Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Naczepa Kogel Maxx - dwa kable pod jeden czujnik

06 Lut 2013 14:59 4560 28
  • Poziom 12  
    Witam, mam takie szybkie pytanko. Mam naczepe jak wyżej i urwało razem z uchwytem na środkowej osi czujnik EBS'u z jednej strony i czy mogę podłączyć dany kabelek pod drugi czujnik (dwa kable po jeden czujnik). Chodzi o to by w koniu nie było informacji błędu EBS'u naczepy bo nie chcę na darmo ciąć kable.
  • Texa PolandTexa Poland
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    O ile ECU w naczepie nie określi kolejnego błędu.......zwarcia wejść sensorów abs .......To jest druga ważna rzecz .......w momencie wykrycia poprzez pierwszy czujnik zablokowania koła ECU zacznie modulować ciśnienie na tym kole ORAZ na drugim kole, bo ten sam sygnał otrzyma jakby z drugiego (bo połączyłeś obydwa wejścia pod 1 sensor).
  • Poziom 31  
    Witam.
    W/g mnie jest tylko problem czy ECU EBS nie będzie "widział" jakiegoś problemu z wejściami czujników np. zwarcia.Jeżeli to połączenie wejść przejdzie, to układ będzie działał poprawnie i będzie prawie "normalnie" pracował aż do momentu poślizgu kół.Wtedy prawdopodobnie wystąpi błąd i system przejdzie w tryb awaryjny ale hamował będzie nadal (pneumatycznie bez udziału modulacji elektronicznej).
    Osobiście odradzam tego typu przeróbek ze względów bezpieczeństwa.
  • Poziom 34  
    Impedancja na wyjściu modulatora na czujnik zmiejszy się o połowę, przekroczy dopuszczalny (1- 1.8 kOhm) zakres i wygeneruje błąd, chodzi ci o ten aluminiowy tulejkowy uchwyt przykręcany do osi na śrubę ósemkę? To nie przesadzaj, dużo roboty nie ma z wymianą.
  • Poziom 12  
    Witam i dzięki chłopaki za odpowiedzi chciałem tylko szefowi udowodnić czym to śmierdzi, bo jak powiedziałem np o spadku rezystancji to spytał czy można dać opornik do wyrównania rezystancji jedynym rozwiązanie jakie ja widzę to dać czujnik na pierwszą lub ostatnią oś bo są wolne miejsca. Mam nadzieje że to nie wpłynie CHYBA na pracę a problem jest tego typu ze naczepa słabo hamuje w stosunku do konia lecz czujnik nic tu nie ma do rzeczy powinno i bez nich hamować. Zrobię jeszcze symulację z pod gniazda ABS/EBS naczepy i dam znać.
  • Poziom 31  
    Etelberg napisał:
    a problem jest tego typu ze naczepa słabo hamuje w stosunku do konia lecz czujnik nic tu nie ma do rzeczy powinno i bez nich hamować

    Tak jak piszesz czujniki nie mają wpływu na siłę hamowania.Jeżeli od strony mechanicznej masz wszystko w porządku ,to pozostaje zrobić diagnostykę,posprawdzać ciśnienia,czujniki ciśnień,czujnik obciążenia osi (jeżeli niepoprawnie czyta ciśnienie to będzie miało duży wpływ na siłę hamowania).Jeżeli diagnoza potwierdzi poprawność systemu zgodnie z tabliczką znamionową, to można jeszcze skorygować elektronicznie siłę hamowania (do tego potrzebny odpowiedni sprzęt i uprawnienia).
    Co do umieszczenia czujnika na innej osi,jeżeli nie masz wyjścia to umieść oby dwa czujniki na jednej osi i nie może to być oś podnoszona (o ile takową posiadasz).
  • Poziom 12  
    Witam ponownie, wszystko się zgadza bo nie mogę nic zrobić z pod komputera diagnostycznego gdyż wyskakuje brak ciśnienia. Czujniki z pod komputera diagnostycznego pokazują 0,0 jak i wartości napięć jest zerowa więc zaraz wchodzę pod naczepę i zacznę wszystko sprawdzać. Co do elektronicznego ustawienia siły hamowania to posiadam odpowiedni sprzęt lecz nie mam uprawnień i nie zabieram się do tego a i tak komputer na nic nie pozwala bo nie ma ciśnienia. A czujniki umieszczę na pierwszej osi gdyż ostatnia się podnosi.
  • Poziom 31  
    miler80 napisał:
    Impedancja na wyjściu modulatora na czujnik zmiejszy się o połowę, przekroczy dopuszczalny (1- 1.8 kOhm) zakres i wygeneruje błąd,

