Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Megane Scenic 1.6 8V - Brak iskry na 1 i 4 cylindrze

IKRR 05 Feb 2013 20:41 13839 59
  • #1
    IKRR
    Level 9  
    Witam.
    Zacznę od początku. Miesiąc temu podczas jazdy mój Scenic I 1.6 8V nagle zgasł i nie dał się już uruchomić.
    Rozrusznik kręci, pompa działa i podaje paliwo, na 2 i 3 cylindrze jest prawidłowa iskra a na 1 i 4 pojawiają się dwie lub trzy iskry na początku kręcenia rozrusznikiem a później od czasu do czasu pojawia się jedna iskra.
    W wyniku tego podczas kręcenia auto próbuje załapać a nawet (po zmniejszeniu odstępu na świecach) odpala ale tylko na dwóch cylindrach.
    Po odpaleniu (jeśli można to tak nazwać) pracuje jak traktor, strzela w wydech i wyrzuca opary nieprzepalonej benzyny (pewnie z 1 i 4 cylindra). Zamiana cewek nie robi żadnej różnicy objaw jest taki sam.
    Dodam, że taki objaw występuje, gdy obie cewki są podłączone.
    Gdy odłączę wtyczkę od cewki zasilającej cylindry 2 i 3 to wtedy na cewce zasilającej cylindry 1 i 4 zaczynają pojawiać się prawidłowe iskry.
    To samo dzieje się, gdy analogicznie odłączę zasilanie od drugiej cewki. Problem występuje, gdy obie cewki są podłączone jednocześnie.
    A teraz co już sprawdziłem: obie cewki mają zasilanie po 12V, świece i przewody WN są nowe, pomiędzy przewodami sterującymi ( kluczowanie z ECU) nie ma zwarcia. Cewki i czujnik położenia wału są sprawne (podmieniałem je na nowe - wynik taki sam jak na starych), wszystkie przejścia na przewodach sprawdzone, bezpieczniki sprawne, silnik ma masę.
    Podłączenie do kompa nic nie daję - pokazuje brak komunikacji z ECU ale z tego co wiem to może to być wina odłączonego IMO.
    ECU ma wszystkie zasilania i masy, rozrząd również sprawdzony.
    Chyba już wszystko napisałem, trochę tego dużo ale walczę już z nim od 4 tygodni i kończą się mi się pomysły.
    Jeśli ktoś miał już może podobny problem to poproszę o jakieś porady bo ja już rozkładam ręce (tak samo jak dwóch elektryków, których zapraszałem na oględziny do garażu).
  • #2
    diodabg
    Level 30  
    Najprościej i podmienić cewkę na inną, i się wyjaśni.
    Czasami mierząc miernikiem jest niby ok, ale iskra skacze, gdzie chce i furka wariuje.
  • #3
    IKRR
    Level 9  
    No niestety cewki obie podmieniałem na nowe - bez rezultatu
  • #4
    diodabg
    Level 30  
    Sorki, nie doczytałem. :|
    A zasilanie 12V nie zanika, jak podłączysz 2 cewki?
  • #5
    IKRR
    Level 9  
    Zasilanie jest na obu cewkach cały czas takie samo.
  • #6
    diodabg
    Level 30  
    Dziwna sprawa, jeśli jesteś pewny wszystkich napięć i złącz, to trzeba podpiąć oscyloskop i sprawdzić, co się dzieje, gdy nie chcę chodzić na 2 cewkach... Może być też wina sterownika, ale trzeba zdiagnozować oscyloskopem...

    Dodano po 11 [minuty]:

    Znasz symbol silnika? Wyślę ci schemat instalacji, może brakuje jakieś masy do ecu.
  • #7
    IKRR
    Level 9  
    No właśnie też mam podejrzenia dotyczące sterownika i takie podejrzenia miałem wcześniej.Z tego powodu sterownik zawiozłem do sprawdzenia. Podczas sprawdzania sterownika najpierw podawane były mu sygnały z czujnika wału - wtedy na obu pinach ECU numer 28 i 29 dochodziło do prawidlowego kluczowania sygnału. Natomiast gdy zamiast czujnika wału sterownik miał generowane sztuczne sygnały z komutera testowego wtedy kluczowania zaczynały wariować.Z tego powodu specjalista który go sprawdzał stwierdził ,że bez podmiany ECU na inny nie jest w stanie w 100% stwierdzić jego prawidłowości dzialania. Teraz to ja się zastanawiam czy kupować ECU czy może jeszcze czegoś nie sprawdziłem.
  • #8
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    IKRR wrote:
    Chyba już wszystko napisałem, trochę tego dużo ale walczę już z nim od 4 tygodni i kończą się mi się pomysły.

