Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A3 1.6 - Nie otwiera termostatu

06 Lut 2013 08:20 42405 52
  • Poziom 12  
    Witam panowie mam taki problem z A3 2001r AVU a mianowicie autko pali wszystko gra zero blędow ale nie otwiera termostatu zostal wymieniony na orginał i dalej to samo dodam ze jest tam element grzewczy w obudowie termostatu sprawdziłem już napięcie na termostat po zaplonie się pojawia ale brak sterowania ze sterownika silnika (-) może ktoś spotkał się z takim problemem
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 15  
    Witam po czym poznajesz że termostat się nie otwiera jakie masz objawy nie otworzenia się termostatu ?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 12  
    Witaj sytuacja jest taka ze gotuje plyn chlodniczy i gorny waz jest cieply a dolny zimny rozrzad byl wymieniany tydzien temu tak ze pompa wody odpada
  • Poziom 15  
    Trzy rzeczy ja znam przez które się woda gotuje . pompa wody (ale masz wymienioną ) termostat ( tez masz wymieniony ) i zapowietrzony układ. Jeżeli masz zapowietrzony układ to z ciąg jakiegoś węża który jest najwyżej (jeżeli na wężu nie ma oryginalnego odpowietrznika) i lej płyn aż zacznie wylatywać tym wężykiem, następnie załóż go z powrotem dolej płynu do stanu w zbiorniczku potem (koniecznie !!!) korek zbiorniczka musi być całkiem dokręcony odpalasz i czekasz aż złapie temperaturę. Bo jeżeli auto chodzi odpalone z odkręconym korkiem to zacznie wyrzucać wodę i nie jest to objaw nie otwartego termostatu.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    A jaką temperaturę masz na wskaźniku na desce???
  • Poziom 12  
    na desce mam 90 stopni a w blokach pomiarowych na silniku i na desce jest 107 stopni

    robiłem juz nie jeden taki silnik i z żadnym nie było takiego problemu
  • Poziom 18  
    z tego co piszesz masz elektryczny termostat mialem taki przypadek na testerze wszystko ok wina lezy w termostacie jest go bardzo latwo uszkodzic nawet szarpiac za wtyczke powiem nawet jak komus spadnie to tez po nim
  • Poziom 12  
    wiesz tylko że ja założyłem już 3 szt. pewne i nic pewnie ster coś pie.... ale tak jak mówisz na testerze wszystko gra
  • Poziom 12  
    Witam temat do zamkniecia problem rozwiązany
  • Poziom 39  
    Pochwal się chociaż? Wiązka?
  • Poziom 1  
    Mógłbyś powiedzieć jak rozwiązałeś sprawę bo mam to samo i spać nie mogę.
  • Poziom 26  
    Koledzy wymienił z pewnością termostat na dobry.
  • Poziom 15  
    witam

    dołanczam do tematu

    silnik 1,6 APF audi A3

    problem z przegrzewaniem się silnika

    grzałka w termostacie służy jako wspomaganie otwarcia gdy płyn osiągnie temperaturę około 80-90 stopni sterownik silnika powinien podać napięcie na wtyczkę do podgrzewacza wtedy następuje otwarcie.

    otwarcie 105 stopni termostatu to otwarcie awaryjne

    ja tekże mam z tym problem temperatura na klimatroniku dochodzi do 110 c i sprada na 108 i tak w kółko,bulgotanie w zbiorniczku,

    termostat można w domowych warunkach przetestować

    czajnik bezprzewodowy+ woda, temometr,prostownik stablilizowany 12v
    i wszystko jasne.

