Witam!
Przy np. wyprzedzaniu, zaczyna mrugać kontrolka od kontroli trakcji ( w różnym zakresie obrotów ), czuć również lekkie pulsowanie pedału + "dźwięki pompy" ( coś jak przy załączającym sie ABS'ie, tyle że dużo lżejsze i pulsowanie i odgłosy ).
Sterowniki nie wywalają żadnych błędów.
Wcześniej wyskakiwały błędy EGT - obydwa przelutowane - brak błędów.
Czy jest możliwość iż ta kontrolka mruga z powodu źle odpowietrzonego układu? Może zbieżność ma na to jakiś wpływ?
Jakiś czas temu wyskakiwał mi jeszcze błąd czujnika ABS - wymieniłem, błędu już nie ma, ale objawy wciąż takie same.
Kilka razy zdarzyło się również - po przejechaniu jednorazowo około 200km ( kilkunastokrotne hamowanie z dużej prędkości ) - iż wyskoczył błąd sterownika pompy ABS. Zapalił mi się wtedy duży czerwony wykrzyknik i wyskoczyła kontrolka kontroli trakcji. ABS przestał wtedy działać. W vcds wyskakiwał błąd sterownika pompy abs.
Może po prostu sterownik pompy zaczyna świrować? Z drugiej strony troszkę dziwne, ponieważ wywaliłby pewnie jakiś błąd ( po ciągłym załączaniu kontrolki esp podczas jazdy w mieście ), lub auto jeździłoby w trybie awaryjnym ( czerwony wykrzyknik + kontrolka trakcji ) - dokładnie jak w sytuacji opisanej powyżej.
Ps. Dodam jeszcze iż po wyłączeniu esp, błędy nie wyskakuja i auto przyspiesza bez problemów - czasami można odczuć lekką utratę mocy, jednak nie aż tak wielką jak przy włączonym ESP.
Czasami zdarza się również " blokada " pedału gazu. Przy wciśnięciu go do końca - zdarza się że pedał po odpuszczeniu nie wraca i auto dalej przyśpiesza. Czy ktoś się orientuje co może być tego przyczyną?
Skrzynia automatyczna ( jeżeli ma to w ogóle jakieś znaczenie ).
Pozdrawiam Serdecznie i z góry dziękuję za wasze sugestie.
Przy np. wyprzedzaniu, zaczyna mrugać kontrolka od kontroli trakcji ( w różnym zakresie obrotów ), czuć również lekkie pulsowanie pedału + "dźwięki pompy" ( coś jak przy załączającym sie ABS'ie, tyle że dużo lżejsze i pulsowanie i odgłosy ).
Sterowniki nie wywalają żadnych błędów.
Wcześniej wyskakiwały błędy EGT - obydwa przelutowane - brak błędów.
Czy jest możliwość iż ta kontrolka mruga z powodu źle odpowietrzonego układu? Może zbieżność ma na to jakiś wpływ?
Jakiś czas temu wyskakiwał mi jeszcze błąd czujnika ABS - wymieniłem, błędu już nie ma, ale objawy wciąż takie same.
Kilka razy zdarzyło się również - po przejechaniu jednorazowo około 200km ( kilkunastokrotne hamowanie z dużej prędkości ) - iż wyskoczył błąd sterownika pompy ABS. Zapalił mi się wtedy duży czerwony wykrzyknik i wyskoczyła kontrolka kontroli trakcji. ABS przestał wtedy działać. W vcds wyskakiwał błąd sterownika pompy abs.
Może po prostu sterownik pompy zaczyna świrować? Z drugiej strony troszkę dziwne, ponieważ wywaliłby pewnie jakiś błąd ( po ciągłym załączaniu kontrolki esp podczas jazdy w mieście ), lub auto jeździłoby w trybie awaryjnym ( czerwony wykrzyknik + kontrolka trakcji ) - dokładnie jak w sytuacji opisanej powyżej.
Ps. Dodam jeszcze iż po wyłączeniu esp, błędy nie wyskakuja i auto przyspiesza bez problemów - czasami można odczuć lekką utratę mocy, jednak nie aż tak wielką jak przy włączonym ESP.
Czasami zdarza się również " blokada " pedału gazu. Przy wciśnięciu go do końca - zdarza się że pedał po odpuszczeniu nie wraca i auto dalej przyśpiesza. Czy ktoś się orientuje co może być tego przyczyną?
Skrzynia automatyczna ( jeżeli ma to w ogóle jakieś znaczenie ).
Pozdrawiam Serdecznie i z góry dziękuję za wasze sugestie.