Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Golf mk3 - martwa deska rozdzielcza - tylko po odpaleniu silnika

07 Feb 2013 07:13 4014 15
  • Level 11  
    Witam,
    W autku jest silnik 1Z, rok 94. Po odpięciu od silnika takiej dużej okrągłej, przekręcanej wtyczki, do której idą kable od: czujnika temp. (G62), zaworu na pompie wtryskowej (N109), od impulsometru i pewnie od czegoś jeszcze przestały działać mi zegary. Objawy są takie:
    -zapłon wyłączony: działa ten elektroniczny zegarek i pokazuje stan kilometrów
    -przekręcam zapłon: działa wskaźnik temp. i paliwa, kontrolki się święcą
    -odpalony: opada wskaźnik temp i paliwa, obrotomierz się podnosi czasem na 500obr, prędkościomierz chwilę podrga i pada. Kontrolki od oleju, ładowania itd, gasną, kontrolka od długich świateł działa, kontrolki kierunków również,podświetlanie działa zawszę.

    Myślę, że przyczyna tkwi w tej wtyczce, ponieważ gdy ją pierwszy raz podpiąłem to auto w ogóle nie odpaliło. Vag pokazał błąd zaworu N109. Podgiąłem blaszki od biało-czarnego kabla we wtyczce(po przekręceniu kluczyka pojawia się na nim + i otwiera zawór paliwa na pompie) i odpalił.
    Zamieszczam schemat, do czego już doszedłem:
    Golf mk3 - martwa deska rozdzielcza - tylko po odpaleniu silnika


    Ktoś wie gdzie zginał plus?
  • Level 42  
    Jaka jest geneza tej usterki?Jakie jest napięcie ładowania ?, sprawdzić stabilizator napięcia w zegarach.
  • Level 11  
    Geneza jest tak,że czujnik temp. raz działał, raz nie, przez co długo grzały świece i szybko się kończyły (myślę, że przez to). Dlatego odpiąłem tą wtyczkę, aby sprawdzić czy z przewodami wszystko OK. Napięcie ładowania sprawdzę za parę godziny bo przestał też odpalać. Mam nadzieję, że to tylko rozładowany aku. Plus na grubym kablu z akumulatora jest, na czarno-czerwonym do bendiksa też jest( po przekręceniu kluczyka w pozycję rozruchu oczywiście). Tylko, że nie kręci, ani nawet nie "cyka".


    Ładowanie: 14,4 nie obciążony, 14,2 z długimi światłami, dmuchawą i radiem.

    Dodano po 1 [godziny] 48 [minuty]:

    Pomierzyłem wtyczkę od impulsometru na odpalonym aucie:
    Na odpiętej wtyczce jest:
    czarny:+14,4V
    brązowo-biały:-14,4V mierzone do akumulatora i między sobą
    niebiesko-biały: +12,2V i -3,4V, a wydaje mi się, że na odpiętej wtyczce nie powinno być wcale prądu.
    Prędkościomierz teraz stoi na 20km/h, wskaźnik paliwa zaczął działać.
  • Level 21  
    Wiązka przegniła albo jakiś gryzoń się zajął kablami i zwiera się coś.
    Robi się choinka.
    Szukaj po przewodach na razie wizualnie czy są całe.
    Nic Ci pomiary raczej nie dadzą jak za każdym razem co innego się dzieje z szafą.
    Bezpieczników nie pali ?

    Oczywiście przy złączaniu tej obracanej wtyczki wszystko się ładnie spasowało i nic tam nie było skorodowane od wilgotności?!
  • Level 39  
    Witam
    Sprawdzałeś masy?
    akumulator-silnik
    akumulator -nadwozie
    sprawdź jeszcze czy nie ma jeszcze połączeń masowych czyli(-),z wiązki na silnik.
  • User removed account  
  • Level 11  
    Zloty60 - no tego się najbardziej obawiałem, pewnie była lekko podgniła, a jak ruszyłem to się izolacja rozleciała i teraz coś zwiera. A jakbym odpiął wtyczkę tą okrągłą i drugi koniec kabla tam gdzie się kończy i mierzył oporności "każdy z każdym" to coś wyjdzie? Nie widzi mi się rozcinania całej wiązki dla jednego kabelka.
    Bezpieczników nie pali, wtyczka weszła gładko

    nikusert Problem z odpalaniem rozwiązany. Przeczyściłem wszystkie masy, wymieniłem tą plecionkę miedzianą od bendiksa do rozrusznika i śmiga.
    nikusert wrote:
    sprawdź jeszcze czy nie ma jeszcze połączeń masowych czyli(-),z wiązki na silnik.
    choć o to, żeby "przedzwonić" wszystkie masowe przewody z silnikiem?