    może to być wina sterownika załanczanie po masie jak mierzyłem napięcie z masą budy to zasilanie jest podawane cały czas
  • Poziom 10  
    Witam Panowie. Proponuję odgrzanie tematu jeszcze raz. Audi A3 silnik 1,6 BFQ - termostat nie otwiera a w zasadzie nie wtedy kiedy trzeba. Opiszę od czego się zaczęło. Poprzedni właściciel dał do naprawy auto w sensie uszczelki pod głowicą. Z tą świadomością kupiłem to auto wiedząc o błędzie w komputerze dotyczącym uszkodzenia grzałki termostatu. Doszedłem do wniosku że usunięto skutek a nie przyczynę. i tak też było więc wymiana, dla uniknięcia nieporozumień oryginał i odpowietrzenie niestety wynik nie taki jak się spodziewałem. Na pierwszy rzut oka wszystko jest ok. Wskazówka na 90 stopni i zero błędów. Jednak zainteresował mnie poziom temperatury silnika po podłączeniu do vag com. Okazuje się że rzeczywista temperatura to 110 stopni i dopiero przy 112 załączają się wentylatory. Oczywiście klimatronik wyłączony. Układ jest dobrze odpowietrzony i nie ma się pod tym względem do czego przyczepić. Przeprowadziłem dalsze testy i okazało się że sterownik silnika wystawia sygnał na termostat kiedy temperatura jest mniej więcej w okolicach 80 stopni ale muszą zaistnieć warunki ku temu a mianowicie gwałtowne wdepnięcie gazu. Nie mniej jednak wtedy termostat się otwiera można zaobserwować zmianę temperatury. Poszedłem dalej i zrobiłem równolegle wskaźnik w postaci diody wystrowania termostatu. I mogę napisać że w przypadku uszkodzenia czujnika temperatury na przerwę bądź za dużą oporność termostat startuje na stałe. Uprzedzam podpowiedzi o czujniku temperatury bo mam dwa i na każdym to samo a poza tym logika by nakazywała że skoro sterownik widzi 110 stopni to ma otwierać a on to robi tylko wtedy kiedy się mu przyciśnie. Ciekawe że nie zgłasza żadnego błędu. Termostat jest dobry sprawdzałem otwiera się po zaistnieniu siły od termiki i dodatkowym sterowaniu. Czujnik temperatury też, tor zasilania także a nie powstają warunki do wysterowania. Mam prośbę do kolegi bombel1985 aby opisał jakim cudownym sposobem udało mu się zmusić sterownik do myślenia.



    Panowie i może też Panie. Wiedza to podstawa. Znalazłem rozwiązanie problemu który nie istniał. Wysoka temperatura pracy tego silnika to nic innego jak rozszerzenie obiegu Carnota. W instukcji serwisowej do oktavi pisze że początek otwarcia to 105 skok min 7mm czyli wszystko w porządku tak po prostu ma być. Pozdrawiam.
  • Poziom 15  
    Ludzie pytają, a potem trzymają w sekrecie żeby przypadkiem nikt się nie dowiedział.
    Dzięki......... bombel1985
    Nie martw się do szczecina nie przyjadę, i biznesu ci nie zwinę, mam dużo dużo za daleko.

    Dodano po 10 [minuty]:

    Obstawiam że koleś dobrze nie odpowietrzył, zalał płynem i zamknął układ, a wszystkie VAG (VW Audi Group) trzeba zostawić układ otwarty do momentu otwarcia termostatu, inaczej się nie odpowietrzą (air lock).
    Może być ewentualnie zapchany powrót do zbiornika wyrównawczego (rurka 6mm) ta z boku, innych przyczyn nie miałem jak 20 lat robię,
    i często wina pompy, plastikowe kółko.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 43  
    JAXP napisał:
    Znalazłem rozwiązanie problemu który nie istniał. Wysoka temperatura pracy tego silnika to nic innego jak rozszerzenie obiegu Carnota. W instukcji serwisowej do oktavi pisze że początek otwarcia to 105 skok min 7mm czyli wszystko w porządku tak po prostu ma być. Pozdrawiam.
    atip napisał:
    Ludzie pytają, a potem trzymają w sekrecie żeby przypadkiem nikt się nie dowiedział.


    A skąd wystarczy przeczytać instrukcje obsługi samochodu. -- jak to zrobił JAXP---
    Ale cóż każdy myśli że dzisiejsze samochody działają na takiej samej zasadzie jak fiat 125p lub skoda 120.
  • Poziom 15  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    JAXP napisał:
    Znalazłem rozwiązanie problemu który nie istniał. Wysoka temperatura pracy tego silnika to nic innego jak rozszerzenie obiegu Carnota. W instukcji serwisowej do oktavi pisze że początek otwarcia to 105 skok min 7mm czyli wszystko w porządku tak po prostu ma być. Pozdrawiam.
    atip napisał:
    Ludzie pytają, a potem trzymają w sekrecie żeby przypadkiem nikt się nie dowiedział.


    A skąd wystarczy przeczytać instrukcje obsługi samochodu. -- jak to zrobił JAXP---
    Ale cóż każdy myśli że dzisiejsze samochody działają na takiej samej zasadzie jak fiat 125p lub skoda 120.


