Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi a3 , golf 4... - opinia oraz porada na temat samochodu

seba_552 04 Lut 2013 20:36 6063 25
  • #1 04 Lut 2013 20:36
    seba_552
    Poziom 2  

    Witam , chciałbym od was usłyszeć opinie na temat paru samochodów ponieważ w niedługim czasie planuje kupić jakieś autko.Na celowniku mam Audi a 3 1.9TDI 110KM może benzyna ?, Golf IV 1.9 TDI 110 KM, Seat Ibiza II FL,Vw Passat B5.

    Szczerze powiem ze chciałbym sobie sprawic Audi a3 ale czekam na wasze opinie.

    1 25
  • #3 04 Lut 2013 21:24
    valkirus15
    Poziom 15  

    Ja mam audi A3 1.9TDI. Wcześniej miałem VW Golfa w benzynie i po 3 dniach jazdy oddałem z powrotem do komisu bo silnik się kończył. Teraz mam Audi A3 i na nic nie narzekam, ma śr.spalanie 6,8l/100km i całkiem niezłe przyspieszenie.A to autko to do jakiej kwoty??

    0
  • #4 04 Lut 2013 21:36
    seba_552
    Poziom 2  

    B5 przed a autko mysle tak do 12 tys , może sie uda więcej uzbierać.

    0
  • #5 04 Lut 2013 23:44
    operatoronwy
    Poziom 17  

    jak sie znasz to tylko passat b3 /b4 z naciskiem na b3.To sa ostatnie prawdziwe samochody.

    0
  • #6 05 Lut 2013 01:37
    leszek-56
    Poziom 19  

    Golf 4 tdi ale 90 KM od kilku lat używam i nie dam powiedzieć złego słowa ,tylko zawieszenie bo dziury i nic poza tym . Ale uwaga te z większą mocą są bardziej kosztowne w naprawie .

    0
  • #7 05 Lut 2013 11:05
    dyziek_1
    Poziom 10  

    W tych modelach które wymieniłeś, były montowane te same silniki więc na to nie zwracaj uwagi. Lepiej sprawdź ceny takich części jak sprężyny amortyzatory itp. Ale są one na podobnym poziomie. Z tyłu w golfie u a3 z miejscem jest podobnie. Widzę że decydujesz się na diesla, więc zapewne samochód będzie jeździł bardziej w trasach niż po mieście. Dlatego postawiłbym na coś większego czyli passata b5, najlepiej w kombi. Do seatów mam jakieś uprzedzenie. Plastiki słabej jakości w środku, dla mnie odpadają.

    0
  • #8 05 Lut 2013 14:20
    Wajchowski
    Poziom 9  

    Radze pierw się zastanowić nad budżetem jaki ewentualnie będzie trzeba wydać na naprawę ukrytych wad po zakupie. Zawsze jakieś wychodzą. Przy passacie radze skupić się nad stanem przedniego zawieszenia, gdyż jest ono kosztowne gdyż jest wielowahaczowe. W audi i vw jest zwykła kolumna - niezniszczalne zawieszenie. Sam posiadam a3 tdi 2002 r, dałem za niego rok temu 17tyś - na pierwszy rzut oka super stan, silnik odpalał super (pompowtryski). Dobrze się sprawował aż zaczął dymić siwym dymem po 3 mieś. Okazało się, że wtryski straciły szczelność w stosunku do głowicy. Naprawa kosztowna. Pozatym nic, teraz autko odpukać jeździ super, moge na nim polegać.

    0
  • #9 05 Lut 2013 19:06
    seba_552
    Poziom 2  

    Dziękuje za odpowiedzi . A co byście powiedzieli o Audi a3 tylko ze w benzynie ?

    0
  • #10 05 Lut 2013 20:31
    dyziek_1
    Poziom 10  

    Był tam bardzo fajny silnik 1,8 turbo. Dużo osób go chwali, samochód ma zapas mocy. Gdy jeździsz spokojnie to i dużo nie spali.

