm) miałem przypadek gdzie winowajcą były pierścienie a błąd pojawiał się nawet raz na ok 5 km.
  • Level 9  
    OK, u mnie ten mechaniczny błąd pojawia się raz na tydzień, więc najpierw poszukam w modulatorze co z tymi czujnikami a dopiero później sprawdzę co z tym mechanicznym problemem
    dzięki kolego za pomoc, jak znajdę usterkę to napiszę
    pozdrawiam
  • Level 9  
    Witam kolegów
    Więc tak: wiązkę między modulatorem a czujnikami zacisków i ABSu wymontowałem umyłem i przedzwoniłem - wszędzie 0,00ohm
    czujniki prędkości kół zmierzyłem - 1126ohm i 1131ohm
    po zmontowaniu błędów było sporo z wiadomych przyczyn - skasowałem
    po przejechaniu 1km przy pierwszym naciśnięciu hamulca wywaliło MID136 SID3 FMI2 błędne dane ABS lewe koło 2 oś - wyczyściłem tarczę impulsatora i dalej jest błąd aktywny od razu po przekręceniu kluczyka. Próbowałem kasować jeździć - cały czas błąd aktywny.
    Nie wiem jak wymontować impulsator bez ściągania koła - gdzie zabezpieczenie?
  • Level 31  
    ginccs wrote:
    Nie wiem jak wymontować impulsator bez ściągania koła - gdzie zabezpieczenie?

    Nie bardzo rozumiem co chcesz wyciągnąć czujnik czy tarczę impulsową ?
  • Level 12  
    A mierzyłeś przebicie na masę pojazdu?tych czujników indukcyjnych prędkości kół.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Czujniki się wyrywa na chama ,najczęściej są do wywalenia czyści się gniazdo smaruje ,nowy koszyk ,dociska i sprawdza czy nie odpycha go krzywa tarcza ,jeśli tak to koło piasta z tyłu półoś zacisk ham do wywalenia i w czym problem.
  • Level 38  
    Tak to się robi, czujnik powinien się w miarę lekko przemieszczać w koszyczku i dopycha go się do lekkiego oporu- nierówność impulsatora (pewna zawsze jest) odsunie sobie go i powstanie mikro luz.
    Zawsze tak robię i olewam ustawianie jakichś odległości.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    bazaauto wrote:
    Czujniki się wyrywa na chama

    Czujniki się wyciąga normalnie w 85 % przypadków
    (choć bywają takie że i dłutem trzeba wydłubywać jak są mocno skorodowane i "zapieczone"), jeśli chcesz wyjąć tarczę impulsową to ściąganie koła Cię nie ominie.
  • Level 38  
    serwisantscani1 wrote:
    ściąganie koła Cię nie ominie.
    Piasty też :D
    Wtedy dobra okazja pokręćić sobie, poświecić i przyglądnąć się tym nierównościom (biciom).
    Te obudowy koszyczków z alu, to dramat, po latach to tylko "majzel"
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    kwantor wrote:
    Te obudowy koszyczków z alu, to dramat, po latach to tylko "majzel"
    Zgadza się niektóre po prostu pękają ale większość wychodzi bez problemu a najczęściej dzieję się to w naczepach.
  • Level 9  
    OK dzięki koledzy, wyczyściłem tarczę impulsatora i ze dwa razy się zapalił a teraz spokój.
    Teraz mam problem z przyczepą też ABS czy można go zdiagnozować kontrolką błyskową?
    Jeśli tak to jak ją podpiąć? SCHMITZ 1999r gniazdo diagnostyczne okrągłe
  • Level 31  
    ginccs wrote:
    Teraz mam problem z przyczepą też ABS czy można go zdiagnozować kontrolką błyskową?
    Jeśli tak to jak ją podpiąć? SCHMITZ 1999r gniazdo diagnostyczne okrągłe

    Musisz sprecyzować jaki masz tam ABS.Spisz z tabliczki na naczepie,z elektroniki ABS lub zrób zdjęcie sterownika i tu wrzuć.
  • Level 9  
    daro111 wrote:
    Musisz sprecyzować jaki masz tam ABS.Spisz z tabliczki na naczepie,z elektroniki ABS lub zrób zdjęcie sterownika i tu wrzuć.

    Na sterowniku jest napisane tylko WABCO i jest to sam ABS bez EBS na tabliczkach ani słowa o hamulcach
    może to brak jakiegoś zasilania, bo wiem że jak nie wepnie się wtyczek od świateł to też się świeci kontrolka ABS - co o tym sądzisz daro111
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    ginccs wrote:
    Na sterowniku jest napisane tylko WABCO
    I na sterowniku powinna być też tabliczka z numerem np. 446 108 045 0 odczytaj i podaj. A czasem nie ma na czołowej płycie kontrolki świecącej ?

    Nie wygląda tak ?

    VOLVO FM9 świeci się ABS i wyświetla 3 kody czujników prędkości kół
  • Level 31  
    ginccs wrote:
    Na sterowniku jest napisane tylko WABCO i jest to sam ABS

    Jeżeli tam masz WABCO to wszystkie informacje na temat schematów, opisów,kodów błyskowych itp. uzyskasz na tej stronie: http://inform.wabco-auto.com/intl/pl/index.html
    W zakładce "materiały drukowane" wpisujesz "ABS" i wybierasz co cię interesuje.
    Jeżeli znajdziesz nr. sterownika jak pisze serwisantscani1 to też na tej stronie wpisując go w zakładce "nr. produktu" uzyskasz wszystkie dane do tej elektroniki.
    ginccs wrote:
    może to brak jakiegoś zasilania

    To powinieneś sprawdzić na samym początku.Schematy znajdziesz na w/w stronie.
    ginccs wrote:
    bo wiem że jak nie wepnie się wtyczek od świateł to też się świeci kontrolka ABS - co o tym sądzisz daro111

    Coś w tym jest co piszesz tylko na odwrót.Jeżeli podłączysz same światła a nie podłączysz wtyczki ABS to większość samochodów zgłosi błąd/brak ABS ,gdyż system wykryje podłączoną naczepę natomiast nie dostanie zwrotnej wiadomości o poprawnie działającym systemie ABS lub EBS w naczepie/przyczepie.