    Czyli kolega był lekko nieświadomy dzisiejszych technologii i podstawowych zasad działania i praw fizyki :-)

    W autach stosuje się układy zamknięte aby podnieść temperaturę wrzenia, co przekłada się na wyższą temperaturę pracy silnika, co powoduje niższą emisję spalin - tak dla niewtajemniczonych. Szacunek :-)
  • Poziom 43  
    atip napisał:
    Czyli kolega był lekko nieświadomy dzisiejszych technologii i podstawowych zasad działania i praw fizyki

    To kolega jest nieswiadomy, termostatem w tym samochodzie steruje komputer silnika.
    A do naprawy tego systemu trza mieć trochę oleju w głowie a nie trocin i nie udawać pluszowego misia.
    Zresztą w instrukcji pojazdu pisze co i jak.
  • Poziom 15  
    Temat zamienia się w bitwę, nie o to chodzi.
    Wspomnę tylko że termostat będzie działał, nawet jeśli "odetniemy" owe połączenie.
    A kolega na pewno wie dlaczego termostat dalej działa i nie ma problemów.
    Dodam że chodzi z zmianę charakterystyki pracy termostatu dla potrzeb ........

    Zamiast sobie pomagać dzieleniem się wiedzy i odciąganiem klientów od "głupich" serwisów, to lepiej pokazać jakim się jest "kozakiem"

    Chciałem to usłyszeć od forumowicza bombla1985, a nie przepychać słownie.
    Więcej nie mam nic do dodania.
    Pozdrawiam wszystkich.
  • Poziom 10  
    :D Dobra tak dla niewtajemniczonych podpowiem że kiedy silnik pracując osiągnie temperaturę co najmniej 85 to zrzucamy wtyczkę z czujnika temperatury i sterownik wystawia sygnał na otwarcie wtedy mamy super odpowietrzony układ i jesteśmy pewni swego. Po czym zapinamy wtyczkę i po dwu uruchomieniach silnika błąd się kasuje. Ewentualnie jest w pamięci jako sporadyczny ale nie wpływający na wyliczenia sterownika.
  • Poziom 10  
    a nie przyszło wam do głowy że komp może być uszkodzony??
    u mnie to samo. układ wymyty, pompa oryginalna audi (dobra). wszystkie czujniki prądy są tam gdzie mają być (dobre) lecz komputer nie podaje odpowiedniej masy do grzałki termostatu i dlatego gotuje mi silnik. włączają się wentylatory a termostat dalej zamknięty. wysterowałem termostat na krótko czyli dołożyłem masę do kabla i otwiera. dodam że podłączyłem wcześniej żarówkę od postojuwek i ta właśnie żaróweczka nie świeci tylko się włącza i wyłącza od zimnego silnika aż do gorącego czyli 110C. trzeba coś wymyślić jak obejść komputer i zrobić inne sterowanie termostatu gdyż ma on 2 zastosowania. gdy otwiera obieg na chłodnice to zamyka obieg na silnik (jak ktoś rozebrał króciec termostatu będzie wiedział o co mi chodzi).
    ma ktoś jakiś pomysł jak zmusić termostat do otwierania?? dać jakiś dodatkowy czujnik temperatury, przekaźnik żeby przy odpowiedniej tem. dał sygnał do grzałki??
    ważna rzecz którą murze jeszcze sprawdzić czy komp będzie łapał błąd gdy nie będzie widział podgrzewacza.

    Jeśli dla was jest normalne gotowanie się silnika to za jakiś czas braknie anglików.
  • Poziom 43  
    Kolego uszkodzony komputer jest do naprawienia , tam cudów nie ma.
    Po drugie jeśli silnik widzi małe obciązenie to nie wysteruje grzałki, boi po co.