    0
  • #11 05 Lut 2013 21:30
    Wajchowski
    Poziom 9  

    Ja mogę polecić 1.9 tdi czy to na pompie czy na pompowtryskach, ważne tylko aby sprawdzić w miarę możliwości prawdziwość przebiegu i żeby ktoś kto ma już taki silnik bądź mechanik ocenił prace i dźwięk jednostki. Warto też zwrócić uwagę na sprzęgło w dieslu. tu ma koło dwumasowe, jeśli łapie od samego końca to już jest na wykończeniu - może to być spora karta przetargowa obniżająca cenę bo jest ono troche warte :)

    0
  • #12 06 Lut 2013 20:19
    cefaloid
    Poziom 30  

    Wajchowski napisał:
    Sam posiadam a3 tdi 2002 r, dałem za niego rok temu 17tyś - na pierwszy rzut oka super stan, silnik odpalał super (pompowtryski). Dobrze się sprawował aż zaczął dymić siwym dymem po 3 mieś. Okazało się, że wtryski straciły szczelność w stosunku do głowicy. Naprawa kosztowna. Pozatym nic, teraz autko odpukać jeździ super, moge na nim polegać.


    Zaraz zaraz czyli:
    - kupiłeś 10 letnie auto za 17 tys (można za tyle kupić np. niemal o połowę młodsze i połowę mniej wyjeżdżone: Citroen C4, Ford Focus czy np Mitsubishi Lancer itd.)
    - zepsulo się już po 3 miesiącach i naprawa była kosztowna (więc nie przyjmuję argumentów o bezawaryjności Audi wobec wymienionych)
    - masz go dopiero rok więc czas pokaże co się jeszcze zepsuje

    I mimo wszystko odpukać jeździ super? Przecież zaliczyłeś kosztowną naprawę więc jak jeżdzi super skoro sie popsuł.
    Nic z tego nie rozumiem.

    0
  • #13 07 Lut 2013 11:33
    wedsew
    Poziom 15  

    Audi A3? Bardzo przeciętne auto za przesadzoną cenę.
    Jeśli koniecznie ma być coś od VAG, to rozejrzyj się po rodzinie. Seat Leon w lepszych wersjach jest ciekawym autem, w dodatku ma dobre zawieszenie i prowadzi się znacznie lepiej od A3.
    Druga opcja do rozważenia to Octavia. Mechanicznie to samo, cenowo znacznie korzystniej wypada, a w wersji L&K jest w środku jakościowo znacznie lepsza od przeciętnej A3.
    A najlepiej rozejrzeć się za innymi markami.

    0
  • #14 07 Lut 2013 17:56
    silek11
    Poziom 8  

    Co powiecie na Passata kombi 1,8 0+ lpg z 1997, za 7000 PLN ? Generalnie chodzi mi o silnik, czy nie jest jakoś szczególnie wadliwy, spalanie, eksploatacje i itp.

    0
  • #15 07 Lut 2013 18:18
    Wajchowski
    Poziom 9  

    --> cefaloid Cena była wysoka, lecz trzeba zauważyć, że Audi to nie jest przeciętna, a co za tym idzie tania marka. Audi są drogie w zakupie, moje jest w dość dobrej wersji i na tych, którzy mają okazję się nim przejechać czy obejrzeć robi duże wrażenie. Wygląda jak mała wyścigówka w ksenonami i 17 calowymi kołami do tego w czarnym kolorze. Jeźdździłem wieloma autami, lecz to np. w zakrętach zachowuję się świetnie, na śniegu ciężko go wprowadzić w kontrolowany poślizg --> więc jeździ super, silnik 1.9 tdi 250 Nm, jak chcę to mogę odstawić większość zwyczajnych samochodów w tyle :) Jedyna wada to ta naprawa, trzeba poprostu uważać, kupować z mechanikiem i mieć troche szczęścia ;)

    0
  • #16 07 Lut 2013 18:57
    cefaloid
    Poziom 30  

    Wajchowski napisał:
    lecz to np. w zakrętach zachowuję się świetnie

    Audi A3 ma z przodu McPhersony a z tyłu belkę skrętną. To może dawać co najwyżej niezłe zachowanie - ale na pewno nie świetne.

