Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Hyundai Tucson 2.0. CRDi raz odpala a raz nie

05 Feb 2013 08:25 22209 19
  • Level 9  
    Witam serdecznie.
    Bardzo proszę o pomoc ww temacie.
    Posiadam Hyundaia Tucson 2.0. CRDi 2004r..
    Problem dzieje się od kilku dni. Samochód raz odpala a raz nie.
    Akumulator wymieniony 3 tygodnie temu, filtr paliwa tydzień temu. Zauważyłam, że po przekręceniu kluczyka gasną wszystkie kontrolki, jednak nie słychać takiego "pstryk" i wtedy samochód nie odpala. Głównie dzieje się tak kiedy silnik jest rozgrzany, jeśli jest zimny nie ma problemu odpala bez problemu.
    Za pierwszym razem, kiedy wystąpił ten problem odpaliłam samochód drugim kompletem kluczyków, po próbie odpalenia pierwszym kompletem samochód odpalił jednak zgasł.
    Spróbowałam więc ponownie drugim kompletem jednak auto nie chciało znów odpalić.
    Po odczekaniu ok. 10 minut samochód odpalił. 2 dni jeździłam i nic się nie działo.
    Teraz znów wystąpiły problemy raz odpala a raz nie.
    Bardzo proszę o pomoc, ponieważ byłam już u 3 elektryków, 2 mechaników i zaczyna się wymyślanie co to może być?
    Prosiłam o sprawdzenie, czy to nie wina immobilisera jednak fachmani sprawdzili i niby to nie to.
    Po zdiagnozowaniu usłyszałam, że to pompa paliwa albo wtryski...
    Jednak jakoś nie jest przekonana co do usterki... Samochód został podpięty 2 razy pod komputer i nie wykazało żadnego błędu.
  • Level 33  
    W Hyundai'u po przekręceniu kluczyka, na zegarach powinienna zaświecić się ikona kluczyka. To znaczy, że immobiliser rozpoznał klucz. Po uruchomieniu lampka zgaśnie. Drugi kluczyk trzymaj z daleka. Rozwiązania zagadki poszukaj w przy stacyjce.
  • Level 9  
    Witam,
    udało zdiagnozować się usterke. Okazało się że przycina mi się pompa paliwa. Wada została wykryta dopiero w serwisie. Jak samochód nie chce odpalić Pan pokazał mi gdzie mam postukać żeby odpalił. Także ta informacja na przyszłośc gdyby ktos miał podobne problemy :)
    Pozdrawiam.
  • Level 9  
    Witam czy mógł byś dokładnie opisać gdzie poruszać lub klepnąć by samochód odpalił , mogło by być zdjęcie. Pozdrawiam Adam
  • Level 9  
    Za kierowcą musisz odchylic tylne siedzenie tam znajduje się pompa. Co dokładnie dzieje się z samochodem?? Gaśnie w trakcie jazdy?? Przy gwałtownym hamowaniu?? Czy tylko nie chce odpalać??
  • Level 9  
    nie odpala parę razy próbowałem po pewnym czasie zapalił a później znów nie palił . pozdrawiam Adam
  • Level 9  
    Jaki ma samochód przebieg?? Spróbuj najpierw wymienić filtr paliwa. Mój samochód został "poprawnie" zdiagnozowany jednak po ok. miesiącu zaczął gasnąć w trakcie jazdy oraz przy gwałtownym zahamowaniu. Okazało się że pompa wysokiego ciśnienia w Tusconach jest wykonana z takiego tworzywa że zazwyczaj powyżej 100 000 km zaczyna się "kruszyć", drobne opiłki niewidoczne gołym okiem trafiają do zbiornika z paliwem, przewodów. Zatykają czujniki i w najgorszym przypadku do roboty są również wtryski... powiem że wymieniając pompę rozpadł się również czujnik ciśnienia na listwie.
  • Level 9  
    Dziękuję za podpowiedź. Jak do czegoś dojdę, to napiszę. Pozdrawiam.
  • Level 9  
    witam podpięcie komputera wykazało brak zasilania głównego komputera
    macie może jakieś sugestie na co patrzeć? pozdrawiam Adam
  • Level 9  
    Witam ponownie wizyta u elektryka wykazała zabrudzoną skrzynkę z przekaźnikami w prawym nadkolu, po wyczyszczeniu autko jeździ. Pozdrawiam Adam
  • Level 2  
    Pytanie do agis2 co do gasniecia przy mocnym hamowaniu to będzie wina pompy paliwa w baku czy tej pompy przy silniku?
  • Level 5  
    Witam również posiadam Hyundaia Tucson 2.0. CRDi 2006 w moim aucie od jakiegoś czasu również pojawił się problem z odpalaniem ponadto zdarzyło mi się dwu krotnie, że zgasł mi w trakcie jazdy oraz przy gwałtownym zahamowaniu. Wymieniłem czujnik położenia wału i problem tak jak by się rozwiązał lecz nie do końca ponieważ po 3 tygodniach jazdy zgasiłem autko po czym podjąłem próbę ponownego odpalenia lecz bez skutecznie. Po wcześniejszych obserwacjach i wyciągniętych wnioskach odczekałem dłuższą chwilę do czasu schłodzenia silnika i samochód odpalił od szczała tak dzieje się za każdym razem. Oczywiście podpinany był dwa razy pod kompa i system nie pokazuje żadnych błędów. Czytałem wasze wcześniejsze opinie i sugestie postaram się poruszać pompą paliwa ale jeśli jeszcze ktoś ma jakieś pomysły i wskazówki to bardzo proszę o pomoc. Ponadto proszę o wskazanie dokładnego miejsca gdzie w tych modelach znajduje się pompa paliwa. Pozdrawiam
  • Level 13  
    żałosna udręka wrote:
    W Hyundai'u po przekręceniu kluczyka, na zegarach powinienna zaświecić się ikona kluczyka. To znaczy, że immobiliser rozpoznał klucz. Po uruchomieniu lampka zgaśnie. Drugi kluczyk trzymaj z daleka. Rozwiązania zagadki poszukaj w przy stacyjce.


