Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Mondeo MK3 2001 2,0 tdci - układ paliwowy diesla

kozizagan 08 Lut 2013 19:28 15789 26
  • #1 08 Lut 2013 19:28
    kozizagan
    Poziom 6  

    Jaki jest koszt regeneracji pompy wysokiego ciśnienia oraz wtryskiwaczy???

    0 26
  • #2 08 Lut 2013 19:48
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    Jeżeli będziesz to robił w autoryzowanym serwisie na oryginalnych częściach Delphi, to regeneracja pompy od 2.000 do 2.250 zł. Dostajesz wydruki testów przed i po regeneracji.
    Wtryski - wymiana zaworków i końcówek rozpylaczy oraz nadanie kodów - koszt ponad 2.000 zł. Jeżeli sprawdzane wtryski tylko przelewają, natomiast końcówki nie leją - można zostawić stare końcówki i zaoszczędzić 800-900 zł.

    Do tego wszystkiego musisz doliczyć koszt demontażu i montażu w aucie, ewentualnie jeszcze płukanie układu, jeżeli były opiłki z pompy.

    Nie ma sensu stosować jakichkolwiek zamienników - to na 100% wyrzucone pieniądze.
    Koszty bardzo duże, ale układ paliwowy zrobiony na 200.000 km.

    0
  • #3 18 Lut 2013 19:17
    kozizagan
    Poziom 6  

    Czy to jest możliwe: wg opinii dwóch mechaników ( samochód był podłączany do komputera) dwa wtryski do wymiany, odprowadziłam samochód do mechanika no aby to zrobić ( dodam że autko normalnie odpalało, jezdziło, problem pojawiał sie dopiero przy ostrym nacisnieciu pedału gazu zapalała sie kontrola świec- migała) . Mechanik po dwoch dniach postawił diagnoze wszystkie wtryski do wymiany w całości koszt to 950 za szt.
    Moje pytanie czy to realne żeby tak od razu wszystkie wtryski padły akurat u tego mechanika ( wkoncu samochód jezdzil bez wiekszych problemów j.w.) czy mechanik zobaczył babe i stwierdzil, że na pewno się nie zna więc co mu tam naciągne ją i tyle.

    Istotny problem bo nie wiem czy naprawiać to auto u tego mechanika czy zaprowadzic do innego?

    0
  • #4 18 Lut 2013 20:02
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    Przy takich objawach samo podłączenie do testera nie musi jednoznacznie powiedzieć, że to wtryski i ile z nich jest do wymiany.
    Powinno zrobić się próbę przelewową, która jednoznacznie powie, czy i które wtryskiwacze są do regeneracji.
    Jeżeli są tylko niektóre, to i tak często pozostałe zbliżają się wartościami do granicznego przelewania i warto zregenerować wszystkie. To po pierwsze.
    Po drugie - cena 950zł za wtryskiwacz to nie jest za nowy wtryskiwacz, tylko bardzo wygórowana cena za regenerowany (ze zwrotem starych). Ja bym oddał swoje wtryskiwacz do regeneracji, zaczekał dwa - trzy dni i z powrotem je założył. Z tego co się orientuję, za regenerację wtryskiwaczy z wymianą zaworków i końcówek (oryginały Delphi) zapłacisz 2000-2500 zł. Zasadniczo mniej.

    Pytanie jest, czy była robiona próba przelewowa, bo przy niezłych wtryskiwaczach przyczyną takiego zachowania się silnika jest najczęściej padnięta pompa... Musisz mieć także pewność, że zakładane do auta wtryskiwacze są prawidłowo zregenerowane na oryginalnych częściach Delphi - jest mnóstwo tanich zamienników na rynku, a takie zamienniki to 100% pewności, że pieniądze wyrzucone są w błoto.

    W praktyce - po takim przebiegu, kiedy wtryskiwacze wymagają już regeneracji - pompa też już jest mocno wyeksploatowana - i należy spodziewać się kolejnych dużych wydatków.
    Tak to już jest w dieslu common-rail z układem Delphi...
    Ale prawidłowa regeneracja to perspektywa co najmniej 200.000 km przebiegu tego układu bez awarii.

