Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Suzuki Swift II 1.0 '92 - Szarpie

07 Lut 2013 22:53 5394 18
  • Poziom 8  
    Witam wszystkich , mam autko Suzuki Swift II 1.0 92r.
    Moje autko strasznie szarpie i nie wchodzi na obroty , w czasie jazdy gdy dodam gazu potrafi zgasnąć. Na neutralnym biegu wahają się obroty i po chwili gaśnie.
    A jak mu depnę dojdzie do 5/6 tyś. obrotów na min. Jeśli nie odpuszczę gaz gwałtownie obroty spadają do zera.
    Mam nadzieję że ktoś pomoże mi rozwiązać ten problem i ustalić usterkę.
    Z góry dziękuję.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Rozumiem iż takie rzeczy jak filtry i płyny ok.
    Sprawdź świece i kable WN - przy przerwach i zwarciach potrafi się tak zachowywać. W następnej kolejności odczyty ze wszystkich czujników oraz do sprawdzenia wiązki od nich do komputera ( i wtyczki) - nie czarujmy się ale te "kabelki" po 20 latach miały prawo poprzecierać się.
  • Poziom 8  
    bardzo zabawne liczyłem na pomoc a nie na zbędne komentarze .

    Dodano po 10 [minuty]:

    filtr, płyny,świece i kable ok sprawdzę czujniki .
    czy mógł mi nawalić czujnik tps ????
  • Poziom 11  
    TPS - raczej wątpię ale możesz odłączyć i wtedy sprawdzić - jeżeli to on to bez niego silnik będzie chodził równo ale więcej palił.
    Bardziej czujnik położenia wału. Nie pamiętam czy w tamtym roczniku był już zawór recyrkulacji spalin.
    Sprawdź dobrze przewody WN, świece i rozdzielacz - coś mi się wydaje że jednak tam jest problem.
    Edit - cewka jeszcze do sprawdzenia.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    cisnienie na przewodzie paliwowym było wiec to chyba nie pompka
    jutro sprawdze to co alien napisał
  • Poziom 8  
    sorki ale zapomniałem napisac wam ważna rzecz moje autko bardzo duzo pali to zapewne ważna informacja
  • Poziom 26  
    Sprawdź sondę lambda.
  • Poziom 42  
    Gruszkov napisał:
    cisnienie na przewodzie paliwowym było wiec to chyba nie pompka


    Jakie - wartość w barach.

    Rozumiem że takie rzeczy jak podciśnienie w dolocie czy czasy wtrysków to już abstrakcja? A sonda to rzeczywiście ma tu najwięcej do gadania...
  • Poziom 11  
    Heh - właśnie sobie przypomniałem iż ten rocznik to jeszcze na gaźniku - a więc on do sprawdzenia:
    - czy ssanie się wyłącza
    - wężyki podciśnienia czy całe (gdzieś jakieś przetarcie i już będzie bzikował)
    - przepustnica (jak się nie mylę były dwie - jedna zwykła a druga od ssanie i ta druga może się nie domykać)
  • Poziom 8  
    czy przez sondę moze miec brak mocy wachania obrotow ???
  • Poziom 11  
    Przez sondę również. Jak masz jakąś na podmiankę to spróbuj - tam coś uniwersalnego przychodzi bez podgrzewacza.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    monowtrysk i jest sonda . Jutro sprawdzę czy sonda działa
  • Poziom 11  
    Motronic napisał:
    alien12 napisał:
    Heh - właśnie sobie przypomniałem iż ten rocznik to jeszcze na gaźniku

    alien12 napisał:
    Przez sondę również. .

    Zdecyduj sie człowieku, albo gaźnik i nie ma sondy, albo wtrysk i jest sonda.


    Hmm... zawsze mi się wydawało że w swift mkII do około 91-92 spotykało się elektronicznie sterowane gaźniki (takie jak np w cc700 aisan po 95 roku) gdzie występuje właśnie np sonda lambda. Na 100% schematy tego gaźnika były na http://swiftklub.pl/ ale widzę, że strona nie działa. Jakby poszukać to na złośniku też się pewnie znajdzie.
  • Poziom 13  
    Gaźnik to miał chyba tylko MK1 - do '89 produkowany. Na temat dużego spalania w Swifcie jest cały wątek na złośniku - zapraszam do lektury. Koledzy dobrze radzą ze sprawdzaniem czujników, problem tylko podpiąć komp pod to auto - nie ma OBD, ale można odczytać błędy ECU za pomocą kodów błyskowych. Do sprawdzenia jeszcze poleciłbym czujnik temperatury cieczy chłodzącej (na obudowie termostatu) i obejrzenie przewodu powrotnego paliwa do baku - niektórym ludziom dużo palił jak przewód był przyciśnięty.
  • Poziom 8  
    wyczytałem błędy wyświetliło mi kod 21 czyli tps tak jak myślałem wcześniej .
    Jak i czym sprawdzić czy on działa ?
    Jak go poprawnie ustawidz jesli działa ?