Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ElwronSklep Elwron
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czy taki prostownik ma sens?

05 Lut 2013 17:50 2229 7
  • Poziom 18  
    Witam!
    Nie wiem czy dobre forum wybrałem, ale proszę o wyrozumienie.
    Ostatnio koledze padł prostownik. Chce, abym zrobił mu jak najprostszy - bez udziwnień, zero elektroniki. Wertując jakieś stare papiery natknąłem się na następujący schemat:
    Czy taki prostownik ma sens?

Czy ten układ ma jakiś sens? Jestem w prostownikach zielony.
    Sorki za jakość, ale trochę mi się spieszyło :D
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 18  
    Do ładowania akumulatorów kwasowych przy łódce.
  • Poziom 33  
    Wyrzuć wszystko co masz za mostkiem i będzie najlepiej jak się da. Należy tylko pamiętać, że po przekroczeniu napięcia na akumulatorze (tego umownego 14,4V) należy taki prostownik odłączyć. W przypadku mocno rozładowanego akumulatora w początkowej fazie ładowania podłączyć szeregowo żarówkę samochodową by ograniczyć prąd ładowania.
  • Poziom 18  
    A da rade powiedzmy w sposób choćby trywialny zabezpieczyć to prądowo? Chodzi mi o trafo.
  • Poziom 2  
    Witam podłączę się pod temat. Może ktoś doświadczony mógłby zerknąć na mój schemat i poddać konstruktywnej krytyce.
    Zależy mi głównie na opinii czy tyrystory w takiej konfiguracji mogą pracować (zależało mi na jak najmniejszych stratach podczas prostowania prądu stąd brak diod, transformatory class 430-7103.5 i tyrystory unitra 125-14-50 nie widać dokładnie symboli)
    Prostownik ma służyć do szybkiego podładowania akumulatorów na warsztacie na którym czasem zdarza się zapomnieć że jakiś akumulator jest podpięty stąd ograniczenie do 14,4V i gdybym świadomie zostawiał na noc do 13,8V.