    Zmień kalkulator wtrysku
  • #9
    IKRR
    Level 9  
    Mój silnik to 1.6 8V - 90 KM - (nie wiem jaki ma symbol)
  • #11
    IKRR
    Level 9  
    Odnośnie kalkulatora wtrysku to problemem jest raczej brak generowania iskry - no chyba że ma to na nią jakiś wpływ
  • #12
    cardoctor
    Level 17  
    Wychodzi na to że ecu ma wewnętrzną awarię, może wzmacniacz zapłonu padnięty?Nie napisałeś który rok ale jeśli model K7M to immo nie ma nic do linii diagnostycznej.
  • #13
    IKRR
    Level 9  
    Mówiąc o odpięciu licznika, co dokładnie mamy na myśli?
  • #14
    diodabg
    Level 30  
    Spróbować nie zaszkodzi, a wszyscy się dowiemy...
  • #15
    User removed account
    User removed account  
  • #16
    IKRR
    Level 9  
    Tak silnik to K7M rocznik 1997 - był bym wdzięczny za wczesniej proponowany schemat

    Dodano po 10 [minuty]:

    Podczas wcześniejszych pomiarów na cewkach miaklem po 12V zasilanie. Przewody na ktorych jest kuczowanie sprawdzałem diodą. Na jednej cewce podczas kręcenia rozrusznikiem dioda miga systematycznie a na drugiej cewce dioda miga tylko od czasu do czasu.
  • #17
    User removed account
    User removed account  
  • #18
    IKRR
    Level 9  
    Dodam ,że tuż przed awarią przestał mi dzialać prędkościomierz a od kilku dni miał nieregularne wolne obroty silnika (jak by od czasu do czasu gubił iskrę ) - nie wiem czy ma to coś wspólnego z obecnym problemem ale to Renault i wszystko możliwe
  • #19
    diodabg
    Level 30  
    Ok, wyślę ci na priva, bo nie wiem, czy można tu wklejać...
    Jak robiłeś test przez diody, to wiele to wyjaśnia / prawie jak oscyloskop. ;)/
  • #20
    IKRR
    Level 9  
    Wtyczka sterownika i piny sprawdzone - było sucho i bez "zieleni".

    Dodano po 4 [minuty]:

    Z góry dziękuję - może po schemacie jeszcze coś znajdę.
  • #21
    User removed account
    User removed account  
  • #22
    bart.auto
    Level 21  
    Trafił się nie dawno Renault Scenic wtyczka sterownika ok, ale po otworzeniu usterka była widoczna piny poobrywane na druku foliowanym sterownik Syrius 32 objawy identyczne jak opisywane wyżej
  • #23
    User removed account
    User removed account  
  • #24
    diodabg
    Level 30  
    Wygląda, że padł ci tranzystor w sterowniku, ale dziwne, że prędkościomierz w tym samym momencie też przestał działać!
  • #25
    IKRR
    Level 9  
    Nie wiem jak jest w Syrius a mój ECU to Siemems (gumiak) - trudno podejrzeć co w środku
  • #26
    bart.auto
    Level 21  
    Fakt Motronic ,to już zmęczenie
  • #27
    IKRR
    Level 9  
    Przepraszam źle określiłem z tym prędkościomierzem pisząc tuz przed awarią miałem na myśli 2-3 dni wcześniej. A tak w temacie też zastanawiam się nad tranzystorem w ECU. Pytanie tylko czy sens to naparawiać czy szukać ECU na allegro

    Dodano po 22 [minuty]:

    Dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem. Jeśli ktoś ma jeszcze jekieś pomysły to proszę o wskazówki . Ja zamawiam ECU na allegro i niech się dzieje co ma się dziać. O wynikach podmiany kompa powiadomię.
  • #28
    diodabg
    Level 30  
    Mam 3 programy Vivid, Tolerance Data i Alldata i z żadnego nie mogę skopiować schematu dla ciebie! Jakiś pomysł jak to zrobić? Próbowalem z fn i print, ale nie da się wkleić w Painta!
  • #30
    User removed account
    User removed account