    1
  • #5 18 Lut 2013 20:16
    kozizagan
    Poziom 6  

    dodam że przy sprawdzeniu ( na komputerze ) wykazało nieodpowiednie cisnienie ( zwiazane z pompa - nie znam sie na tym ( przy 3000 obrotów miałam 600 zamiast wg mechanika 900 a na wolnych tylko 230 a mechanik powiedział ze powinno byc 300.
    A co do próby przelewowej to nie wiem poniewaz auto stoi u mechanika od piatku i dopiero dzisiaj dzwonil o 17 ze wo wymiany wszystko jest. Zostawiać czy zabierac autko???

    Dodano po 4 [minuty]:

    a co do nowego warsztatu to chce zaprowadzic do bosh service do śwoebodzina dużo osób sobie chwali. obecnie autko stoi w diesel centrum w olszynie ( lubanskiej).
    Może polecicie jakiś dobry ( sumienny) warsztat w okolicach Zielonej Góry?

    0
  • #6 18 Lut 2013 20:16
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    kozizagan napisał:
    przy 3000 obrotów miałam 600 zamiast wg mechanika 900 a na wolnych tylko 230 a mechanik powiedział ze powinno byc 300.
    No więc właśnie - mocno przelewające wtryskiwacze powodują, że pompa - przy mocnym depnięciu w pedał - nie jest w stanie nadgonić ubytków ciśnienia paliwa na szynie. Próba przelewowa dużo by powiedziała...
    kozizagan napisał:
    Zostawiać czy zabierac autko???
    Jeżeli są kumaci w tdci Delphi, to warto zostawić, bo najważniejsze to dobrze wykonana naprawa - a nie cena.
    Ale ceny za wtryski mają... sufitowe. Przy takich cenach za naprawę wtryskiwaczy i pompy zapłacisz prawie tyle ile warte jest auto...

    1
  • #7 18 Lut 2013 20:18
    kozizagan
    Poziom 6  

    czy po takiej regeneracji konieczne jest czyszczenie baku włącznie z przewodami paliwowymi ( jeden mechanik twierdzi że tak drugi że to i tak nic nie da bo mogą być mikro zanieczyszczenia) ??

    0
  • #8 18 Lut 2013 20:21
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    Jeżeli robione są wtryskiwacze i przy ich regeneracji nie widać opiłków metalu, to nie trzeba płukać układu.
    Opiłki pochodzą z pompy, która wtedy już jest na pewno do regeneracji, a cały układ do płukania - łącznie ze zbiornikiem.
    Można ewentualnie wyjąć i wypatroszyć filtr paliwa i zobaczyć, czy są tam opiłki...

    0
  • #9 18 Lut 2013 20:27
    kozizagan
    Poziom 6  

    A jeszcze jedno.... mechanik ktory chce tyle kasy za ta robote po tym jak zapytałam sie co moglo spowodować takie zepsucie wspominał o przegrzaniu auta problem w tym ze nam nigdy sie nie przegrzal a dodam ze ma problem z dogrzaniem do odpowiedniej temperatury. czy to jest mozliwe???

    Dodano po 2 [minuty]:

    aaa mechanik wyjął tylko wtryski ( niby- i je sprawdzil ) a jak zapytałam o pompe to stwierdzil ze najpierw zrobi te cztery wtryski a pozniej zobaczy co z pompa. czy nie powinien wyjąć pompy też ( skoro ma wszystkie urzadzenia do sprawdzania itp.) całej regeneracji i itp dokonuja na miejscu u siebie w zakladzie??
    bo nie chce aby sie okazalo ze on za wtryski zawołał 4 tys wyjmie pompe zawola kolejne 3 i naprawa dorówna wartosci auta

    0
  • #10 18 Lut 2013 20:35
    ssb.mixer
    Poziom 17  

    kozizagan napisał:

    aaa mechanik wyjął tylko wtryski ( niby- i je sprawdzil ) a jak zapytałam o pompe to stwierdzil ze najpierw zrobi te cztery wtryski a pozniej zobaczy co z pompa. czy nie powinien wyjąć pompy też ( skoro ma wszystkie urzadzenia do sprawdzania itp.) całej regeneracji i itp dokonuja na miejscu u siebie w zakladzie??
    bo nie chce aby sie okazalo ze on za wtryski zawołał 4 tys wyjmie pompe zawola kolejne 3 i naprawa dorówna wartosci auta


    I zrobione wtryski włoży do auta gdzie mogą być opiłki i dopiero później będzie się zastanawiał co dalej i czy robić pompę? Bez sensu.

