Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TermopastyTermopasty
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Budowa Spawarki TIG DC przez początkującego dylematy i pytania

07 Feb 2013 18:12 6996 1
  • Level 12  
    Witam Wszystkich Serdecznie.

Tak jak w temacie bardzo chciałbym zbudować spawarkę TIG DC, która ułatwiła by mi wiele rzeczy.
    Niestety w elektronice oraz elektryce jestem początkujący i wielu rzeczy po prostu nie wiem bądź nie rozumiem.
    Żeby nie było zacząłem temat od lektury forum.
    Następnie zebrałem trochę elementów do kupy. Część kupiłem, część miałem w swoich zbiorach. Takie rzeczy jak maskę, rękawice itp. mam (mam już migomat)
    Wiem, że na pewno będę musiał kupić jeszcze butle z argonem (allegro koszt około 210zł z wysyłką za 8kg butle), przewód spawalniczy do masy. Na pewno dojdzie jeszcze trochę innych ale mam nadzieje, że to wyjaśni się w temacie.
    Ogólnie rzecz biorąc chcę zbudować spawarkę TIG o mocy poniżej 200A na 230V.
    Na napięcie stałe z regulacją oraz z zajarzeniem łuku wysokim napięciem (Jonizator HF).
    Być może później jeżeli dam radę rozbudowa o funkcję PULS (na podstawie np. projektu Pana S.Krasickiego), ewentualnie także o funkcję spawania aluminium AC ale wiem, że to już będzie bardziej skomplikowana sprawa.

Na ten moment mam do dyspozycji:

- Uchwyt TIG WP26 4m SR 26/4m oraz tulejki, łączniki i dysze ceramiczne.
    Budowa Spawarki TIG DC przez początkującego dylematy i pytania Budowa Spawarki TIG DC przez początkującego dylematy i pytania Budowa Spawarki TIG DC przez początkującego dylematy i pytania
    I tutaj mam pytanie jak to jest z tą wtyczką sterującą. Ma 5 bolców.
    W uchwycie jest jeden przyciski. Rozumiem że 2 będą do przełącznika a 1 do uziemienia a reszta?

- elektrozawór 12V AC 8 bar