    Masz razję, że na pewno jakość materiałów w A3 jest powyżej średniej. Ale z moich doświadczeń wynika, że 10 letnie Audi A3 "jedynka" pod względem własnosci jezdnych się do 10 letniego Focusa czy Lancera, niestety, nie umywa. Ja jakimś OS mógł byś dostać niezłe baty od byle Focusa.

    Ale to tylko moje skromne zdanie ...
    PS. Nie jeżdziłem A3 "dwójką" z zawieszeniem wielowahaczowym, dotyczy to wersji '96-'03.

    0
  • #17 07 Lut 2013 19:06
    gustavel21
    Poziom 9  

    Audi a3 1.9TDI 110KM- polecam te autko. wymiana rozrządu będzie cię troszke kosztowała około 1000pln ale ma bardzo niskie spalanie i mocnego kopa.

    0
  • #18 07 Lut 2013 19:10
    Wajchowski
    Poziom 9  

    Nie wiem, nie chce się kłucić ale mimo wszystko jestem zadowolony z mojego auta i moge policić bo wiem, że moja usterka to raczej rzadkość.

    0
  • #19 07 Lut 2013 19:18
    cefaloid
    Poziom 30  

    silek11 napisał:
    Co powiecie na Passata kombi 1,8 0+ lpg z 1997, za 7000 PLN ? Generalnie chodzi mi o silnik, czy nie jest jakoś szczególnie wadliwy, spalanie, eksploatacje i itp.


    Osobiście jak bym miał kupować Passata z tym silnikiem benzynowym to brał bym pod uwagę benzynową Toyotę Avensis albo Hondę Accord. Jeśli w dieslu - to dopiero wówczas bym myślał o VW, bo japońce wtedy diesle robili takie sobie.

    Pojedż po prostu na giełdę, ale tylko po to by powybrzydzać i nic nie kupić. Obejrzyj Passata, Hontę, Toyotę, Audi A3. Będą stały tuż obok, będzie Ci łatwo porównać. Wybierz co z nich Ci się najbardziej podoba i takiego szukaj.
    Zawsze będzie tak że coś będzie gorsze tu, a lepsze tam.

    0
  • #20 08 Lut 2013 09:45
    wedsew
    Poziom 15  

    cefaloid napisał:

    Masz razję, że na pewno jakość materiałów w A3 jest powyżej średniej. Ale z moich doświadczeń wynika, że 10 letnie Audi A3 "jedynka" pod względem własnosci jezdnych się do 10 letniego Focusa czy Lancera, niestety, nie umywa. Ja jakimś OS mógł byś dostać niezłe baty od byle Focusa.

    A3 prowadzi się znacznie poniżej przeciętnej. Właściwie prawie każde auto z tamtych lat i w tym segmencie bije A3 pod tym względem bardzo wyraźnie.

    0
  • #21 12 Lut 2013 11:56
    MarcinNowicki10
    Poziom 2  

    mysle ze dobrym wyborem bylby passat B5 w eksploatacji jest w miare tani na temat golfa moge powiedziec ze to autko fajnie sie prowadzi ladnie wyglada ale jest bardziej usterkowe od swojego poprzednika w audi przeraza mnie koszt np sprzegla dwumasowego itp

