Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opel astra g 2001r 1,8 bezyna - silnik szarpie zapala kontrolka chek

pawelgawel1980 08 Lut 2013 14:37 10992 14
  • #1 08 Lut 2013 14:37
    pawelgawel1980
    Poziom 11  

    Witam
    Po przejechaniu paru km możne 3-4 silnik zaczyna szarpać i zapala się chek.Po zgaszeniu silnika kontrolka gaśnie i silnik pracuje prawidłowo.Czego to mogą być objawy na pierwszy rzut oka co sprawdzić zanim wydam pieniądze na oczytania kodu usterki...

    1 14
  • Metal Work Pneumatic
  • #2 08 Lut 2013 15:32
    autoas
    Poziom 42  

    pawelgawel1980 napisał:
    co sprawdzić zanim wydam pieniądze na oczytania kodu usterki...

    Gdzie jest w pobliżu porządny fachowiec który nie tylko "czyta" błędy ale potrafi naprawić...

    0
  • #3 08 Lut 2013 19:24
    gpower
    Poziom 9  

    Witam
    Właśnie mam podobnie od dwóch tygodni, a mianowicie szarpie autem podczas jazdy, jakby półsekundowy zanik zapłonu (błyśnie check-iem) zapali TC, następnie jedzie normalnie(TC pozostaje zapalone) i tak co jakiś czas.ostatnio też doszło świecenie kontrolki od chłodzenia silnika i auto gaśnie.Za pierwszym i drugim razem odpaliło od razu a potem kontrolka świeci i pracują wentylatory, auto nie zapali dopóki wentylatory nie staną i kontrolka nie zgaśnie. Za trzecim razem podczas pracy wentylatorów ruszjąc wszystkimi wtyczkami nagle stanęły przy poruszniu wtyczką i kablami komputera, za czwartym razem również pomogło ruszenie wtyczką
    komputera, na razie więcej wyłączeń krytycznych nie było, bo takie chwilowe mignięcia kontrolki chłodzenia to były. Komputer nie wykazał błędów, więc tym bardziej mnie ta sytuacja wkdenerwuje. Silnik X18XE1 czekam na rozwój waszych przypadków. Ja obstawiam komputer, wstępnie pytałem, to w Krakowie powinno sie zmieścić do 300zł jak sie da naprawić (80%) twierdzi elektronik

    2
  • #4 08 Lut 2013 19:29
    1234
    Poziom 23  

    ostatnio duża wilgotność może przewody? przejechana kałuż?

    1
  • Metal Work Pneumatic
  • #5 08 Lut 2013 19:31
    operatoronwy
    Poziom 17  

    Żadne kody,żadne błędy-najpierw zobacz czy nie masz typowych objawów pękniętej uszczelki pod głowicą.....opisz dokładniej problem.

    2
  • #6 08 Lut 2013 19:33
    1234
    Poziom 23  

    Gpower.
    kontakt do styków plus test czujnika wentylatorów chłodnicy.

    0
  • #7 08 Lut 2013 21:11
    gpower
    Poziom 9  

    Był kontakt do styków, nie pomogło.Jakie są "typowe" objawy pęknietej uszczelki pod głowicą ? Bo faktycznie jakby się trochę mokro zrobiło koło głowicy, wracałem teraz do domu to zaczął co chwila świecic komputer niski stan oleju, przedtem też świecił ale nie był tak nachalny(zaraz po skasowaniu wyskakuje ponownie).
    Dzięki za szybkie posty.

    Dodam jeszcze,że martwiło mnie zachowanie wskaznika temp.płynu chłodzącego, około 80C prawie non stop podczas jazdy, wentylatory sie załanczają przy 92C -sprawdzane na postoju i chodzą obydwa(od chł. i klimy) nawiew w środku wieje ciepłem jak wściekły na pełym zakresie , jutro zmierze, ale wydaje mi się ,
    ze to ma pewnie z 70C albo lepiej. Płyn do chłodnicy dolewałem rok temu i mam nawet wrażenie, że jest go jakby więcej, ale moge sie mylić, bo do tej pory podnosiłem maskę, żeby dolać płynu do spryskiwaczy.

