Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fabia 1.2 2007rok - Wspomaganie elektryczne

BonieQ 07 Feb 2013 19:13 8349 43
Wago
  • #1
    BonieQ
    Level 10  
    Witam !
    Mam problem ,auto po wypadku Skoda Fabia 1.2 ,3 cylindry 2007rok,uszkodzeniu uległo elektryczne wspomaganie kierownicy . Na starej pompie vag pokazywał brak komunikacji i w sumie pompy wspomagania nie widział. Kupiłem nową pompę i jest tak jak było ,pompy vag nie widzi ,brak komunikacji . Co może być przyczyną i jak to sprawdzić ,Pompa TRW ,nowa ze sklepu.
  • Wago
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    BonieQ
    Level 10  
    falubaz1 wrote:
    Zasilania masy wiązka na podłużnicy bezpieczniki oczywiście sprawdzone :)


    Zasilanie jest ,tzn jest prąd na tych dwóch grubych przewodach ,bezpieczniki sa na pompe wspomagania gdzieś osobno ? sprawdzilem wszystkie te co są przy akumulatorze .

    Dodano po 9 [minuty]:

    BonieQ wrote:
    falubaz1 wrote:
    Zasilania masy wiązka na podłużnicy bezpieczniki oczywiście sprawdzone :)


    Zasilanie jest ,tzn jest prąd na tych dwóch grubych przewodach ,bezpieczniki sa na pompe wspomagania gdzieś osobno ? sprawdzilem wszystkie te co są przy akumulatorze .


    Da się sprawdzić czy to wiązka ? bez odizolowania ? Dopowiem jeszcze że w tej wtyczce która idzie od wiązki czyli pierwsza od lewej jak sie patrzy na przód auta ma 3 przewody a w pompie są cztery piny ,czy tam może brakowac przewodu czy tak jest oryginalnie .
  • #4
    enricofatal
    Level 13  
    trzeba sie podpiąć do sieci can całego auta
    system sprawdzi wszystkie połączenia jakie sa po sieci can
    w tym miedzi innymi pompę wspomagania
    jesli będzie problem z połączeniem na pompie wygl. na przerwanie
    przewodów sieci can. wystarczy jak będzie zasilanie na pompę ( tymi grubymi przew.) powinno sie diagnozować
    tym brakiem przewodu na pinie to narazie bym sie nie martwił
  • #6
    BonieQ
    Level 10  
    enricofatal wrote:
    trzeba sie podpiąć do sieci can całego auta
    system sprawdzi wszystkie połączenia jakie sa po sieci can
    w tym miedzi innymi pompę wspomagania
    jesli będzie problem z połączeniem na pompie wygl. na przerwanie
    przewodów sieci can. wystarczy jak będzie zasilanie na pompę ( tymi grubymi przew.) powinno sie diagnozować
    tym brakiem przewodu na pinie to narazie bym sie nie martwił

    Jak wchodzę w CAN w VAGu to pokazuje mi bląd o braku komunikacji z pompą,przewody zasilające są ok ,pisałem wcześniej ,że jest prąd i masa na tych dwóch grubych przewodach więc powinno być ok według Ciebie ,a nie jest bo pompa nie daje znaku życia. :cry:
  • Wago
  • #7
    mazda323c
    Level 19  
    BonieQ wrote:

    Jak wchodzę w CAN w VAGu to pokazuje mi bląd o braku komunikacji z pompą,przewody zasilające są ok ,pisałem wcześniej ,że jest prąd i masa na tych dwóch grubych przewodach więc powinno być ok według Ciebie ,a nie jest bo pompa nie daje znaku życia. :cry:
    a cienki czarny po zaplonie jest?
  • #8
    BonieQ
    Level 10  
    mazda323c wrote:
    BonieQ wrote:

    Jak wchodzę w CAN w VAGu to pokazuje mi bląd o braku komunikacji z pompą,przewody zasilające są ok ,pisałem wcześniej ,że jest prąd i masa na tych dwóch grubych przewodach więc powinno być ok według Ciebie ,a nie jest bo pompa nie daje znaku życia. :cry:
    a cienki czarny po zaplonie jest?

