Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Testo
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MAN TGA 440 - Kod Błędu EBS 1056-3

PIOTREKZP 05 Lut 2013 17:00 4263 18
  • #1 05 Lut 2013 17:00
    PIOTREKZP
    Poziom 10  

    Witam mam problem zMAN-em TGA440 wyświetla Kod błedu EBS 1056-3 i zapala się kontrolka trakcji. Jakieś 3 tyg temu był wymieniony czujnik EBS, bo szwankował na 2 osi.

    1 18
  • Testo
  • #2 05 Lut 2013 19:54
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Teraz masz problem z zaworem sterowania przyczepy. Albo ciśnienie zasilania przyczepy jest za wysokie albo zawór uszkodzony

    2
  • #3 14 Mar 2018 22:58
    lukasz56
    Poziom 11  

    Witam , mam identyczny problem , gdzie jest ten zawor odpowiadajacy za ten kod?

    1
  • #4 16 Mar 2018 19:12
    citromaniak
    Poziom 21  

    Pod siodlem jest.
    Wymien najpierw zawor redukcyjny od zasilania tego modulatora jak nie pomoze to wtedy modulator.Zasilanie masz na 1 modulatora.A zawor jest zaraz obok niego.

    2
  • Testo
  • #5 17 Mar 2018 22:17
    tygr_ys
    Poziom 10  

    Sprawdź na wyświetlaczu jakie jest ciśnienie powietrza w trzecim obwodzie z którego jest zasilany moduł przyczepy powinno być ok 8,2 bara .

    0
  • #6 18 Mar 2018 07:52
    piotr budzowski
    Poziom 23  

    -zrób aktywacje pedału hamulca
    -zrób pomiar ciśnienia powietrza zasilającego ten zawór
    -sprawdź instalacje elektryczną

    1
  • #7 18 Mar 2018 10:29
    lukasz56
    Poziom 11  

    Pacjent to MAN TGA 26.350 ( solówka na ramie z podnoszoną ośką ) na początku oprócz błedu EBS 01056-03 wyświetlał się błąd ZBR 01086-01 , po sprawdzeniu na komputerze w liczniku okazało się , że ciśnienie na trzecim obwodzie jest ponad 11 , wszedłem pod ramę i odnalazłem tam obok siebie dwa identyczne zawory do regulacji ciśnienia , wykręciłem w tym prawym śrubę do polowy i ciśnienie jest w granicach 8.5 i błąd ZBR już się nie wyświetla , natomiast błąd EBS nadal jest aktywny.Próbowałem regulować tą śrubą z tego regulatora obok ale nie ma żadnej reakcji ( do czego jest ten drugi regulator obok? )Czy gdyby był uszkodzony modulator to byłby ten sam numer błędu i czy sam modulator ma w sobie jakiś wymienny czujnik ciśnienia?

    0
  • #8 18 Mar 2018 12:23
    tygr_ys
    Poziom 10  

    Ten drugi jest do czwartego obwodu i redukuje ciśnienie do 9,2 bara masz tam na nim tabliczkę znamionowa . Po regulacji tego pierwszego powinieneś wykonać nauczanie hamulca. A zawór przyczepy jest zasilany z 3 obwodu i nie powinno tam być więcej jak 8,5 bara.

    0
  • #9 18 Mar 2018 14:15
    darfur5
    Poziom 30  

    EBS 1056-03 . Kontrola ciśnienia w module zaworu sterującego naczepy wykazuje maksymalne ciśnienie , fmi 03 sygnał niezgodny/nieczytelny , więc albo za wysokie ciśnienie zasilania zaworu lub błędny odczyt czujnika ciśnienia.

    0
  • #11 18 Mar 2018 21:21
    lukasz56
    Poziom 11  

    Na tych dwóch zaworach jest czujnik ciśnienia , podmieniłem go na identyczny który pokazywał takie same ciśnienie jak poprzedni to wnioskuję , ze jest sprawny.Czy sam modulator EBS ma w sobie jakiś czujnik ciśnienia który przy jego uszkodzeniu generowałby ten błąd 01056-03? ( pomijając już kwestię uszkodzenia samego modulatora )Na zaworze trzeciego obwodu po wykręceniu tej śruby do polowy ciśnienie spadło z 11 do 8.5 bara także wygląda na to , że zawór spełnia swoją funkcję i czy rzeczywiście jest potrzeba go wymieniać ( to solówka z zabudową izotermiczną , dostęp do tych zaworów ogólnie jest masakryczny ) Podpowie ktoś jak po regulacji ciśnienia w 3 obwodzie wykonać nauczanie hamulca?

