Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Megane Scenic 1.6 8V - Brak iskry na 1 i 4 cylindrze

IKRR 05 Feb 2013 20:41 14118 59
NDN
  • #31
    diodabg
    Level 30  
    Te programy mam na HDD, a ten wklejony schemat zgadza się w/g pinów.
  • NDN
  • #32
    IKRR
    Level 9  
    Cewki i wtryski rozkminiłem ale z resztą mam problem
  • #33
    Anonymous
    Anonymous  
  • #34
    IKRR
    Level 9  
    No chodzi o wszystko co jest na schemacie po lewej stronie od cewek i wtrysków
  • #35
    IKRR
    Level 9  
    Szukam po tym schemacie bo zastanawiam się jeszcze czy może któreś z tych urzadzeń mogło mieć wpływ na zakłócenia w kluczowaniu cewki
  • Helpful post
    #36
    diodabg
    Level 30  
    2,3,18 masa
    17 lambda
    30,4 wtryski
    13 czujnik wspomagania
    20,46 cz.temp. powietrza
    19,45,46 potencjometr gazu
    16,44,45 przeplywomierz
    8,31,44 cz.spalania stukowego
    15,44 cz. temp plynu
    9,35,36, 40 silnik krokowy
    33,34 czujnik polozenia walu
    12 predkosciomierz
    5, 51 klima
    11,38 zl. diagnostyczne
    50 obrotomierz
    7,41 skrzynia automat
    43 kontrolka engine
    28,29 cewki
    48 przekaznik pompy

    Dodano po 2 [minuty]:

    raczej nie... chyba leży tranzystor ale że jestem chory i się nudze opisalem ci to...
    te numery to sa piny ze sterownika, zasilania nie opialem bo masz to w schemacie...

    Dodano po 3 [minuty]:

    pin 42 odpowietrzenie zbiornika

    Dodano po 1 [minuty]:

    powodzonka
  • NDN
  • #38
    IKRR
    Level 9  
    Tak mam LPG. A odnosnie dalszej częsci to gdybym miał jakiś sterownik pod ręką to bym faktycznie już go podmienił.
  • #39
    Anonymous
    Anonymous  
  • #40
    IKRR
    Level 9  
    Dzisiaj sprawdzę bo dopiero wróciłem z pracy.

    Dodano po 3 [godziny] 30 [minuty]:

    Motronic - zrobiłem dzisiaj tak : odłączyłem obie wtyczki od cewek( do niczego nie podłączone - czyste sygnały z zasilania i sterownika), pomiędzy pin zasilania ( 12V) a pin z sterownika(kluczowanie masą) podłączyłem diody . W trakcie kręcenia rozrusznikiem na jednej wtyczce dioda migała cały czas sytematycznie a na drugiej wtyczce dioda mignęła lekko 2 -3 razy i koniec. Dokładnie to samo było gdy wtyczki podłączone były do cewek. Z jednej cewki na świecy była systematyczna iskra a na drugiej cewce na świecy wychodziły 2 -3 iskry. Dodam ,że przez cały czas kręcenia rozrusznikiem na obu pinach wtyczek zasilania utrzymuje się 11 - 12 V. Nie jestem pewny czy o takie sprawdzenie Ci chodziło no ale tak to zrobiłem jak opisałem.

    Dodano po 1 [minuty]:

    diodabg - dzięki za opis do schematu
  • Helpful post
    #41
    Sołtys_Elbląga
    Level 31  
    Motronic wrote:
    Kolego, wyczep wtyczkę sterowniak silnika i zobacz, czy piny nie śpiewają "zielono mi".
    Sam nie wiem którędy tam sie woda dostaje.


    Woda tam się dostaje przez zbiorniczek płynu do spryskiwaczy, zalejesz 3, 4 litry i podczas hamowania idzie przez nieszczelny korek wprost na wiązkę komputera.

    Objawem jest m.in właśnie zły odczyt prędkości na zegarze, wskazówka wariuje, pokazuje prędkość jak chce, są też problemy z obrotami, działaniem silnika tj podczas jazdy zanika iskra, brak napięcia na cewki, wskazówka obrotomierza podczas jazdy spada na 0, szarpania itp. Zielono nie koniecznie być musi. Nie musi się to stać też od razu, woda może pływać dniami. Raz na jakieś 10 przypadków zapaliło mi się ekg. Potem czy sonda lambda była podłączona czy nie to i tak nie było różnicy w spalaniu ani w pracy silnika. Odpalał nawet przy -25. Objawy napisane powyżej nie muszą występować razem.

