Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi A6 C5 2.7 T - Mrugająca kontrolka ESP po dodaniu gazu

sethhid 08 Feb 2013 19:06 7197 6
  • #1
    sethhid
    Level 9  
    Witam!

    Przy np. wyprzedzaniu, zaczyna mrugać kontrolka od kontroli trakcji ( w różnym zakresie obrotów ), czuć również lekkie pulsowanie pedału + "dźwięki pompy" ( coś jak przy załączającym sie ABS'ie, tyle że dużo lżejsze i pulsowanie i odgłosy ).
    Sterowniki nie wywalają żadnych błędów.
    Wcześniej wyskakiwały błędy EGT - obydwa przelutowane - brak błędów.

    Czy jest możliwość iż ta kontrolka mruga z powodu źle odpowietrzonego układu? Może zbieżność ma na to jakiś wpływ?
    Jakiś czas temu wyskakiwał mi jeszcze błąd czujnika ABS - wymieniłem, błędu już nie ma, ale objawy wciąż takie same.

    Kilka razy zdarzyło się również - po przejechaniu jednorazowo około 200km ( kilkunastokrotne hamowanie z dużej prędkości ) - iż wyskoczył błąd sterownika pompy ABS. Zapalił mi się wtedy duży czerwony wykrzyknik i wyskoczyła kontrolka kontroli trakcji. ABS przestał wtedy działać. W vcds wyskakiwał błąd sterownika pompy abs.

    Może po prostu sterownik pompy zaczyna świrować? Z drugiej strony troszkę dziwne, ponieważ wywaliłby pewnie jakiś błąd ( po ciągłym załączaniu kontrolki esp podczas jazdy w mieście ), lub auto jeździłoby w trybie awaryjnym ( czerwony wykrzyknik + kontrolka trakcji ) - dokładnie jak w sytuacji opisanej powyżej.


    Ps. Dodam jeszcze iż po wyłączeniu esp, błędy nie wyskakuja i auto przyspiesza bez problemów - czasami można odczuć lekką utratę mocy, jednak nie aż tak wielką jak przy włączonym ESP.

    Czasami zdarza się również " blokada " pedału gazu. Przy wciśnięciu go do końca - zdarza się że pedał po odpuszczeniu nie wraca i auto dalej przyśpiesza. Czy ktoś się orientuje co może być tego przyczyną?
    Skrzynia automatyczna ( jeżeli ma to w ogóle jakieś znaczenie ).



    Pozdrawiam Serdecznie i z góry dziękuję za wasze sugestie.
  • #2
    Don de Leon
    Level 24  
    Sprawdź przerwę między czujnikami ABS i wieńcami, taki sam problem miałem w Octavii i tam po wymianie łożyska ktoś osadził tak czujnik, że przy każdym ruszaniu zaczynało działać ESP.
  • #3
    sethhid
    Level 9  
    Dziękuje za trafna sugestie. Sprawdze to jutro :)
    U mnie esp załącza sie czasami, głownie przy mocniejszym przyspieszeniu. Przy spokojnej jeździe po mieście - wyżej opisany błąd występuje bardzo sporadycznie. Zdarza sie iż błąd wyskoczy przy 2-3k obrotów, ale najczęściej jest to przedział od 4500-6500..

    Pozdrawiam serdecznie
  • #4
    Don de Leon
    Level 24  
    Tam było podobnie, sterownik nie rejestrował błędu ponieważ prędkość koła była w miarę rzeczywista tylko widział jego "uślizg" i wkraczało ESP.
  • #5
    krolikkuba
    Level 11  
    kolega Don de Leon ma rację, sprawdź to
  • #6
    cardoctor
    Level 17  
    Czujnik z tego co pamiętam ma wystawać 27,5mm. Licząc od powierzchni zwrotnicy do wierzchołka czujnika.
  • #7
    sethhid
    Level 9  
    Dziękuję za odpowiedzi.
    Niestety to nie jest wina czujników. Wszystkie zostały sprawdzone, są na swoim miejscu.

    Przy wymianie opon przednich wyszła pewna sprawa. Okazało się iż mimo że koła mają taki sam wzór - lekko różni się wewnętrzny rant felgi.

    Jak tylko prognozy się polepszą - wymienię koła na identyczne i dam znać jakie są tego efekty.

    Pozdrawiam Serdecznie