Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sprawdzanie świecy płomieniowej Iveco Magirus 180-25 1993r.

08 Lut 2013 14:35 4530 12
  • Poziom 8  
    Witam, wydaje się mi, że nie działa świeca płomieniowa w moim Ivecu. Po przekręceniu stacyjki świeci się kontrolka od świec, po jakimś czasie załącza się przekaźnik od świec (charakterystyczne stukanie), gdy kontrolka gaśnie, odpalam auto i nic, kręci, kręci i dopiero po samostarcie odpala. Problem pojawia się tylko na mrozi. Stawiam na świece. Jak to sprawdzić? Jakie napięcia? Pomóżcie.
  • Relpol przekaźniki
  • Użytkownik usunął konto  
  • Relpol przekaźniki
  • Specjalista - IVECO Trucks
    Podciągnij plusa i przytrzymaj parę sekund tam gdzie masz podłączony przewod elektryczny.Powinna się zrobić ciepła
  • Poziom 8  
    ale mi chodzi o świece płomieniową a nie żarową
  • Użytkownik usunął konto  
  • Specjalista - IVECO Trucks
    Płomieniowa,żarowa, co za różnica.Podłączany przewod powinien zaiskrzyć i świeca ma grzać. Dodatkowo trzeba sprawdzić elektrozawór który dawkuje paliwo przy rozruchu.Proste?
  • Poziom 2  
    Witam ja mam podobny problem :cry: czy może ktoś wie jaki amperaż powinien być na świecy płomieniowej ,bo z tego co się dowiedziałem to może grzać ale za słabo i tu może być problem jaki ma być amperaż :cry:
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    Dzięki jeszcze dzisiaj sprawdzę pozdrawiam
  • Specjalista - IVECO Trucks
    tomo1885 napisał:
    skorp napisał:
    Płomieniowa,żarowa, co za różnica.
    Zasadnicza. Płomieniowa może mieć sprawną grzałkę ale bez dopływu paliwa jest bezużyteczna :lol:


    Kolega pytał jak sprawdzić świecę,a nie układ wstępnego podgrzania.
  • Poziom 8  
    Witam ponownie dzięki za podpowiedzi, sprawdziłem grzałka świecy sprawna podpowiedzielibyście mi w takim razie jak sprawdzić ten elektrozawór, jak on wygląda i jak powinien dawkować paliwo dzięki.
  • Poziom 38  
    Jeżeli ta świeca posiada zaworek bimetaliczny, to zasilanie paliwem jest podłączone na stałe, otwarcie nastepuje po nagrzaniu świecy. Łatwo to sprawdzić.
    Wtedy próżno szukać elektrozaworu.
    Jeżeli jest ten elektrozawór, to rurka zasilająca biegnaca od swiecy, zaprowadzi cię do niego. :D