Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaka prędkość neostrady przy poniższych parametrach

05 Lut 2013 13:11 1983 20
  • Poziom 8  
    Witam forumowiczów.
    Ostatnio skończyła mi się umowa z orange i zmienili mi opcję neostrady z 6mb na do 10. Proponują mi 20, a nawet twierdzą, że 40 jest możliwe, ale jak to z TP nie ufam im, tym bardziej, że w przeszłości kazali mi migrować z 6 na 2 a po awanturach 6 działało stabilnie przez dwa lata:). Oto obecne parametry przy 10:

    Status linii ADSL Podniesiony
    Standard ADSL G992_1_A
    Szybkość wysyłania 1088 Kb/s (Intlv[LP0])
    Szybkość pobierania 10816 Kb/s (Intlv[LP0])
    Tłumienie Bliski koniec: 14.0 (dB)
    Odległy koniec: 3.5 (dB)
    Sygnał/Szum Bliski koniec: 6 (dB)
    Odległy koniec: 6 (dB)
    Liczba błędnych pakietów 1007
    Firmware 0xe15080a
    Błędne sek. w okresie 15 min 0
    Błędy CRC 216
    Błędne sek. w okresie 1 dnia 0

    Na razie działa stabilnie nie zauważyłem zrywania synchronizacji (zaraz po przejściu na szybszą prędkość livebox padł, ale pomógł reset i od tamtej pory działa stabilnie) Na speedtestach osiągam od 8 do 9,80Mb. TelefonHd też działa.
    Konkludując, czy pójdzie u mnie 20 czy będą problemy?
    Z góry dziękuję za pomoc
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 42  
    Przy tym tłumieniu to Ci pójdzie więcej niż 10Mb.
  • Poziom 35  
    Masz zmienione na 10 i nie ma co szukać, chyba że jeszcze nie minęło 10 dni, to możesz zrezygnować. Jest blisko do DSLAM ale bez rewelacji, automat przyciął synchronizację a margin jest na minimum. Na twoim miejscu zamawiałbym 40, przynajmniej dobraliby dobre pary na linii - a zrezygnować można w czasie instalacji, przynajmniej widzisz na ile ci się zsynchronizuje. Z wartości tłumienia VDSL jest na granicy zasięgu ale przypuszczam, że na tym łączu można sporo poprawić. Jeśli zamówiłbyś 20 to nikt nic na tym łączu by nie zrobił a przy tych parametrach widać, że 20 miałoby kłopoty. Warto brać VDSL-a ze względów proceduralnych, wtedy jest wykonywany przegląd łącza, pomiary i sami uruchamiają/logują. Jeżeli długość łącza kwalifikuje go do tej usługi to muszą wykorzystać wszystkie dostępne środki aby ją uruchomić. Ciebie efekt końcowy nie musi satysfakcjonować - przywrócą poprzednią opcję - ale linii już nie będą specjalnie psuć :D
  • Poziom 36  
    faraon1980 napisał:
    Standard ADSL G992_1_A
    Potrzebujesz G995_1_A czyli ADSL2+. Teraz trzeba dzwonić z reklamacją lub zamówić normalną szybkość dla tego tłumienia, jw najlepiej do 40 Mb/s. Oczywiście mogą być kłopoty, bo błędów jest sporo, ale to normalne przy takim żyłowaniu G.DMT (rzekome maksimum to 8 Mb/s, jak widać łatwo to pokonujesz), jednak skoro nie rwie synchronizacji to może będzie sukces. W najgorszym razie bierz do 20 Mb/s, a tam DLM obetnie ile mu się spodoba (poniżej 10 nie może zejść).
  • Poziom 8  
    Niepokoją mnie też te błędy, jest to ilość po 50 minutach od synchronizacji, czy to poważny problem i jaki może być tego skutek?
  • Poziom 42  
    DSLAM nie idzie z pełną mocą stąd takie graniczne parametry SNR.
    Jak byś miał większą prędkość to musieli by zwiększyć moc transmisji, a to by poprawiło parametr SNR i zapewne było by mniej błędów (lub wcale).
  • Poziom 8  
    Teraz mam takie parametry:
    Status linii ADSL Podniesiony
    Standard ADSL G992_1_A
    Szybkość wysyłania 1120 Kb/s (Intlv[LP0])
    Szybkość pobierania 10784 Kb/s (Intlv[LP0])
    Tłumienie Bliski koniec: 14.0 (dB)
    Odległy koniec: 3.5 (dB)
    Sygnał/Szum Bliski koniec: 6 (dB)
    Odległy koniec: 6 (dB)
    Liczba błędnych pakietów 21
    Firmware 0xe15080a
    Błędne sek. w okresie 15 min 0
    Błędy CRC 5
    Błędne sek. w okresie 1 dnia 0

    A odpowiedź z TP odnośnie ADSL2+ wygląda tak:
    "Szanowny Panie

    W odpowiedzi na maila informuję ,że w związku z przejściem na usługę FunPack w prędkości do 10MB przełączenie na ADSL2+ nastąpiło. Jeżeli pojawia się problem z odbiorem usługi zapraszam do kontaktu z naszymi ekspertami pod infolinią 801505505 połączenie płatne zgodnie z cennikiem operatora.