    Prąd jest tylko w grubym czerwonym ,a w żadnym innym po zapłonie nie ma nic ,przynajmniej próbówka nie pokazuje 12v.
  • #9
    mazda323c
    Level 19  
    BonieQ wrote:
    Prąd jest tylko w grubym czerwonym ,a w żadnym innym po zapłonie nie ma nic ,przynajmniej próbówka nie pokazuje 12v.
    a jest kabel cienki czarny?
  • #10
    BonieQ
    Level 10  
    mazda323c wrote:
    BonieQ wrote:
    Prąd jest tylko w grubym czerwonym ,a w żadnym innym po zapłonie nie ma nic ,przynajmniej próbówka nie pokazuje 12v.
    a jest kabel cienki czarny?

    Są dwa te grube z jednej wtyczki ,druga wtyczka idzie od czujnika skretu (tam nie pamiętam kolorów ) a w trzeciej wtyczce sa 3 przewody (dwa pomarańczowo jakieś tam i ten czarny o który chyba Tobie chodzi tak?
  • #11
    mazda323c
    Level 19  
    BonieQ wrote:
    mazda323c wrote:
    BonieQ wrote:
    Prąd jest tylko w grubym czerwonym ,a w żadnym innym po zapłonie nie ma nic ,przynajmniej próbówka nie pokazuje 12v.
    a jest kabel cienki czarny?

    Są dwa te grube z jednej wtyczki ,druga wtyczka idzie od czujnika skretu (tam nie pamiętam kolorów ) a w trzeciej wtyczce sa 3 przewody (dwa pomarańczowo jakieś tam i ten czarny o który chyba Tobie chodzi tak?
    tak dokladnie to ten czarny razem z can. powinien byc +15
  • #12
    T5
    Admin of Cars group
    BonieQ wrote:
    Na starej pompie vag pokazywał brak komunikacji i w sumie pompy wspomagania nie widział. Kupiłem nową pompę i jest tak jak było ,pompy vag nie widzi ,brak komunikacji .
    A komunikacja jest po can.Masz zgniliznę we wiązce na podłużnicy. Nie wierzysz? Rozpruj. Nie chce się? No to lipa.....
  • #13
    bart.auto
    Level 21  
    Rozpruj ta wiązkę na lewej podłużnicy tak jak mówią koledzy temat był już szeroko opisywany wystarczy troszeczkę poszukać
  • #14
    BonieQ
    Level 10  
    T5 wrote:
    BonieQ wrote:
    Na starej pompie vag pokazywał brak komunikacji i w sumie pompy wspomagania nie widział. Kupiłem nową pompę i jest tak jak było ,pompy vag nie widzi ,brak komunikacji .
    A komunikacja jest po can.Masz zgniliznę we wiązce na podłużnicy. Nie wierzysz? Rozpruj. Nie chce się? No to lipa.....

    Jeżeli chcesz pomóc to czytaj po kolei co piszę ,napisałem ze po CAN Vag pokazuje że brak komunikacji ze sterownikiem pompy ,wiązka była rozpruta bo auto było po wypadku i zaizolowałem ją jak miałem dostęp gdy auto było rozebrane ,dlatego pytam jak sprawdzić czy to aby na pewno wiązka bo skoro jest masa i plus na dwóch grubych przewodach to powinno być okey,a nie wiem czy reszta przewodów jest okey,przecież można to sprawdzić bez prucia wiązki na podłużnicy prawda? Jutro rozpruję tą wiązkę tak czy siak ale szukam jeszcze alternatywy w razie czego ...
  • #15
    bart.auto
    Level 21  
    Podaj przez bezpiecznik plusa na cienki czarny i zobacz czy będziesz miał komunikację
  • #16
    BonieQ
    Level 10  
    bart.auto wrote:
    Podaj przez bezpiecznik plusa na cienki czarny i zobacz czy będziesz miał komunikację

    Ok,jutro to zrobię i dam znać czy coś ruszyło.
  • #17
    kris-644
    Level 21  
    Sprawdz kolego sprawdz - mam to samo :)
  • #18
    BonieQ
    Level 10  
    BonieQ wrote:
    bart.auto wrote:
    Podaj przez bezpiecznik plusa na cienki czarny i zobacz czy będziesz miał komunikację

    Ok,jutro to zrobię i dam znać czy coś ruszyło.


