Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Scenic 2005 2l benz - check injection

wardemar 07 Feb 2013 13:45 10551 13
  • #1
    wardemar
    Level 9  
    Witam , mam problem z moim scenikiem (2l benz 2005r ).Na zimnym silniku jest ok ale po przejechaniu ok 5-6km i rozgrzaniu na 4 kreski (czyli ok 90°) wyskakuje komunikat check injection i check emision i auto nerwowo reaguje na pedał gazu. Po zgaszeniu silnika check injection gaśnie ale po przejechaniu kilkuset metrów pojawia się znowu. Po godzinnej przerwie zapala się w czasie jazdy przy temp. na dwie kreski. Po skasowaniu błędów silnik chodził na postoju 30 min i było ok ale po przejechaniu ok 1km wrócił. Komputer pokazał błędy DF079 i DF038 . Podczas jazdy podpięty komp nie pokazał żadnych dziwnych zachowań (przynajmniej wg mechanika) Mój angielski mechanik poczyścił wszelkie wtyczki, wymienione świece, czujnik temp. powietrza i nic.Cewki beru wyglądają ok. Zrobił na komputerze test przepustnicy i pedału gazu. Stwierdził że jest ok i się poddał.Nie mam pomysłu co dalej a na angielskich mechaników nie można liczyć.
  • #2
    matimon22
    Level 25  
    Trzeba szukać na drodze ECU-wiązka-przepustnica.
  • #3
    wardemar
    Level 9  
    Dzięki , spróbuję sprawdzić tę wiązkę.
  • #4
    wardemar
    Level 9  
    Wymieniona przepustnica i nadal bez zmian
  • #5
    Monikabigosinska
    Level 8  
    Witam kupiłam scenica 2.0 16v 2004r. Objawy mam identyczne jak wyżej i moi mechanicy ciągle nad nim siedza. Czy może jeszcze ktoś miał takie objawy i zna już przyczyne? Przepustnica nowa, sonda lambda sprawna. Błagam o pomoc pozdrawiam.
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    Monikabigosinska
    Level 8  
    Tak check injection i service zalacza sie po przejechaniu powiedzmy kolo 5 km czyli jak silnik sie nagrzewa. Auto dziwnie wtedy jedzie jak naciska sie gaz to szarpie. Po wylacczeniu silnika kontrolki znikaja i po przejechaniu kolejnego kawalka znow to samo.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Mechanik stwierdzil ze obydwie lambdy sa sprawne. Szukaja teraz elektronicy co moze byc powodem
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    Monikabigosinska
    Level 8  
    Dodatkowo stwierdzili zimny lut na komputerze zrobili to przejechali z 20 km znow ten sam blad. Na nastepny dzien znowu stwierdzili kolejny zimny lut znowu zrobili no i dalej juz nie wiem bo czekam na jakies wiesci. Pewnie wiecej bede wiedziala jutro.
  • #10
    Monikabigosinska
    Level 8  
    Elektronicy najpierw sprawdzili sterownik silnika za akumulatorem, poczym stwierdzili że jest dobry i teraz szukają w komputerze centralnym jakiś lutów. Czy ktoś może orientuje się ile może kosztować taki nowy komputer bo nie mogę znaleść na internecie. A prawdopodobnie tam leży przyczyna wyżej opisanych objawów. Być może uda im się to naprawić.
  • #11
    Monikabigosinska
    Level 8  
    Może sie komuś to przyda powyższe usterki o których pisałam były przyczyną uszkodzonego głównego sterownika. Po wymianie auto jeździ tak jak powinno 😊
  • #12
    urban1
    Level 11  
    Przepraszam za odkopanie tematy, ale nie mogę nigdzie znaleźć rozwiązania.

    Otóż sprawa wygląda tak - Renault Megane II 2.0 benzyna z 2003 r. Objawy są następujące: odpala bez problemu jednak całkowity brak mocy - dławi się po naciśnięciu pedała, maksymalna prędkość z jaką przez jakiś czas można poruszać się pojazdem to ok 15-20 km/h, cały czas szarpnie, po chwili nie można nawet ruszyć samochodem. Na zewnątrz czuć paliwo.

    W załączniku zdjęcie z błędami jakie wykazała diagnostyka. Po zrobionej diagnostyce w samochodzie wymieniona została przepustnica - brak poprawy. Podmienione zostały również cewki - także brak efektu.

    Mechanik załamuje ręce a samochód już prawie drugi miesiąc stoi unieruchomiony. Sterownik został wyjęty i otworzony (Sagem S3000). Nie widać by był w jakiś sposób uszkodzony (żadnych zimnych lutów czy przerw w ścieżkach).
  • #13
    robi1214
    Level 31  
    Niech mechanik nie załamuje rąk tylko popatrzy na schemat zasilania sterownika i zobaczy w czym rzecz.
  • #14
    domex32
    Moderator of Cars
    Proponuje zamienić mechanika na elektryka, bo mechanik tu nie da radu, widać brak zasilania z błędów a on przepustnice i cewki wymienia....