Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Samsung R522-S06 - laptop nie wyłącza się automatycznie

piotr_19 08 Lut 2013 09:56 2088 8
  • #1 08 Lut 2013 09:56
    piotr_19
    Poziom 8  

    Na laptopie zainstalowany jest system Windows7, wszystkie sterowniki pobrane ze strony producenta, zainstalowane poprawnie. Zamykam system standardowo (start -> zamknij -> zamknij) komputer jednak reaguje nietypowo, system niby się zamyka, ekran gaśnie, ale.. świecą się wszystkie diody na obudowie i pracuje wentylator procesora. Wyłączyć komputer mogę dopiero gdy przytrzymam dłużej przycisk power.

    Podczas resetowania systemu (start -> zamknij -> uruchom ponownie), komputer zachowuje się podobnie, z tym że po około 5 sekundach od wygaszenia ekranu wyłącza się całkowicie.

    Problem raczej niezależny od systemu operacyjnego, bo jak wychodzę z BIOS-u komputera objaw jest dokładnie ten sam. Laptop zamiast restartu wyłącza się po kilku sekundach.

    Co może być przyczyną takiego zachowania?

    //edit
    problem na 100 proc. niezależny od systemu operacyjnego, na Linuxie zachowuje się dokładne tak samo.

    0 8
  • #2 08 Lut 2013 10:33
    C-oolt
    Poziom 22  

    Na początek spróbowałbym wykonać aktualizację BIOS-u do najnowszej wersji.

    Jaką wersja BIOS-u posiadasz?

    Podaj dokładny model laptopa.

    Rozumiem, że robiłeś format. Czy problem ten występował na starym systemie?

    0
  • #3 08 Lut 2013 10:38
    piotr_19
    Poziom 8  

    Model: Samsung NP-RC520-S06PL
    BIOS Version: 02FA

    Nie wiem czy problem występował wcześniej i raczej będzie to ciężko ustalić. W komputerze uszkodził się dysk twardy, dostałem go do zrobienia (wymiana dysku, instalacja systemu).

    0
  • #4 08 Lut 2013 12:29
    C-oolt
    Poziom 22  

    Wejdź na support SAMSUNG:

    SAMSUNG SUPPORT Klik

    Wybierz model Twojego laptopa. Następnie zakładka Pobieranie => Firmware. Pobierz znajdujący się tam program do automatycznej aktualizacji BIOS-u. Pozamykaj wszystkie zbędne programy (przeglądarka, gg, office itp.) Komputer/Laptop musi mieć włożoną baterię i podłączony zasilacz. Uruchom jako administrator pobraną aplikację i postępuj zgodnie z opisem.

    Program ten sprawdzi czy jest aktualny BIOS do Twojego laptopa i ewentualnie go zaktualizuje.

    Jak doszło do uszkodzenia dysku?

    0
  • #5 08 Lut 2013 13:26
    piotr_19
    Poziom 8  

    Raczej nic z tego nie będzie. Nowy dysk, system... po zainstalowaniu wszystkich aktualizacji przy próbie uruchomienia systemu otrzymuję BSoD.
    Ponowna instalacja systemu, tym razem bez aktualizacji, kilka restartów i znowu BSoD.
    Teraz nawet nie mogę zainstalować systemu, zwiesza się podczas instalacji.

    Gość twierdzi że dysk uszkodził się sam z siebie. Po prostu włączył komputer i system nie chciał się uruchomić. Mi to wygląda na upadek, albo przygniecenie laptopa, ślady na obudowie wskazują na niezbyt delikatne obchodzenie się ze sprzętem.

    0
  • #6 08 Lut 2013 14:23
    C-oolt
    Poziom 22  

    No to obawiam się, że bez rozebrania laptopa, oględzin i prób np. z dociśnięciem np mostka się nie obędzie. Mogły popękać kulki pod układem BGA itp. Jak zaliczył porządną glebę.

    Spróbuj podpiąć stary dysk pod komputer i sprawdź czy jest cały. Jaki stan ma SMART i skan na BADY jak jest ok to coś leży po stronie elektroniki/płyty.

    Sprawdź czy np RAM nie wysunął się z slotu.

    0
  • #7 08 Lut 2013 14:39
    piotr_19
    Poziom 8  

    stary dysk w ogóle się nie inicjuje. Nie można odczytać z niego żadnych danych. Co prawda BIOS go widzi, ale słychać tylko terkotanie głowicy.

    Dzięki za sugestię z RAM-em, sprawdzę to potem, może faktycznie coś nie styka i dlatego tak świruje.

    0
  • #8 23 Cze 2013 21:56
    filo84
    Poziom 9  

    Witam.
    Mam dokładnie taki sam problem jak opisany w pierwszym poście, tylko że w 300E7A-S01PL.
    Czy udało się jakoś naprawić problem?

    0
  • #9 27 Cze 2013 22:10
    piotr_19
    Poziom 8  

    taa udało się... gość się przyznał że laptop zaliczył twarde lądowanie. Ostatecznie naprawa została zakończona w serwisie. Z tego co wiem coś tam lutowali na płycie głównej. W każdym razie lapek jak nowy.

    0