    Dzień Dobry. Dopiszę tutaj swoje pytanie bo samochód taki sam, a i problem podobny. Tucson 2005 CRDi. Może ktoś tak miał i zechce pomóc choć w zarysie. Nie ma kontrolki z kluczykiem a zawsze była, nie ma też kontrolki świec.
    Wóz zakończył jazdę i po kilku dniach już nie zapalił. Kręci. Mam 2 kluczyki i oba to samo. W skrzynce pod maską przeczyściłem styki przekaźników (m.in. MAIN, START..) bo były BARDZO spatynowane. W złym stanie były też gniazda, starałem się wyczyścić delikatnie ile się dało. Jestem świadom, że psują się komputery, puszki immo, epromy itd. Ale tak na teraz, czy ktoś mi powie czy zdarzyło się kiedykolwiek, że brak kontrolki immobilisera wynikał ze spatynowanych styków w skrzynce. Tylko tyle. Bardzo dziękuję za odpowiedź.

    Moderated By CameR:

    Na przyszłość:
    Reg. 3.1.19. Nie wysyłaj wiadomości w tematach archiwalnych, jeśli jest to kolejne pytanie, w szczególności inne niż osoby pytającej. Z racji szacunku do pytającego załóż własny temat. Możesz dopisać tylko sposób rozwiązania problemu.

  • Level 2  
    Witaj andco czy doszedłeś w swoim tucsonie co było? Bo mam takie same objawy
  • Level 13  
    Odpowiadam: Ja, po przeczyszczeniu (oskrobaniu, psikaniu itd) spatynowanych nóżek przekaźników oraz styków w skrzynce pod maską, nie uzyskałem efektu. Skrzynkę udało mi się podnieść i obrócić o 90st no to wtedy zobaczyłem plątaninę kabelków od spodu. Nie miałem warunków żeby to drążyć, więc auto trafiło do elektryka, który odtworzył połączenia pod skrzynką i uruchomił. Ma się palić kluczyk i świece, wtedy zapali.
  • Level 2  
    Ja już u siebie doszedłem problem był pod skrzynka bezpieczników przerwany kabel
  • Level 13  
    to teraz ja zapytam: który to był urwany tzn pod którym przekaźnikiem?
  • Level 2  
    Te największe przekaźnik co są 3 czarny i 2 niebieskie to w tym po środku. Wystarczyło skrzynkę obrócić i pociągnąć kabel i odpadl. I tylko to było przyczyną.
  • Level 13  
    Dziękuję, Mkop22. Dobrze wiedzieć, bo jak pisałem - nie widziałem dokładnie TEJ skrzynki od dołu. Od góry najbardziej "chrupnięte" były właśnie te dwa niebieskie, a zwłaszcza środkowy. Coś źle wymyślili w tym modelu.