    Dziękuję za skorzystanie z naszego portalu."

    To mam w końcu to ADSL2+ czy nie? Muszę to zgłaszać?
    Pozdrawiam
  • Poziom 42  
    Wygląda że nie masz. Jaki masz router?
    Może trzeba coś ustawić.
  • Poziom 8  
    Livebox'a starego typu.
  • Poziom 42  
    Czyli badziewie. Chyba nie płacisz 10 zł haraczu co miesiąc?

    Nie ma tam wyboru jak ma się łączyć router?

    Masz możliwość dla testu podłączyć jakiś pewny router?
  • Poziom 8  
    Niestety nie, myślałem o zmianie routera, ale korzystam z TelefonHD VoiP i jakoś nie znalazłem na forum, żeby to działało poza Livebox'em. Co do haraczu, to już dwa lata temu wynegocjowałem, żeby mieć go bezpłatnie:)
  • Poziom 35  
    Wymień na liveboxa 2.0. Jeżeli nie "załapie" ADSL2+ zgłoś zaniżoną prędkość to jakiś przytomny :D technik zmieni ci port na inny DSLAM albo na inną kartę - teraz prawdopodobnie jesteś na karcie tzw. auto-select. Modemy z ustawioną opcją 'multisync' (czyli automatyczne wybieranie typu modulacji) często "uciekają" do ADSL, czasem raz synchronizują się w ADSL2+ a po pierwszym restarcie wracają do ADSL. Liveboxów też to dotyczy, niestety nie ma w nich dostępu do zmiany modulacji. W innych routerach pomaga ustawienie ADSL2+ "na sztywno".
  • Poziom 8  
    No tak, ale skoro parametry osiągam maksymalne to przyjmą mi reklamację? I czy można wymienić w TP bezproblemowo Liveboxa na nowego? Bo słyszałem, że tylko nowi użytkownicy mogą dostać 2.0, reszcie nawet jak się zepsuje to wymieniają na inny 1.1.
  • Poziom 42  
    Nie osiągasz!
    Jak była by synchronizacja na 12288kbps to by było dopiero 10Mbps a teraz masz 8Mbps.

    Wymień LB albo kup jakiś router. Resztę masz w w/w postach.
  • Poziom 35  
    faraon1980 napisał:
    No tak, ale skoro parametry osiągam maksymalne to przyjmą mi reklamację? I czy można wymienić w TP bezproblemowo Liveboxa na nowego? Bo słyszałem, że tylko nowi użytkownicy mogą dostać 2.0, reszcie nawet jak się zepsuje to wymieniają na inny 1.1.

    Nawet jakbyś chciał to nie wymienią na 1,1 bo... ich nie mają. Dystrybucja "jedynek" już dawno zakończona. Zgłosić najpierw trzeba, nawet jak pójdziesz wymieniać do punktu. Najlepiej wyłączyć, zgłosić,że się zepsuł, jak przyjedzie technik to wymieni.
  • Poziom 42  
    Technik nie sprawdzi że jest sprawny tylko na słowo honoru wymieni?
  • Poziom 35  
    Myślę, że abonent nie gapa :D i powie o co chodzi.
    Pewnie, że powinien sprawdzić. Dlatego trzeba powiedzieć o kłopotach z modulacją - być może zmieni port i to powinno już rozwiązać problem.
  • Poziom 8  
    Orange się odmieniło, jak chciałem zawrzeć umowę na 20mb, to tym razem Pani powiedziała, że po weryfikacji nie ma możliwości technicznych na 20mb:). Nie potrafiła powiedzieć dlaczego przy poprzednich weryfikacjach była...
  • Poziom 42  
    Dalej masz tłumienie 14dB?
    Jak tak to będzie działać więcej niż 10Mb na 100%.
  • Poziom 8  
    Parametry się nie zmieniły, nawet o 0,1dB:)
  • Poziom 42  
    Dzwoń jeszcze raz i powiedz że chcesz mieć Neo 10-20Mb.

    U mnie teraz idzie na 5024/736 mimo że wg orange pójdzie góra 1Mb.
    Jest to spowodowane tym że było dużo zgłoszeń o awariach i albo sam system to zmienił albo ktoś.