    W końcu jeśli Wam przeszkadzają te termostaty to kupcie se od Hondy 2.0 TDI i załóżcie na węże i przestańcie pisać głupkowate posty na poważnym forum.
  • Poziom 10  
    jeśli widzi małe obciążenie mówimy tu o biegu jałowym to czemu gdy temp dochodzi do 110C włącza się wentylator na biegu 2 a nie otwiera się termostat?? tego nie mogę zrozumieć. po co chłodzi wentylator jeśli obieg jest zamknięty??
  • Poziom 43  
    Tak jak pisałem wielokrotnie w tematach związanych z tym problemem- tu kabelek nie pomoże tu trzeba pomyśleć i pomierzyć co trzeba zeby to naprawić.
    Na szczęście nikt z Fachowców nie jest wylewny i tanio d... nie sprzeda.
  • Poziom 10  
    a właśnie że kabelek pomógł. rozwiązałem problem mojego samochodu. Uszkodzone są zegary lub coś co nimi steruje. U mnie na zegarach trzyma 90C a nagle coś nimi steruje i skaczą do 110C (dzieje się to przeważnie gdy podnosi się temperatura w chłodnicy a później włącza się wiatrak).
    Ogólnie Ci co twierdzą że temperatura tego silnika to105C to mają racje.
    zasada działania tego układu jest taka iż samochód rozgrzewa się przy zamkniętym obiegu do 105 - 106C (mój przypadek). Jeśli osiągnie tą temperaturę otwiera się termostat tak samo jak każdy inny czyli pracuje on jak wszystkie zwykłe termostaty.
    Podgrzewanie termostatu jest tylko i wyłącznie po to żeby nie przegrzać silnika podczas dynamicznej jazdy czyli wysokim obciążeniu, wtedy komputer daje masę na termostat i się otwiera. Wypuszcza wodę z małego układu do chłodnicy i wtedy zabezpiecza się przed przyjęciem nagłego wzrostu temperatury od silnika czyli przed przegrzaniem. Wtedy temperatura silnika spada do około 90 -95c (tak zauważyłem).
    termostatem steruje kilka czujników. czujnik temp silnika, chłodnicy, rozrządu, powietrza wsysanego do silnika, położenia przepustnicy i jeszcze jakiś. wszystkie te informacje trafiają do komputera i on według swoich obliczeń przeliczeń steruje termostatem podczas obciążenia.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Mam jeszcze pytanie odnośnie włączania się wiatraka. u mnie włącza się przy temperaturze wody w chłodnicy przy około 50C a wyłącza przy temp. poniżej 20C. Też tak macie?? Po mojemu jest to troszke dziwne chodź nie ukrywam że nie zdziwi mnie to że tak ma być:)
  • Poziom 10  
    Myślę że masz zegary dobre. Po prostu jest taka filozofia VW żeby nie machać wskazówką temperatury i nie denerwować kierowcy to jak ona się zmienia od praktycznie 85 do 110 to i tak stoi 90. Sterowanie termostatu dla dociekliwszych. Kolego Strumień... forum jest generalnie od wymiany doświadczeń tudzież wiedzy, jasne że cenna jest auto cenzura tego co wypisujemy i fajnie żeby miało to jakąś merytoryczną wartość nie mniej jednak trzymanie języka za zębami to nie cel tej strony. Pozdrawiam i poniżej sterowanie termostatu. Audi A3 1.6 - Nie otwiera termostatu
  • Poziom 10  
    Po dzisiejszej jeździe po Krakowie coś jednak jest z moim samochodem nie tak. Generalnie sterowanie termostatu poznałem i wiem (chyba) wszystko na ten temat lecz u mnie jest inny problem. Samochód utrzymuje cały czas temperaturę silnika 105 stopni lecz cały czas mam włączony wentylator. Termostat dobrze steruje płynem chłodniczym, otwiera sie i zamyka przy 105 stopniach, gdy widzi obciążenie to komputer również dobrze steruje termostatem(grzałką) wypuszcza ciepły płyn z chłodnicy i wtedy temp silnika się obniża.
    potrzebuje się dowiedzieć jak u was działają wentylatory bo tak jak wcześniej pisałem u mnie cały czas chodzą od momentu nagrzania sie silnika do 105 stopni. Wentylatory włączają sie po przekroczeniu w chłodnicy około 50 stopni i chłodzi do 18. Nie jest to raczej normalne zjawisko bo co będzie jak na zewnątrz będzie około 30stopni?? będą chodzić na wyłączonym silniku??

    Zauważyłem dziś jak pojechałem do mechanika na kompa że:
    przy temp silnika 105stopni wiatraki chodziły oba. temp na chłodnicy 20stopni, gdy przytrzymałem go na obrotach temp silnika spadła do około 90 i na chłodnicy wzrosła do około 25stopni. właśnie wtedy wiatraki się wyłączyły.

    wie ktoś jak działają te wiatraki??, co nimi steruje i przy jakich wartościach??
    Fajnie gdyby ktoś przyjrzał się swoim wiatrakom jak się zachowują.
    Może problem jest w tym sterowniku przy chłodnicy.

    JAXP o filozofii wiem tylko że u mnie ta wskazówka lata cały czas od 90 do 110stopni:)
    Czytałem tą całą instrukcje i dzięki niej zrozumiałem że nie mam problemu z silnikiem a wiatrakami lecz nie ma tam dokładnych info odnośnie terowania wentylatorów no chyba że mi sie już na oczy rzuciło.