    1
  • #8 08 Lut 2013 21:42
    operatoronwy
    Poziom 17  

    To dobrze,że wentylator się załącza- sprowadź,czy w czasie pracy silnik węże gumowe idące do chłodnicy nie twardnieją,i odkręć korek od zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego(uwaga,może wystrzelić gorącym-zachowaj ostrożność,aby nie poparzyć twarzy) i zobacz ,czy przy przegarowaniu nie idą bąble-pęcherze.Pooglądaj tez miarkę-bagnet oleju-czy nie ma tam majonezu i "podwójnego poziomu" oleju.

    1
  • #9 08 Lut 2013 21:51
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 08 Lut 2013 22:07
    gpower
    Poziom 9  

    Zobacze jutro na zbiorniczek, pamiętam , że jak się przyglądałem z zewnątrz na termostat to wąż między termostatem a chłodnica był dość miękki.

    0
  • #11 08 Lut 2013 23:23
    pawelgawel1980
    Poziom 11  

    sprawdź moduł chłodzenia silnika pod zderzakiem wtyk nie łączy lub zwarcie wewnątrz modułu gdy silnik rozgrzeje się i sprawdza czujnik temperatury

    Dodano po 12 [minuty]:

    Jeśli czujnik temperatury informuje ECM o temperaturze silnika, to ECM wydaje polecenie do modułu chłodzenia, aby ten właczył wentylatory. Jeśli temperatura na czujniku spadnie, to ECM wyda polecenie wyłączenia wentylatorów. Bez ECM moduł chłodzenia nie wie, jaka jest temperatura!A wiec spróbuj za symulować to w czasie postoju.Niech silnik się rozgrzeje i pozwoli sam włączyć prace wentylatora chłodzenia silnika gdy osiągnie wysoka temperaturę i obserwuj co się dzieje...

    Dodano po 11 [minuty]:

    Trzeba szukać problemu na
    łączu ECU moduł.Pewnie jakiś przewód pod obciążeniem nie dostarcza dużej ilości prądu powodując brak łączności a ecu wykrywa wahania prądu i gasi silnik

    0
  • #12 08 Lut 2013 23:28
    gpower
    Poziom 9  

    Jechałem do Gdańska z Krakowa , kiedy zaczela sie impreza pod Katowicami z szarpaniem i przerywaniem.Przejechałem 600 km w jedną strone i 300 z powrotem i tylko szarpało, chek migał, TC świeciło non stop. Pierwszy raz zdechło(tu zaświeciła kontrolka chłodzenia) jak wyjeżdzałem z autostrady pod Łodzią(3 godz. 140/h) . Drugi raz w tej samej trasie po około 300 km jak ruszałem z parkingu.W sumie potem to gasło też zaraz po ruszaniu(zawsze świeci kontrolka chłodzenia)pomierze oporność czujnika,ale poczytałem fora to w 8 /10 podobnych przypadków winny komputer, ale zawsze jest jakieś ale.

    Witam po przerwie. W poniedziałek odwiedziłem serwis Opla( pierwszy i ostatni raz).
    Pan ze smutną miną nie widział problemu, bo komputer nic nie wykazuje( chociaż gasneło przy nim i przerywało) wszystko ok te silniki tak mają..wystawił fv 100zł.
    Nie do wiary jakie fuszermany. Wyciągnąłem komputer i zawiozłem elektronikowi.
    Dziś założyłem naprawiony, zrobiłem 150 km i wszystko ok.

    0
  • #13 14 Lut 2013 16:27
    pawelgawel1980
    Poziom 11  

    Ja był podjechał do tego amatora serwisu i pokazał mu ze zrobione i do dyktatora z tym pójdziesz ze zapłaciłeś za nic 100zl

    0
  • #14 14 Lut 2013 21:12
    gpower
    Poziom 9  

    Na szczęście nie straciłem wiele na diagnozy. Brałem pod uwagę ,ze komputer(tech2 opla) może nic nie wykazać, natomiast nie spodziewałem sie wciskania ciemnoty.

    Gość wyciął z tyłu kawałek blachy ochronnej 6x3 cm i przelutował rozklejone piny. Nie miało
    to nic wspólnego z wtyczką , w ogóle " operacja " była wykonana w innym miejscu niż znajdują się wtyczki. Koszt zabiegu 300 zł

    0
  • #15 19 Lut 2013 09:22
    pawelgawel1980
    Poziom 11  

    Jeśli wiesz co naprawił elektronik to napisz.Jestem ciekawy czy łączenie na gniazdach tak jak pisałem czy w środku pod zespoły zimne luty lub jakiś układ.

    0
  Szukaj w 5mln produktów