    0
  • #22 12 Lut 2013 20:32
    gsekulski
    Poziom 16  

    Stanowczo bierz A3 1.8T. Raz siądziesz na ten silnik a przy zakupie kolejnego autka inny nie będzie wchodził w gre:) Ja swojego kupiłem z przypadku, silnik nie miał wtedy znaczenia i trafił sie taki wlaśnie. Słuchaj spalanie gazu przy normalnej jeździe bez większych popisówek 8l/100km przy oszczędnej jeździe potrafił zejść do 7.6l/100km a przy ostrzejszej jeździe nie miałem chyba jeszcze aby mi spalił powyżej 10l:) W trasie trafiają Ci się 2 tiry i przy 90 nie potrzebna redukcja z 5 na 4, jak przydusisz to moment łapie prędkość:) do 190km/h to skazówka mu idzie jak szalona:) Tylko teraz ktoś moze napisać "bo ma turbinę, to zawsze dodatkowe koszta w naprawie" Jak trafisz na zajeżdżonego kapciocha to czy to będzie mercedes czy lexus czy co innego to zawsze coś będzie się sypało. Jedyny minus całej tej seri A3 to zbyt twarde zawieszenie, fakt faktem że tanie w naprawie i super trzyma się zakrętów lecz każdy dołek czujesz. Swoim zrobiłem 100 tys km:
    -zero problemów z silnikiem, stan licznika 264 tys km diabli wiedzą czy nie cofany a silnik nigdy nie rozbierany, bez śladów wycieków. Nie do zajeżdżenia:)
    -turbo suche spisuje się cudownie
    -razu nie zdarzyło się aby stanął i nie chcial jechać. Wsiadasz i masz to poczucie, ze wiesz ze dojedziesz do celu:)
    -awaryjność ma zaliczona na 5+ głównie części eksploatacyjne. Pozatym drobnostki typu czujnik ABS 80zł, termostat 35zł, poduszka silnika 170zł.
    Poszukaj sobie wersji z podgrzewanymi fotelami oraz nagłośnieniem BOSE a nie będziesz chciał już zmienić auta:))

    0
  • #23 12 Lut 2013 21:45
    cefaloid
    Poziom 30  

    gsekulski napisał:
    a przy ostrzejszej jeździe nie miałem chyba jeszcze aby mi spalił powyżej 10l:)

    Silnik 150KM i nie zdarzyło się aby spalił powyżej 10l gazu przy ostrzejszej jeździe... Jeśli instalacja LPG działa właściwie, odpowiada to spalaniu 8l benzyny. Ciekawe to...

    0
  • #24 13 Lut 2013 20:07
    gsekulski
    Poziom 16  

    Ostrzejsza jazda tzn zmiana biegu przy 4500obr i do 160km/h. Auto jest turbo doładowane oraz bardzo lekkie zauważ:) normalnie taka moc osiagają 2.0 silniki:) Z resztą mi tam nie zależy aby kogoś w błąd wprowadzać:) Może kwestia tego iż za LPG zaplaciłem 400zł więcej niż standardowa instalacji i piep...li sie z tym od 8 rano do 17. No ale Osobiście jestem bardzo zadowolony i z mojej strony polecam:)

    0
  • #25 14 Lut 2013 10:13
    wedsew
    Poziom 15  

    cefaloid napisał:
    gsekulski napisał:
    a przy ostrzejszej jeździe nie miałem chyba jeszcze aby mi spalił powyżej 10l:)

    Silnik 150KM i nie zdarzyło się aby spalił powyżej 10l gazu przy ostrzejszej jeździe... Jeśli instalacja LPG działa właściwie, odpowiada to spalaniu 8l benzyny. Ciekawe to...

    Bajeczki. Przy bardzo delikatnej jeździe można zejść wtrasie w okolice 6.0-6.5 l/100km benzyny, a w mieście 8-9.5l (zależy od korków). Bez spowalniania ruchu, ale przy ecodrivingu w 100%. Przy zmianie biegów w okolicach 4500 rpm, czyli dość dynamicznej jeździe spalanie będzie 8-9 w trasie i 12-15 w mieście. Cudów nie ma.

    0
  • #26 14 Lut 2013 13:41
    krocze
    Poziom 25  

    wedsew napisał:
    Cudów nie ma.


    Większość wierzy w magię instalacji gazowej, niestety ja nie praktykuję takich herezji, i wiem, że nawet na najlepszym gazie auto traci moc, leje wodą z tłumika i zwiększa spalanie nawet na sekwencji, o czym już się przekonałem dzięki RAV4 przerobionej na najdroższą sekwencję. Jeżeli jakieś paliwo ma mniejszą energię spalania, to zawsze wiąże się to z większym zużyciem paliwa. Ale to już odbiega od tematu i dotyczy to kilku postów...

    0