Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Prosty alarm gsm - bez rozbierania komórki

Siergiej89 07 Feb 2013 18:43 3144 0
    Siergiej89
    Level 10  
    Witam!
    Z góry zaznaczam, że jeżeli chodzi o elektronikę, jestem po prostu amatorem.

Postanowiłem skonstruować prosty alarm włamaniowy GSM, którego różne modele znalazłem na tym forum i nie tylko.
    Czujka na podczerwień poprzez transoptor uruchamia telefon gsm. Postanowiłem zastosować telefon muzyczny, taki który posiada wejście słuchawkowe minijack, z dwóch względów. Po pierwsze komórka będzie mogła być cały czas podłączona do zasilacza, a po drugie nie będzie niezbędne rozbieranie jej, sterowanie odbędzie się za pomocą przycisku odbierz/rozłącz znajdującego się w zestawie słuchawkowym, który nawiąże połączenie, gdy włączy się alarm.

Mój problem polega na tym, że w Motoroli przełącznik ten działa na zasadzie otwarcia obwodu pomiędzy masą a pozostałymi kanałami jacka trrs (lewy kanał, prawy, mikrofon), a nie tak, jak podejrzewałem (tak, jak to jest w Nokiach) - na zasadzie zwarcia masy z mikrofonem.

Przez to nie wiem, jak połączyć cały zestaw w jedno (tranzystor w transoptorze to tranzystor npn - gdy czujka się włącza on zamyka obwód, a nie otwiera). Proszę o jakieś porady.

Dodano po 1 [godziny] 4 [minuty]:

Witam ponownie!

Zastanawiam się, czy nie dałoby się użyć dodatkowego tranzystora pnp.
    Narysowałem schemat, jednak mam kilka pytań.
    Po pierwsze czy to w ogóle ma sens.
    Po drugie, jakie będzie napięcie na anodzie transoptora (nóżka #1) - będzie sumą napięcia z bazy i emitera tranzystora, czy tylko równa napięciu z emitera?
    No i jeszcze pytanie, jaki konkretnie tranzystor pnp mogę zastosować? Mam jeden BC557.
    Model transoptora to 4n37.

Prosty alarm gsm - bez rozbierania komórki

P.S.