Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Masakrycznie wolny wydruk na MFP HP OfficeJet 6310

VATIM_KK 06 Lut 2013 12:26 1278 0
  • #1
    VATIM_KK
    Poziom 9  
    Klient poprosił mnie o naprawę atramentowego urządzenia klasy MFP - HP Office 6310. Problem jaki się pojawiał, to komunikat o niezamkniętych drzwiach od kasety tonera. Pomogło oczyszczenie (udrożnienie) czujnika od klapy (pokrywy) tej drukarki.

    Pojawił się wówczas od razu II problem - błąd cartridge'a lewego, czyli tuszu trójkolorowego. Nie pomogło oczyszczenie styków po stronie drukarki ani tuszu. Zapadła więc decyzja o zakupie nowego pojemnika z tuszem. I tu się zaczęły schody właśnie...

    Klient zażyczył sobie dostawę jakiegoś taniego zamiennika. Nabyłem więc takowy marki ePrimo, wersję H czyli tusz typu refilled (uzupełniany oryginał). 1/3 ceny nowego oryginału. Zainstalowałem takowy tusz, ale drukarka najpierw wyrzuciła komunikat, że to nie jest nowy pełny tusz, a później miała zachowanie takie, że wykonała proces wyrównania głowicy tuszu (allignment), ale jak próbowałem wydrukować cokolwiek, np. zaległe faxy, jakiś raport z ustawień, czy coś z karty flash - prędkość druku była po prostu nieakceptowalnie wolna. 1 kartka wydruku tekstowego... w półgodziny lub dłużej ?

    Pogrzebałem na forach, że tego typu problem może oznaczać problem z firmware. Niestety - firma HP nie oferuje do tego modelu jakichkolwiek aktualizacji firmware. Tego samego dowiedziałem się na infolinii, że urządzenie jest nieprodukowane, ale i już niewspierane przez serwis HP. Tu taka ciekawostka :idea: - w zamian HP daje kupon rabatowy 25% (ale nie więcej niż 200 PLN) na zakup nowego urządzenia MFP :-) Dostaje się na maila kod rabatowy i po zakupie urządzenia fakturę przesyła się do HP, a oni zwracają ustaloną wartość tej faktury. Pozostały więc inne opcje do rozwiązania problemu.

    Dokonałem więc najpierw przywołania ustawień standardowych z menu drukarki (guzik "Ustawienia"), ale to nic nie dało. Potem targnąłem się na cold reset, czyli wyłączamy drukarkę trzymając jednocześnie wciśnięte klawisze 9 i # . Po jakimś czasie urządzenie przywraca sobie oprogramowanie z kości EEPROM. Gdyby to nie pomogło, to wyczytałem na forach, że jeden człowiek doprowadził do wyzerowania EEPROM poprzez wystawienie drukarki na 2 dni (ujemna temperatura) na dwór. Podtrzymanie bateryjne padło - drukarka zaczytała ustawienia z kości tym razem ROM do której ma wgrane ponoć ustawienia podstawowe. Tylko drobna uwaga - należy nie zapomnieć wyjąć tuszy, bo po zamrożeniu będą do wyrzucenia. No i trzeba ją opakować w jakiś worek foliowy, aby wilgoci nie złapała.

    Tak czy siak - ani przywołanie ustawień standardowych, ani cold reset - nic nie dały. Dalej dokładnie ten sam objaw - tragicznie wolny wydruk.

    Znajomy serwisant podpowiedział, że HP ma chip, który w momencie jak wykryje nieoryginalny tusz, to drukuje z najlepszą możliwą jakością, czyli tragicznie wolno.

    Tak więc postanowiłem zamienić tusze - wywaliłem ten kompatybilny i zainstalowałem oryginalny tusz trójkolorowy. I co się wydarzyło potem ? Natychmiast nastąpiło cudowne uzdrowienie ! Drukarka od razu napisała, że ma oryginalny nowy tusz HP, zrobiła wyrównanie tuszu, a potem wydrukowała na pełnej swoje prędkości wszelkie zadane jej zadania druku :-)