    Sterownik się uszkodził, nie można było zapiąć go pod komputer. Jedyne wyjście to wywalić immo i wsadzić nowy sterownik (używany). No chyba, że ktoś ma pojęcie i chęci, to może rozebrać i spróbować naprawić.


    diodabg wrote:
    Wygląda, że padł ci tranzystor w sterowniku, ale dziwne, że prędkościomierz w tym samym momencie też przestał działać!


    Dodam, że jest to w jakiś sposób sprężone ze sterownikiem silnika (prędkościomierz). Przykładowo włączone wycieraczki na II biegu podczas zatrzymania się lub zwolnienia poniżej 10km/h wycieraczki przełączają się w I bieg z czasem załączenia wycieraczek na 4 sekundy, nawet jak na manetce ustawimy np 10 sekund, po zatrzymaniu i osiągnięciu prędkości powyżej 15 km/h wycieraczki przełączają się z powrotem na II bieg.

    Po wyjęciu sterownika (odłączeniu) i holowaniu auta nawet na włączonym zapłonie prędkość nie jest pokazywana na zegarze.
  • #42
    IKRR
    Level 9  
    Sołtys - chyba mnie oświeciłeś . Faktycznie kilka dni przed awarią zalałem zbiornik spryskiwacza pod korek. Od tego czasu prędkościomierz szalal a czasami sprzęgał się z obrotomierzem aż w końcu przestał działać, silnik na wolnych obrotach pracował nierówno. Silnik zgasł mi nagle w trakcie jazdy ale przed samym zgaśnięciem hamowałem z pewnej prędkosci a silnik zgasł zaraz po hamowaniu. - No to chyba poznałem przyczynę awarii. No dzisiaj kurier dostarczył mi komputer i pozostało usunąć imo. Może jutro uda to się zrobić (zależy czy elektryk będzie miał czas) . O wynikach dam znać.
  • #43
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Sołtys_Elbląga wrote:
    Po wyjęciu sterownika (odłączeniu) i holowaniu auta nawet na włączonym zapłonie prędkość nie jest pokazywana na zegarze.

    BO wchodzie z Vss na pin 12 a wychodzi na zegar z pin 50.
  • #44
    diodabg
    Level 30  
    Sołtys_Elbląga wrote:
    Woda tam się dostaje przez zbiorniczek płynu do spryskiwaczy

    brawo sołtys nie ma to jak doświadczenie ;)
    masz u mnie 3pkt ...
    dzięki
  • #45
    Anonymous
    Anonymous  
  • #46
    IKRR
    Level 9  
    Motronic masz rację. Wielozłącze sprawdzałem po kilku dniach gdy auto stało w garażu. Pierwsze sprawdzenia skupiały się na cewkach,czujniku położenia wału, bezpiecznikach itp. w tym czsie woda mogła odparować. Ponadto kwestia zalania wiązki to narazie hipoteza (choś bardzo prawdopodobna). A odnosnie komputera to dzisiaj tak z ciekawości podłączyłem nowy - wynik miga kontrolka(imo) i nie odpala. No ale jak znasz jakiś sposób usuwania imo bez elektryka to poproszę o informację. Nie mówię tego z przekory tylko z tego co czytałem na innych forach to bez usunięcia imo nie odpalę . Zaznaczam ,że poprzedni komputer też był pozbawiony imo.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Ponadto w dniu 06.02.2013 sam pisałeś ,że z podmiana kompa to nie tak lekko bo jest imobilaizer
  • #47
    diodabg
    Level 30  
    z tym płynem to może być racja !! kilka razy robiłem takie renie pamiętam że raz klient mi sugerował ze syn ciągle przesadza z płynem i ogólnie z picowaniem auta a z inną renią sam się gotowałem bo wszystko było zalane płynem ze spryskiwaczy.
    Cały czas tłumaczyłem sobie ze te typy tak mają a tu sołtys mnie chyba uświadomił...
    dzieki i pozdro

    Dodano po 1 [minuty]:

    Motronic wrote:
    A po co elektryk do usuwania immo w gumioku to nie wiem, 2 minuty roboty bez prucia sterownika.

