Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf v 1.9 TDI '08 - Zapowietrzające się hamulce.

05 Lut 2013 19:23 4410 14
  • Poziom 16  
    Mam problem z hamulcami, wszystko było elegancko do pewnego czasu kiedy pedał hamulca zaczął coraz bardziej wpadać w podłogę aż w końcu hamulce zaczęły działać dopiero za 2-3 naciśnięciem pedału. Wtedy odpowietrzyłem hamulce i wszystko wróciło do normy, niestety tylko do czasu aż zaczyna działać abs, po kilku zadziałaniach abs-u i przejechaniu kilku km hamulce znowu są zapowietrzone.
    Powiedźcie czy to w 100% wina pompy abs czy jest jeszcze jakaś inna opcja ? Ciężko jest niestety znaleźć pompę o tym samym oznaczeniu: 1KO 614 517 BD orientuje się może ktoś z Was czy w jej miejsce można zastosować inną ?
  • Poziom 42  
    Zapowietrzenie = dostanie się powietrza do układu. Raczej niemożliwe bez widocznych wycieków płynu.

    Stąd pytania - jakiej jakości płyn?, Układ szczelny? Krzywa tarcza czy uszkodzony samoregulator bębna dadza podobny efekt...
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    No właśnie wycieków nie widać, przy odpowietrzaniu przelałem już tyle płynu, że starego pewnie w układzie już dawno nie ma. Próbowałem też odpowietrzać razem z vcds-em lecz niestety i tak po zadziałaniu abs-u hamulce znowu się zapowietrzają. Nie ma mowy o krzywych tarczach. Płynu raczej nie ubywa, a jeśli już to w prawie nie zauważalnych ilościach.
  • Poziom 43  
    Sprawdź czujnik ciśnienia płynu hamulcowego! To on może powodować takie problemy, miałem coś takiego w skodzie: gdzieś dostawało się napięcie z czujnika ciśnienia na płyn i powodowało jego elektrolizę - oczywiście z wydzieleniem gazów "zapowietrzających" hamulce.
    Poczytaj: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130572 .
  • Poziom 28  
    Czy hamulce na wszystkich kołach pracują bez tarcia w pozycji odhamowanej ? Miałem w Golfie taki przypadek, że w jednym tylnym kole na wskutek tarcia szczęki w czasie jazdy dochodziło do gotowania płynu i automatycznie powstawał objaw zapowietrzenia. Z tym, że gdy hamulce dobrze ostygły to objaw samoistnie ustępował. Widać płyn który odparował uzupełniał się samoistnie ze zbiorniczka. Ubytków płynu i wycieku też nie mogłem zaobserwować.
  • Poziom 16  
    Też na początku myślałem o gotującym się płynie ale to na pewno nic z tych rzeczy wszystkie zaciski działają idealnie. Ten czujnik ciśnienia powinien być w pompie abs-u czy przy pompie hamulcowej ?
  • Poziom 16  
    Niestety ale sam muszę z tym walczyć. Gdyby ktoś miał jeszcze jakieś pomysły piszcie.
  • Poziom 17  
    Jakbyś opisywał objawy , a nie domniemania , to było by łatwiej "zgadnąć".
  • Poziom 16  
    Objawy są takie, że jak już pisałem po zadziałaniu abs-u i przejechaniu kilku kilometrów wszystkie cztery koła zapowietrzone.
  • Poziom 42  
    I rzeczywiście to powietrze w zaciskach jest czy tylko taki objaw?
  • Poziom 16  
    Tak jest powietrze we wszystkich zaciskach.
  • Poziom 43  
    krzysiekg7 napisał:
    Tak jest powietrze we wszystkich zaciskach.
    - tego nie wiesz, można raczej stwierdzić: jakiś GAZ!
    A jaki? Może właśnie mieszanka wodoru i tlenu z elektrolizy płynu hamulcowego?
    Jeśli nie ma wycieków (a przy jakiejkolwiek nieszczelności i NADCIŚNIENIU w instalacji musi być wyciek), to dla "zasysania" powietrza musiało by być podciśnienie, a takiego zjawiska nie ma! Stawiam na elektrolizę, a jedyny punkt "wspólny" płynu hamulcowego i prądu to czujnik ciśnienia.
  • Poziom 16  
    No tak jak najbardziej się z Tobą zgadzam i jak na razie to chyba najbardziej prawdopodobna opcja.
    Na kilka dni niestety muszę odpuścić temat- niesamowicie szybko zbliżający się termin złożenia pracy dyplomowej ;-)