Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Reno Clio II '03 - Nie uruchamia się rozrusznik błedy na kontrolkach aku...

06 Lut 2013 12:43 3927 13
  • Poziom 7  
    Witam!!

    Problem: Podczas próby odpalenia RCII benzyna, nie kręci rozrusznik.

    Co widać: Po otworzeniu pilotem w kluczyku samochodu, włożeniu do stacyjki i przekręceniu w pozycji przed zapłonem świeci się SERV i immobilizera kontrolka, po 3 s gasną, lecz dosłownie ledwo się tlą kontrolki Akumulatora oraz OLEJU (bez żółtego pompy), po przekręceniu kluczyka dalej do zapłonu zero reakcji.

    Zauważyłem podczas zbijania biegu na skrzyni biegów raz na 100 zapalają się żywym czerwonym światłem pożądane kontrolki AKU i OLEJ i na żółto pompa silnika (słychać, jak zadziałała pompa; właściwe przygotowanie przed odpaleniem) potem przekręcam kluczyk do uruchomienia silnika i słuchać jakby pstryk na rozruszniku (brak ładowania). Wcześniej próbowałem na kable uruchomić, autko paliło, dziś już zero reakcji, tylko to, co ja napisałem.

    Dziwne, moim zdaniem jest to, że po wbijaniu ileś tam razy biegów i zmienianiu ich jest w jakimś punkcie coś niby styka i wszystko pali się, co pożądane.

    Proszę o pomoc.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 14  
    Sprawdź mase na silniku, sprawdz wszystkie połąćzenia od akumulatora.
    Akumulator od którego odpalałeś napewno jest jescze dobry tak ?
    Jak odpali warto sprawdzić ładowanie
  • Poziom 7  
    Tak, akumulator jest dobry, bo leży w drugim aucie, które odpala na dotyk (Golf 3), styczność kabli do akumulatora jest dobra, poza tym nie byłoby tzw. iskry podczas odłączenia masy na akumulatorze, więc prąd leci (sprawdzałem także, czy radio i światła działają, i jestem pewien w 100%, że zasilanie dostarczane jest wystarczające). Bardziej dziwi mnie ten problem na skrzyni.... Bo moje ruchy manualne mogą powodować, że coś się syka, co jest niezetknięte. :D Sorry za słówka, ale nie wiem jak to opisać. Aaaa i nie mam żadnego sprzętu do diagnostyki, nawet układu elektrycznego. :D
  • Poziom 14  
    A mase na silnik sprawdzałeś?
  • Poziom 7  
    rylik91 napisał:
    A mase na silnik sprawdzałeś?


    A możesz kolego powiedzieć, w jaki sposób to mogę zrobić, bo jam świeżak. :D
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 38  
    Witam
    Jeżeli masz kable do odpalani ,to daj jeden koniec kabla na minus klemy,a drugi koniec na silnik.
  • Poziom 7  
    nikusert napisał:
    Witam
    Jeżeli masz kable do odpalani ,to daj jeden koniec kabla na minus klemy,a drugi koniec na silnik.


    Czyli czarny kabelek od akumulatora połączyć razem z silnikiem? OK, spróbuję... Z tego, co zaobserwowałem chodzi dziwnie - jak pomiędzy 4-5 wbijam i tak pomiędzy przetrzymam sprzęgło, to jakoś styka, ale wtedy tylko rozrusznik wisi...

    Zamieszczam zdjęcia tego przypadku:

    Reno Clio II '03 - Nie uruchamia się rozrusznik błedy na kontrolkach aku...
  • Poziom 14  
    Kurcze zdjęcia są słabej jakości, no ale w skrócie.
    Wziąłeś podpiąłeś kabel od klemy minusowej do punktu przy silniku tak i co jakieś zmiany nastąpiły?
    Wszystkie kable są napewno dokręcone?
    A bezpieczniki jak sprawdzałeś
  • Poziom 7  
    Tak, kable nie miały prawa nawet się obluzować. Wszystko, co przypomina kabel sprawdzałem - czy nie są odłączone, czy mają luzy itd.
    Bezpieczniki sprawdzane - wszystko ok.
  • Poziom 14  
    Dobra, ale jakaś zmiana nastąpiła po tym jak dodałeś mase?
    Powiedz kolego jak to się stało z tymi kontrolkami było coś robione z autkiem, czy samo od siebie?
    Dziwne z tymi biegami, bo to wygląda tak jakby koło wybieraka ze skrzyni była jakaś masa luźna i jak Ty redukujesz biegi to styka albo i nie..
  • Poziom 7  
    Z tym kombinowaniem przy aku nic nie dało różnicy.

    Dobre 2-3 miesiące stal przed domem, akumulator się wyładował, ale jak rozruszałem jego z innego, to palił na dotyk, pojeździłem z 3 razy, za każdym razem musiałem z innego odpalać go. Akumulator z pewnością się naładował za pierwszym razem, bo jeździłem długo autkiem i potem odpalał bez problemu; zawsze jak go zostawiłem na noc, nie palił na dotyk...

    Zauważyłem podczas jazdy, nie wiem, czy tak jest w każdym Clio - że jak hamuje się silnikiem, czuć wibracje dosyć mocne z napędu na drążku sprzęgła (nawet podczas jazdy) - może to coś ma z tym wspólnego...
  • Poziom 38  
    Sprawdź jeszcze czy dochodzi + do rozrusznika(gruby kabel)czy końcówka nie skorodowana lub przypalona,i czy wmomencie przekręcenia kluczyka na rozrusznik jest prąd na tym kablu.Pomocna będzie druga osoba.
  • Poziom 7  
    A więc tak - próby przeprowadzone:

    - popych - zero skutku pompa niewłączona wiec ani rozrusznik ani pompa nie współpracują, przekręcenie kluczyka bez efektu;

    - nowy akumulator, klemy dociśnięte, wyczyszczone - zero reakcji na zmianę na nowy;

    - pompa włącza się i kontrolki jak wcześniej przy zmianie biegów raz na ruski rok dalej przekręcenie kluczyka powoduje CYK i dalej nic;

    - bezpieczniki sprawdzone, wszystkie nieprzepalone,

    - podłączenie kabli ruszane, wyjmowane na nowo i wtykane przy użyciu teamu 3 osób nic.

    Myśl: zakładając, że zwarcie mogło pójść od akumulatora (aby wykluczyć takie zdarzenie), to w pierwszej kolejności, gdzie mogłoby zrobić zwarcie?
  • Poziom 38  
    Sprawdzałeś czy na tym grubym kablu przy rozruszniku jest napięcie jak startujesz,może końcówka nie łączy z kablem (korozja).Bywa że końcówka traci kontakt z przewodem.