Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Scenic 2005 2l benz - check injection

wardemar 07 Lut 2013 13:45 4875 13
  • #1 07 Lut 2013 13:45
    wardemar
    Poziom 7  

    Witam , mam problem z moim scenikiem (2l benz 2005r ).Na zimnym silniku jest ok ale po przejechaniu ok 5-6km i rozgrzaniu na 4 kreski (czyli ok 90°) wyskakuje komunikat check injection i check emision i auto nerwowo reaguje na pedał gazu. Po zgaszeniu silnika check injection gaśnie ale po przejechaniu kilkuset metrów pojawia się znowu. Po godzinnej przerwie zapala się w czasie jazdy przy temp. na dwie kreski. Po skasowaniu błędów silnik chodził na postoju 30 min i było ok ale po przejechaniu ok 1km wrócił. Komputer pokazał błędy DF079 i DF038 . Podczas jazdy podpięty komp nie pokazał żadnych dziwnych zachowań (przynajmniej wg mechanika) Mój angielski mechanik poczyścił wszelkie wtyczki, wymienione świece, czujnik temp. powietrza i nic.Cewki beru wyglądają ok. Zrobił na komputerze test przepustnicy i pedału gazu. Stwierdził że jest ok i się poddał.Nie mam pomysłu co dalej a na angielskich mechaników nie można liczyć.

  • #2 07 Lut 2013 16:00
    matimon22
    Poziom 25  

    Trzeba szukać na drodze ECU-wiązka-przepustnica.

  • #3 07 Lut 2013 20:22
    wardemar
    Poziom 7  

    Dzięki , spróbuję sprawdzić tę wiązkę.

  • #4 22 Lut 2013 21:20
    wardemar
    Poziom 7  

    Wymieniona przepustnica i nadal bez zmian

  • #5 01 Lip 2015 14:57
    Monikabigosinska
    Poziom 5  

    Witam kupiłam scenica 2.0 16v 2004r. Objawy mam identyczne jak wyżej i moi mechanicy ciągle nad nim siedza. Czy może jeszcze ktoś miał takie objawy i zna już przyczyne? Przepustnica nowa, sonda lambda sprawna. Błagam o pomoc pozdrawiam.

  • #6 01 Lip 2015 17:08
    1879006
    Usunięty  
  • #7 01 Lip 2015 17:27
    Monikabigosinska
    Poziom 5  

    Tak check injection i service zalacza sie po przejechaniu powiedzmy kolo 5 km czyli jak silnik sie nagrzewa. Auto dziwnie wtedy jedzie jak naciska sie gaz to szarpie. Po wylacczeniu silnika kontrolki znikaja i po przejechaniu kolejnego kawalka znow to samo.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Mechanik stwierdzil ze obydwie lambdy sa sprawne. Szukaja teraz elektronicy co moze byc powodem

  • #8 01 Lip 2015 18:46
    1879006
    Usunięty  
  • #9 01 Lip 2015 18:53
    Monikabigosinska
    Poziom 5  

    Dodatkowo stwierdzili zimny lut na komputerze zrobili to przejechali z 20 km znow ten sam blad. Na nastepny dzien znowu stwierdzili kolejny zimny lut znowu zrobili no i dalej juz nie wiem bo czekam na jakies wiesci. Pewnie wiecej bede wiedziala jutro.

  • #10 02 Lip 2015 16:22
    Monikabigosinska
    Poziom 5  

    Elektronicy najpierw sprawdzili sterownik silnika za akumulatorem, poczym stwierdzili że jest dobry i teraz szukają w komputerze centralnym jakiś lutów. Czy ktoś może orientuje się ile może kosztować taki nowy komputer bo nie mogę znaleść na internecie. A prawdopodobnie tam leży przyczyna wyżej opisanych objawów. Być może uda im się to naprawić.

  • #11 06 Lip 2015 21:51
    Monikabigosinska
    Poziom 5  

    Może sie komuś to przyda powyższe usterki o których pisałam były przyczyną uszkodzonego głównego sterownika. Po wymianie auto jeździ tak jak powinno 😊

  • #12 28 Lis 2015 17:18
    urban1
    Poziom 10  

    Przepraszam za odkopanie tematy, ale nie mogę nigdzie znaleźć rozwiązania.

    Otóż sprawa wygląda tak - Renault Megane II 2.0 benzyna z 2003 r. Objawy są następujące: odpala bez problemu jednak całkowity brak mocy - dławi się po naciśnięciu pedała, maksymalna prędkość z jaką przez jakiś czas można poruszać się pojazdem to ok 15-20 km/h, cały czas szarpnie, po chwili nie można nawet ruszyć samochodem. Na zewnątrz czuć paliwo.

    W załączniku zdjęcie z błędami jakie wykazała diagnostyka. Po zrobionej diagnostyce w samochodzie wymieniona została przepustnica - brak poprawy. Podmienione zostały również cewki - także brak efektu.

    Mechanik załamuje ręce a samochód już prawie drugi miesiąc stoi unieruchomiony. Sterownik został wyjęty i otworzony (Sagem S3000). Nie widać by był w jakiś sposób uszkodzony (żadnych zimnych lutów czy przerw w ścieżkach).

  • #13 28 Lis 2015 19:07
    robi1214
    Poziom 30  

    Niech mechanik nie załamuje rąk tylko popatrzy na schemat zasilania sterownika i zobaczy w czym rzecz.

  • #14 28 Lis 2015 19:12
    domex32
    Moderator Samochody

    Proponuje zamienić mechanika na elektryka, bo mechanik tu nie da radu, widać brak zasilania z błędów a on przepustnice i cewki wymienia....

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo