Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nissan Maxima 3,5 - Naprawa zegara

gkgkgk 06 Lut 2013 15:50 1617 4
  • #1 06 Lut 2013 15:50
    gkgkgk
    Poziom 11  

    Witam,

    próbuje naprawić zegar w tym samochodzie (nic nie wyświetla). Czy ktoś wyjaśni znaczenie symboli przy nóżkach gniazdka łączeniowego na płytce drukowanej (niektóre myślę znam):
    BAT (+ akumulatora),
    ACC,
    SEN+,
    ILL (do lamp),
    2p,
    VAC,
    IGN,
    GND (masa)?

    Pozdrawiam

    0 4
  • #2 08 Lut 2013 19:45
    DarkSnakee
    Poziom 19  

    IGN może być plus po zapłonie
    Sen+ może to jest coś od czujnika temperatury na zewnątrz.?

    0
  • #3 08 Lut 2013 21:48
    gkgkgk
    Poziom 11  

    Witam,

    SEN+ to rzeczywiście wejście czujnika temperatury, nie zauważyłem, że ten zegar ma również opcję termometru. ACC to plus ze stacyjki. IGN rzeczywiście sugeruje zapłon, ale po co? Przy okazji szukam danych układu scalonego, który steruje wyświetlaczem VFD. Jest to driver do VFD, ale mimo, że mam jego symbol (Texas Instruments), nie mogę go znaleźć.

    Nissan Maxima 3,5 - Naprawa zegara

    Wyświetlacz ma sprawne żarzenie, ale brak mu sygnałów sterujących, zegar/kwarc chodzi.

    Pozdrawiam

    0
  • #4 09 Lut 2013 08:05
    wloc
    Spec od samochodów

    IGN uruchamia ci wyświetlacz bez niego wyświetlacz jest uśpiony poza tym jest przyciemnianie podświetlenia jak jest napięcie ign chyba lepiej poszukać na szrocie drugi

    0
  • #5 09 Lut 2013 17:42
    gkgkgk
    Poziom 11  

    Witam,
    podłączyłem do + : ACC, IGN, BAT - nadal nic. Badam oscyloskopem sygnały na obu układach scalonych i na kilku nóżkach prostokątne sygnały są, ale wydaje mi się, że coś za mało. Załączam pdf z rozkładem układu HD 404318 w roli zegara, str. 3, może ktoś podpowie, którymi nóżkami następuje komunikacja z driverem do wyświetlacza VFD. Co do liczby kabelków zasilających, to tak na logikę powinno być 5:
    1. masa,
    2. + stały (BAT), by pamiętał czas,
    3. + ze stacyjki, by zapalił zegar
    4. ten od czujnika temperatury SEN+
    5. ILL z oświetlenia, by przeciemnić wyświetlacz wieczorem

    Zastanawiam mnie też jedna z płytek zegara, ta dolna od spodu, dlaczego jest na niej tak dużo elementów, skoro to tylko zegar z termometrem

    Nissan Maxima 3,5 - Naprawa zegara Nissan Maxima 3,5 - Naprawa zegara

    Pozdrawiam
    PS1 Z kupnem używanego zegara może być kłopot, już szukałem, to rzadkie auto, 3,5L benzyna, V6, ok.260KM, :-)

    PS2 Widoczne na zdjęciach oporniki grzeją się do granicy dotykalności i pobierany jest prąd 0,23A.

    0