    Tu się nie zgodzę.Taki efekt byłby możliwy gdyby 2 czujniki podłączył pod jedno wej. a tu są dwa wej. korzystające z sygnału jednego czujnika.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 34  
    Jasne źle skojarzyłem, chodzi o dwa wyjścia sensorów spięte w jeden czujnik. Ale i tak pewnie wygeneruje błąd i wyłączy system, przecież każde z wyjść jest odseparowane i zasila swój czujnik napięciem 5V a przy tym zabiegu będą wtedy zmostkowane....
  • Poziom 38  
    Czujniki nie potrzebują zasilania, bo to są indukcyjne, ale i tak powinien pokazać się błąd zwarcia z drugim kanałem, bo rezystancja jest mierzona zawsze jakimś prądem.
    Co do bezpieczeństwa, to gdyby to funkcjonowało, to w jakim sensie?
    Zablokowanie tego jednego koła, mialoby taki skutek, że żadne koło nie było by blokowane, czyli super bezpieczne- tu chodzi bardziej o to, aby naczepa nie zmieniła toru jazdy przy calym tym ABS/EBS- jedyny minus- to wydłużenie drogi hamowania.
  • Poziom 34  
    kwantor napisał:
    Czujniki nie potrzebują zasilania, bo to są indukcyjne

    A zmierz sobie napięcie na wtyczce przy czujniku, jest wystawiane przez modulator. Możliwe że do kontroli czujnika ale jest.
  • Poziom 38  
    Bo nie potrzebują i koniec- to one produkują napięcie.
    Inna sprawa, że jest podane napiecie do pomiaru rezystancji- ale czujnik tego nie potrzebuje i to jest faktem :wink:
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    miler80 napisał:
    Ale i tak pewnie wygeneruje błąd i wyłączy system
    Nie wyłączy, w parametrach będzie pokazywać prędkość taką samą na obydwóch wejściach czujników,pod warunkiem podpięcia identycznie równolegle przewodów wejścia jednego i drugiego czujnika pod jeden sensor - inaczej wygeneruje błąd zwarcia z masą.
  • Poziom 38  
    serwisantscani1 napisał:
    miler80 napisał:
    Ale i tak pewnie wygeneruje błąd i wyłączy system
    Nie wyłączy, w parametrach będzie pokazywać prędkość taką samą na obydwóch wejściach czujników,pod warunkiem podpięcia identycznie równolegle przewodów wejścia jednego i drugiego czujnika pod jeden sensor - inaczej wygeneruje błąd zwarcia z masą.


    Muszę to sprawdzić, bo to czasem może się sprzydać :D
  • Poziom 12  
    Witam po raz kolejny problem jest poważniejszy ale wracając do czujników to jest 5V w obwodzie na jednym jak i na drugim lecz naczepa ma jechać w poniedziałek a ja nadal nie wiem czemu słabo hamuje i czy to wina czujnika czy całego modułu, walka trwa i mam jeszcze takie pytanko czy ktoś wie czego dotyczy ten błąd w koniu volvo fh12 MID 222 PPID210 FM15 (zawór pwm zwalniacza) czy chodzi o elektrozawór zmiany biegów czy retardera??.
  • Poziom 38  
    To jest zawór proporcjonalny retardera.
    Dlaczego nie podłączysz tych czujników i nie zrobisz rundy próbnej.
    Są złącza testowe i sprawdź manometrem jakie ciśnienia idą na siłowniki.
    Trzeba by było naczepę obciążyć i sprawdzić czy działa korekcja siły.
    Jeśli nie ma jak obciążyć,(ciśnienie w miechach) to podać ciśnienie z zewnątrz do modułu pomiarowego, ale trzeba uważać, aby nie przekroczyć, bo może "śnieg spalić" przetwornik.
    A tak na koniec, naczepa powinna hamować bez sprawnego ABS i to całkiem mocno.
    Więc te pomiary i pomiar ciśnienia z zaworu sterującego na koniu.
  • Poziom 12  
    Pomiar na koniu to wiem że trzeba bo mam drugi błąd MID 144 PID46 FM1 a co do naczepy to po podłączeniu osobnego powietrza w texe nie mogę żadnego pomiaru i testu zrobić bo czujnik informuje o braku powietrza 0.0 bar a ja nie wiem czy jest osobny czujnik czy może w module. Za niedługo będę miał manometr i sprawdzę ciśnienie. Gdzieś na forum wyczytałem ze zawór zabezpieczający czterodrożny jest do wymiany ale ja z pneumatyki jestem cienki jak naleśnik więc pisze o pomoc na forum.
  • Poziom 38  
    Zostaw na razie tą teksę i ustal jakie są ciśnienia na czerwonej i żółtej lini manometrem, potem na siłownikach.
  • Poziom 31  
    kwantor napisał:
    Muszę to sprawdzić, bo to czasem może się sprzydać
    serwisantscani1 napisał:
    Nie wyłączy, w parametrach będzie pokazywać prędkość taką samą na obydwóch wejściach czujników,pod warunkiem podpięcia identycznie równolegle przewodów wejścia jednego i drugiego czujnika pod jeden sensor - inaczej wygeneruje błąd zwarcia z masą.