    kolego Motoronic, moim zdaniem nie powinno być napięcia na środkowym pinie, ponieważ mierzyłem na odpiętej wtyczce i wtedy wg mnie napięcie powinno być tylko na jednym zewnętrznym pinie. Mierzyłem we wtyczce (dla ścisłości w gnieździe), które jest na końcu wiązki, która idzie do tej nieszczęsnej okrągłej wtyczki. Mierzyłem w miejscach oznaczonych strzałkami:
    Golf mk3 - martwa deska rozdzielcza - tylko po odpaleniu silnika

    Nie znałem dokładnej zasady działania ani nazwy tego urządzenia, ale już się doszkoliłem. I dalej twierdze, że nie powinno tam być prądu. Elektryk ze mnie żaden, a tym bardziej samochodowy. Powiedz co to może być za prosta usterka.
  • Level 39  
    Bardzo łatwo sprawdzić napęd licznika .Podłącz diodę led(z nią szeregowo rezystor około 1KΩ) do (+) kostki napędu, drugi koniec diody do środkowego pinu kostki .Jeżeli naped obrócimy to dioda będzie migać.
  • Level 14  
    szymon1238 wrote:
    I dalej twierdze, że nie powinno tam być prądu


    I tu się mylisz.
    Szukasz przyczyny usterki w złym miejscu.

    Dodano po 1 [minuty]:

    A Mototronic to jest fachowiec i Ci dobrze mówi .
  • Level 21  
    stefan54 wrote:


    A Mototronic to jest fachowiec i Ci dobrze mówi .


    Tak ,Mototronic dobry jest,ktokolwiek to jest :)


    Szymon nie rozcinaj całej wiązki, na tym odcinku przy silniku popatrz.
    Mierząc każdy z każdym, to trochę tego będzie ale widać jesteś zaciekły i wytrwały.
    Nie wiadomo czy Ci zwiera do masy chyba ,że nie doczytałem i masz już jakiś namiar.Może się przez inne sygnał zwierać każdy z każdym i głupieje.
  • Level 14  
    Zloty60 wrote:

    Tak ,Mototronic dobry jest,ktokolwiek to jest :)



    Zaraz nam napisze że się jeszcze podlizujemy :P
  • Level 21  
    stefan54 wrote:
    Zloty60 wrote:

    Tak ,Mototronic dobry jest,ktokolwiek to jest :)



    Zaraz nam napisze że się jeszcze podlizujemy :P



    No tak ale ,to taki żart był bo on się zwie Motronic (jak system wtryskowo-zapłonowy w benzyniakach) a nie Mototronic :)

    Czuwaj.
  • Moderator of Cars
    szymon1238 wrote:
    moim zdaniem nie powinno być napięcia na środkowym pinie

    A radio i licznik odłączyłeś? One sobie podciągają wejście do plusa.

    Tak w ogóle nie rozumiem czego tam szukasz. Zasilanie na zegary ginie? Złącze w komorze silnika nie z tym nic wspólnego.
  • Level 11  
    Dziękuje wszystkim za pomoc.
    Po prostu myślałem, że te 3 kable, które idą do czujnika działają tak, że z dwóch zasilanie "wchodzi" do halla, tam prąd ulega modyfikacją na impulsy i środkowym przewodem "wraca" do liczników. I dlatego myślałem, że jak prąd tam(w środkowym,impulsowym przewodzie) jest mimo odłączenia halla, to jest coś nie tak. Bo to hall ma dawać sygnał zegarą, a nie na odwrót. Zresztą przed moją "naprawą" liczniki działały bez problemu. Więc to na pewno coś z kablami/wtyczkami, na czujnik bym nie stawiał. Jutro walczę dalej, dam znać co i jak. Przypomniało mi się też, że nie mogłem się połączyć Vagiem z "17" instruments. Ale to chyba nie możliwe, żebym Vagiem (zwykłym najtańszym chinolem niebieskim) uszkodził wsad liczników.
  • Level 11  
    Vagiem w golfie mk3 nie zdiagnozujesz licznika.
  • Level 11  
    Problem rozwiązany. Wyczyściłem igłą każdy styk we wtyczce, popsikałem i dokręciłem z użyciem bardzo dużej siły. Wszystkim dziękuję za pomoc.