    0
  • #12 18 Mar 2018 21:52
    citromaniak
    Poziom 21  

    To sa zawory mechaniczne a nie elektryczne.Gdyby był czujnik w modulatorze uszkodzony to nie mial bys odczytu w 3 obwodzie.Kod usterki masz jasny i czytelny.Za duze cisnienie w modulatorze przyczepy

    0
  • #13 18 Mar 2018 22:08
    lukasz56
    Poziom 11  

    Czyli do wymiany zawór 3 obwodu ( mimo , ze po jego manualnej regulacji ciśnienie spadło do 8.5 bara ) plus skasowanie błędu komputerem.Podpowiedzcie proszę jeszcze jak zrobić te nauczanie hamulca po wymianie tego zaworu.Dzięki z góry za wszystkie wskazówki.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Naszła mnie jeszcze jedna myśl , skoro po manualnej regulacji ciśnienie na 3 obwodzie jest w zaprogramowanym wymiarze 8.5 bara to może wystarczy tylko podpiąć komputer i skasować błąd i to rozwiąże problem wyskakującego błędu przy rozruchu auta?

    0
  • #14 18 Mar 2018 22:14
    darfur5
    Poziom 30  

    W zaworze sterowania przyczepy jest czujnik ciśnienia piny 4,5,6. Nie da się go wymienić . Jeśli jesteś pewny , że ciśnienie zasilania zaworu jest dobre a błąd nadal jest aktywny to zawór do wymiany.

    0
  • #15 18 Mar 2018 22:27
    lukasz56
    Poziom 11  

    Ile taki zawór kosztuje?Ma ktoś jakiegoś linka z ceną?

    0
  • #16 18 Mar 2018 22:46
    darfur5
    Poziom 30  

    Wpierw wklej fotkę zaworu który regulowałeś . Zawór który jest odpowiedzialny za właściwe ciśnienie w układzie pneumatycznym pojazdu to zawór czteroobwodowy/czterodrożny. Prawdo podobnie dobrałeś się do zaworu redukującego ciśnienie. Ani w pierwszego ani w drugiego nie powinno się ingerować manualnie , zawory te są ustawiane fabrycznie. Jeśli wykazują inne wskazania od zadanych to z nimi jest coś nie tak czyli usterka mechaniczna wewnątrz zaworu.

    0
  • #17 18 Mar 2018 22:59
    lukasz56
    Poziom 11  

    Regulowałem ciśnienie tym zaworem widocznym na załączonym zdjęciu.Po jego regulacji znikł błąd ZBR 01086-01 ( początkowo po wejsciu w menu w liczniku cisnienie pokazywało 11 bar , po regulacji było 8.5 bar ) natomiast błąd EBS 01056-03 nadal jest aktywny i już nie wiem jak to ugryźć.
    MAN TGA 440 - Kod Błędu EBS 1056-3

    1
  • #18 18 Mar 2018 23:13
    darfur5
    Poziom 30  

    To są zawory redukcyjne. Błąd ZBR 1086-01 bo ciśnienie w obwodzie 3 za zaworem było za wysokie, wyregulowałeś ( choć powinieneś ten zawór wymienić ) i błąd zniknął. Natomiast w zaworze sterowania przyczepą uszkodzony jest czujnik który tego ciśnienia nie " widzi " z tego powodu aktywny jest błąd EBS 1056-03.

    0
  • #19 18 Mar 2018 23:37
    lukasz56
    Poziom 11  

    Czyli wychodzi na to , że mam do wymiany modulator EBS przyczepy tym bardziej jeśli czujnik ciśnienia w nim jest nie wymienny z tego co piszesz ( sprawdzę jeszcze kostkę przy samym zaworze , może coś zaśniedziało )

    0