    Osobiście z ciekawości sprawdziłem.Działa i nie wywala błędu.Nie wiem jak będzie w TEBSE.

    Dodano po 6 [minuty]:

    kwantor napisał:
    Zostaw na razie tą teksę i ustal jakie są ciśnienia na czerwonej i żółtej lini manometrem, potem na siłownikach.

    Od tego trzeba rozpocząć .
  • Poziom 12  
    Witam ponownie po pierwsze dziękuje za wszystkie rady lecz dziś miałem 3 mercedesy i 2 daf'y do naprawy dlatego więc jutro od 9 będę walczył z tą naczepą a co do czujnika to wielkie podziękowanie dla kolegi wyżej bo czujnika drugiego nie mam i połączę jak napisał daro111 a jak napisał metoda sprawdzona. Życzę miłego wieczorka i jutro będę informował na bieżąco.
  • Poziom 12  
    Witam ponownie zrobiliśmy testy i wyszło ze pod zbiornikiem konia pierwszego jak i drugiego 7 bar a w naczepie pod czerwoną linią 7 bar a pod żółta linią ok 5,5 bara przy wciśniętym hamulcu a pod osobnym źródle zasilania powietrza (10 bar) pod czerwoną linią 7bar a pod żółtą również 7bar. czy koń ma jakiś reduktor czy po prostu coś jest nie tak?? a nie mam możliwości sprawdzić ciśnienia przed siłownikami gdyż nie mam takiego reduktora.
  • Poziom 38  
    Ma być chyba 8-8,5 bara na czerwonej.
    Przy którychś siłownikach powinny być trujniki do pomiaru- na jednym obwodzie jest 3 koła i na drugim nastepne trzy.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Etelberg napisał:
    co do naczepy to po podłączeniu osobnego powietrza w texe nie mogę żadnego pomiaru i testu zrobić bo czujnik informuje o braku powietrza 0.0 bar a ja nie wiem czy jest osobny czujnik czy może w module.
    Odłącz na razie konia od naczepy, podepnij osobne źródło powietrza na czerwoną "kłódkę" i zobacz jakie masz ciśnienie zasilania w parametrach ECU naczepy... jeśli dalej będzie zero to masz uszkodzony sensor w ECU (pod warunkiem że do ECU to powietrze dochodzi). I podaj w końcu jaki masz tam system ECU ?
  • Poziom 12  
    Osobne zasilanie pod czerwona linią, podpinam komputer między koniem a naczepą ABS/EBS i wszystko komputer pokazuje na zero jak i powietrze jak i zasilanie i brak możliwości jakiegokolwiek testu. Czyli wychodzi na to że walnięty sensor w ecu ogranicza mu powietrze do hamowania bo wg. niego go nie ma??
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Etelberg napisał:
    wszystko komputer pokazuje na zero jak i powietrze jak i zasilanie i brak możliwości jakiegokolwiek testu

    A zasilanie na elektrozawory masz ??? sprawdzałeś wyjścia zasilające z ciągnika ???
    Skoro łączysz się z ECU to elektronika jest zasilana .... sprawdź czy masz resztę zasilania.

    1 zasilanie elektrozaworów (+)
    2 zasilanie elektroniki (+)
    3 masa elektroniki
    4 masa elektrozaworów
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Etelberg napisał:
    duo-matic co to jest??
    Złącze zawierające podłączenia czerwonej i żółtej linii powietrznej w jednej "kłódce".
  • Poziom 12  
    Wygłupiłem się trochę, wchodzę pod naczepę z miernikiem i sprawdzam wszystkie zasilania oraz podłączam czujnik pod dwa kable a szczerze to już ręce opadają z tą naczepą. dam znak co i jak.