    masz u mnie 5 pkt jak powiesz jak to zrobić...
  • #48
    Anonymous
    Anonymous  
  • #49
    IKRR
    Level 9  
    Motronic to podziel się sekretem jak to zrobić - jutro mam dzień wolny to mogę spróbować a jeśli zadziała to będę Cię chwalił na wszystkich forach
  • #50
    Anonymous
    Anonymous  
  • #51
    diodabg
    Level 30  
    jutro masz wolne? a masz dostęp do oscyloskopu ? w jednej reni miałem taki sam problem
    co prawda tez impuls nie wzbudzał kontrolki ale na oscyloskopie było widać impuls więc dwa tranzystory i fura działała. oczywiście komputer i tak został wymieniony bo przecież klienta nie można puścić i skasować za coś takiego. Powód dla którego bawiłem się z tranzystorami był taki ze szef kasował mnie ze nie znalazłem przyczyny i po podpięciu nowej części paliła się
    bo nie zlokalizowałem przyczyny. ale jak masz jakiegoś kolegę co potrafi to zrobić możesz spróbować...
  • #52
    IKRR
    Level 9  
    Motronic - Ty się obrażaj bo może źle sformułowałem wypowiedź - raczej chodziło mi o wdzięcznośc za pomoc - no chyba że z góry jesteś nastawiony na "wiem ale nie powiem - niech się inni męczą " - ale wtedy po co sens istnienia takiego forum.Dotychczas radziłem sobie z różnymi awariami pojazdów ale z tą nie mogłem sobie dać rady dlatego zwróciłem się na forum o pomoc i niczego więcej nie oczekiwałem.

    Dodano po 15 [minuty]:

    diodabg-dzięki za podpowiedź ale nie mam dostępu do oscyloskopu
  • #53
    diodabg
    Level 30  
    nie da rady wyłączyć immo w garażu w 2 minuty!
    jest mozliwość ale musisz mieć emulator więc i tak wiąże się to z wydatkiem...
    niektóre kompy chodzą bez emulatora ale i tak trzeba mieć deaktywator immo więc tak czy tak w 2 minuty i za free nie da rady...
  • #54
    Anonymous
    Anonymous  
  • #55
    damdam

    Level 34  
    Motronic wrote:
    diodabg wrote:
    nie da rady wyłączyć immo w garażu w 2 minuty!
    ...

    Da radę, da.


    tylko trzeba porządną "miotełkę" z LgY 0,5^2 umotać :)
  • #56
    diodabg
    Level 30  
    a ze szczotką ryżową zadziała ? ;)
  • #57
    Sołtys_Elbląga
    Level 31  
    2 minuty to przesada. Ja ze schematem i odrobina wiedzy ze szkoły gimnazjalnej na temat łączenia drucikow i jak na pierwszy raz zajęło mi to 3 godziny. Bylo lekko. Dodam, że to nie kwestia przecięcia kabelką i już. Schemat mimo znajdziesz na elektrodzie.


    Niby płyn do spryskiwaczy a tyle psuje. Ja założyłem na korek reklamówkę i pod wiazka umieścił aby wyciekalo na blachę. Wiecie o co chodzi czy narysować?
  • #58
    IKRR
    Level 9  
    No niestety to nie ECU podmieniłem na sprawny - objaw identyczny - brak sterowania masą na pierwszą cewkę ( sterowanie pojawia się tylko chwilowoi zanika) . Zaznaczam ,że ECU sprawdzone na stanowisku diagnostycznym - działa. Myślę ,że rozwiaznie pozostało tylko jedno - sterownik traci którąś z mas podczas prób odpalenia silnika (wibracje). Na zgaszonym silniku masy pokazuje - dlatego przyjąłem że masy są i dalej ich nie sprawdzałem. Oczywiście to tylko teoria ale po sprawdzeniu i uruchomieniu auta(mam nadzieję) dam znać aby zakończyć temat pozytywnym rozwiązaniem. Jesli ktoś wie z którą masą powinien być kluczowany sygnał na pinie numer 28 ECU to proszę o podpowiedź.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Dodam ,że dopatrzyłem się iż, masę również utracił sterownik od LPG - pewnie gazownicy razem gdzieś je połączyli.
  • #59
    diodabg
    Level 30  
    czemu dopiero teraz piszesz że masz gaz! sterownik gazu podłączony jest właśnie pod impulsy iskry i czasami potrafią kraść sygnał ! znajdz, odłącz ten kabel i odpal ...
  • #60
    IKRR
    Level 9  
    o LPG już było w temacie. Nie chodzi mi też o przewód pobierający impulsy bo gaz już wcześniej odłączyłem ( łącznie z tym przewodem) aby wykluczyć awarię od jego strony. Raczej coś od wiązki elektrycznej - zaczynam od początku sprawdzać przewód po przewodzie

    Dodano po 5 [minuty]:

    Dzisiaj jak zacząłem ruszać wiązką w róznych miejscach to znowu na chwilę odzyskałem impulsy kluczujące na cewkę a po chwili je straciłem. Gdy ruszyłem drugi raz to zaczeła migać kontrolka od poduszek a wskazówka obrotomierza wychyliła się jak gdyby silnik chodził, znowu ruszyłem wiązką i wróciło do normy. Jeszcze trochę i go przerobię na konserwy.