Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Chrysler Voyager 2,0 manual - wysuwa się przegub

cyborg39 06 Feb 2013 16:10 2223 3
Automation24
  • #1
    cyborg39
    Level 28  
    Byłem dziś na przeglądzie, diagnosta wszedl do kanału i nie dość że zobaczył dość duży wyciek oleju silnikowego (prawdopodobnie z uszczelniacza na wale od strony sprzęgła), to jeszcze zauważył że część lewej półosi-ta z przegubem wewnętrznym, która wchodzi do skrzyni biegów, wysuwa się i wsuwa (ma jakies 5 mm ruchu do skrzyni i z powrotem). Prawa półoś trzyma się sztywno w skrzyni biegów. Jak tam są mocowane półosie? Czy mam uszkodzoną skrzynię czy to wina półosi, przegubu? Dodam jeszcze że podczas jazdy z prędkościami między 60 a 75 km/h słychać takie "jęczenie" ze skrzyni, cos jak zużyty "dyfer" w Mercedesie. Nie wiem, może te skrzynie wydają takie dźwięki ale może te dwie sprawy należaloby powiązać? Czy mam szukać skrzyni czy pólosi?
  • Automation24
  • #2
    MartBan
    Level 22  
    Na końcu wielowpustu przegubu wewn. jest pierścień osadczy utrzymujący półoś w koronie mechanizmu różnicowego. Skoro się luźno wysuwa to pękł lub odkształcił się ten seger. Czasami póloś jest wyszarpnięta ze skrzyni z powodu uszkodzonego zwieszenia silnika/poduszek lub powypadkowej przeszłości auta. Sekwencja zdarzeń była następująca: złe zabezpieczenie spowodowało wysunięcie półosi, wyciek oleju oraz zniszczenie skrzyni (wycie) z powodu braku smarowania. Już wiesz co masz wymienić.
  • Automation24
  • #4
    MartBan
    Level 22  
    Wycie to wina skrzyni, a dokładniej uzębień lub/i łożyskowań - zużycie od dużego przebiegu, braku smarowania itp. Zabezpieczenie nie wiem czy do kupienia osobno, ale jest to rozwiązanie powszechnie stosowane w różnych autach, pierścień jest zrobiony ze sprężystego twardego drutu i nie powinno być dużym wyczynem podebrać podobny. Stary pierścień mógł pęknąć i resztki poleciały wgłąb skrzyni uszkadzając coś przy okazji.