    Sprawdziłem wiązke na podłużnicy ,wszystko gra ,swiecąca miedź. ale podając + na ten kabel czarny( czarny z żółtym paskiem) przy pierwszej wtyczce na pompie to uruchamia sie klakson ,komunikacja jest po podaniu tego + ,tylko dlaczego klakson sie uruchamia ? dodam ,że klakson mi nie działał przedtem wcale ma to jakiś związek ?
  • #19
    bart.auto
    Level 21  
    Łączyłeś jakieś przewody na tej podłużnicy bo pisałeś że auto po dzwonku może coś pomyliłeś przy łączeniu
  • #20
    BonieQ
    Level 10  
    bart.auto wrote:
    Łączyłeś jakieś przewody na tej podłużnicy bo pisałeś że auto po dzwonku może coś pomyliłeś przy łączeniu

    Łączyłęm parę przewodów bo były wyrwane i w sumie na klakson i tą pompe jest taki sam kolor ale jak zamienie kable to nic sie nie zmienia jest dokładnie tak samo .
    Wygląda tak jakby te czarne przewody z żółtym paskiem wychodziły już połaczone ze sobą z wiązki ,i na dodatek nie wiem gdzie one dalej idą bo jest pod deska rozdzielcza jeszcze pare o takich kolorach ktore maja w sobie prąd ale te ktore wychodzą do pompy i klaksonu nie mają prądu.
  • #21
    gameness
    Level 15  
    Sprawdzić, przedzwonić i wszystko będzie jasne. Bezpiecznik F1 - 5A we wnętrzu pojazdu.
    Wyjmij bezpiecznik i sprawdź czy dochodzi tu napięcie po stacyjce. Jak dochodzi to drugi pin w skrzynce bezpieczników przedzwoń do wspomagania. Przy wspomaganiu ma już kolor czarno-żółty. Przedzwoń od razu do klaksonu (do trąbki nie do przycisków w kierownicy). Ten od klaksonu też jest żółto czarny. Założę się, że polutowałeś pod czarno żółty który idzie ze skrzynki bezpieczników do wspomagania a nie tak jak powinno być do sterownik elektroniki nadwozia.
  • #22
    bart.auto
    Level 21  
    Sprawdź też skrętkę Can czy nie masz pomylonej ,miernik w rękę i do dzieła
  • #23
    BonieQ
    Level 10  
    gameness wrote:
    Sprawdzić, przedzwonić i wszystko będzie jasne. Bezpiecznik F1 - 5A we wnętrzu pojazdu.
    Wyjmij bezpiecznik i sprawdź czy dochodzi tu napięcie po stacyjce. Jak dochodzi to drugi pin w skrzynce bezpieczników przedzwoń do wspomagania. Przy wspomaganiu ma już kolor czarno-żółty. Przedzwoń od razu do klaksonu (do trąbki nie do przycisków w kierownicy). Ten od klaksonu też jest żółto czarny. Założę się, że polutowałeś pod czarno żółty który idzie ze skrzynki bezpieczników do wspomagania a nie tak jak powinno być do sterownik elektroniki nadwozia.

    Nie bardzo rozumiem. Wychodzą z wiązki dwa czarno żółte i jeden idzie do klaksonu a drugi do wspomagania ,one były przecięte po wypadku i ja je połączyłem ,jak je zamienie to jest tak samo wiec co jest nie tak ? Zwłaszcza ,że jak wciskam klakson to nie pojawia sie nigdzie prąd ani na jednym ani na drugim.
  • #24
    gameness
    Level 15  
    Ja tylko widzę jak wygląda to na schemacie. Nie robiłem jeszcze w tym aucie wiązki :)
    Najpierw sprawdź tak jak Ci mówie, czy nie ma przejścia między nimi. Akurat w tym przypadku łatwo wykluczyć wiele podstawowych możliwych przyczyn więc warto to zrobić.
  • #25
    BonieQ
    Level 10  
    gameness wrote:
    Ja tylko widzę jak wygląda to na schemacie. Nie robiłem jeszcze w tym aucie wiązki :)
    Najpierw sprawdź tak jak Ci mówie, czy nie ma przejścia między nimi. Akurat w tym przypadku łatwo wykluczyć wiele podstawowych możliwych przyczyn więc warto to zrobić.

    Sprawdzając miernikiem te dwa czarnożółte wychodzące z wiązki pokazuje ze sa połączone i nie wiem czy to dobrze czy źle ,masz kolego schemat to może podeslij mi ja sobie lookne ,moze coś odczytam ,bo cały czas jakby nie patrząc brakuje prądu w jednym z tych czarno-żółych bo przecież naciskając klakson powinien sie pojawić w ktorymś z nich prąd prawda ,a nic takiego sie nie dzieje .
  • #26
    bart.auto
    Level 21  
    Bezpieczniki posprawdzałeś ?jak naciskasz poduszkę żeby klakson działał musi być słyszalny przekaźnik, na pewno jakiś bezpiecznik bo nie wierzę żeby kostka stacyjki umarła
  • #27
    BonieQ
    Level 10  
    bart.auto wrote:
    Bezpieczniki posprawdzałeś ?jak naciskasz poduszkę żeby klakson działał musi być słyszalny przekaźnik, na pewno jakiś bezpiecznik bo nie wierzę żeby kostka stacyjki umarła

    Sprawdziłem i jak naciskam na kierownicy na poduche to jest cisza ,zaden przekażnik sie nie odzywa . Sciągnąłem poduszke i wszystko się styka jak naciskam takżę gdzie leży wina ,jak bezpieczniki całe . Troche sie juz łamie bo auto normalnie odpala wszystko jest ok ,oprocz tego klaksonu i tej pompy ... I mam wrażenie że jedno z drugim ma coś wspólnego ...
  • #28
    bart.auto
    Level 21  
    Możesz obciąć ten przewód czarny cienki 10 cm od wtyczki przy pompie wspomagania podaj plus przez bezpiecznik i zobacz czy nawiążesz komunikacje ze wspomaganiem potem będziemy dalej zgłębiać temat

    Dodano po 2 [minuty]:

    No tak nie ma KL15 plusa po zapłonie
  • #29
    BonieQ
    Level 10  
    bart.auto wrote:
    Możesz obciąć ten przewód czarny cienki 10 cm od wtyczki przy pompie wspomagania podaj plus przez bezpiecznik i zobacz czy nawiążesz komunikacje ze wspomaganiem potem będziemy dalej zgłębiać temat

    Dodano po 2 [minuty]:

    No tak nie ma KL15 plusa po zapłonie

    Obciąłem ten przewód już przedtem i podlączyłem plus przez bezpiecznik i kontrolka zgasła ,VAG nie widział przez CAN braku komunikacji i jak odpaliłem motor to pompa ruszyła tzn było ją słychac ze chodzi ale VAGiem w samą pompe wejść nie mogłem i wspomagania raczej też nie było bo po odpaleniu kontrolka znowu sie zapalila ,a dlaczego nie ma tego plusa po zapłonie?
  • #30
    bart.auto
    Level 21  
    No to musisz go znaleźć idź po tym kablu i odnajdziesz plusa wiązka wchodzi do kabiny, najlepiej jakby ktoś podrzucił schemat