    0
  • #11 18 Lut 2013 20:38
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    kozizagan napisał:
    jak zapytałam sie co moglo spowodować takie zepsucie wspominał o przegrzaniu auta
    No... nie. Zdecydowanie nie.
    kozizagan napisał:
    czy nie powinien wyjąć pompy też
    Jednak lepiej jest wpierw sprawdzić wtryskiwacze, bo wyjęcie pompy to jest grubsza robota. Przy naprawie wtrysków widać, czy są opiłki, czy nie. Jeżeli są, to pompa na 100% jest do robienia.
    Jeżeli nie regeneruje wtrysków, tylko je wymienia, to musi się upewnić, czy są opiłki w układzie - najlepiej sprawdzić filtr paliwa.
    Jeżeli chodzi o wtryskiwacze: na wolnym rynku oryginalny zaworek do Delphi kosztuje ok. 300 zł, a końcówka rozpylacza 240 zł. Więc koszt części dla regeneracji jednego wtryskiwacza to 540 zł. Dla czterech 2.160 zł. A stacje mają taniej te części.
    Niech doliczy za robotę, sprawdzenie, nadanie kodów i uruchomienie 500zł - to jeszcze dużo brakuje do tego ile żąda.
    Dla mnie ich ceny są dużo za duże...

    0
  • #12 18 Lut 2013 20:43
    kozizagan
    Poziom 6  

    czyli jednym slowem, chca mnie naciagnac na kase.

    0
  • #13 18 Lut 2013 20:48
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    kozizagan napisał:
    czyli jednym slowem, chca mnie naciagnac na kase.

    Poszukaj może innego warsztatu i pytaj konkretnie:
    - ile kosztuje regeneracja wtryskiwaczy (na częściach Delphi) z demontażem i montażem
    - ile kosztuje (ewentualnie) regeneracja pompy plus płukanie układu i montaż.

    Ja w Warszawie w dobrym zakładzie płaciłem za pompę 2.250 zł, montaż 300 zł, płukanie całego układu z wyjęciem zbiornika 300 zł.
    Wtryskiwacze robiłem sam.

    0
  • #14 19 Lut 2013 17:36
    kozizagan
    Poziom 6  

    Oddałam go do innego warsztatu. Jutro mam dostać diagnozę i kosztorys.

    0
  • #15 20 Lut 2013 19:39
    AAnka1717
    Poziom 2  

    Witam. Mam problem z mondeo 2.0tdci 115km 2001r i już nic mi nie przychodzi do głowy co to może być dlatego może mieliście taki sam przypadek i coś podpowiecie.
    Zaczeło się od zwykłej wymiany oleju i filtra paliwa u pewnego fachowca który przy tej wymianie połamał zatrzaski przy filtrze i założył zwykłe "szlałfy" było wyraźnie widać ile powietrza idzie z paliwem bo były przeźroczyste...filter był założony chiński o czym nawet nie wiedziałem i od tego wszystko się zaczeło. Czyli po przejechaniu kilometra silnik zaczął przerywać i wkońcu zgasł i już nie chciał zapalić. Drugi mechanik wymienił przewody, oringi na tych przewodach i filtr paliwa na oryginalny było dalej to samo...trzeba było wymienić jeszcze powroty bo jeden był pękniety.
    Przez miesiąc było wszystko ok i zaczeło się znowu to samo tylko że jak postoi przez noc to zapali i przejedzie 15km i zaczyna przerywać po czym gaśnie. Z pół godz przerwy i zapali ale już nie da się jechać...za chwile znowu gaśnie. Pompa elektryczna działa, w zbiorniku nie robi się podciśnienie, chłodnica paliwa dobra nigdzie paliwo nie cieknie. Już nie mam pojęcia dlaczego on nie dostaje paliwa!
    Poradźcie coś!

    3
  • #16 20 Lut 2013 21:48
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    AAnka1717 napisał:
    Poradźcie coś!
    Sczytaj błędy...
    AAnka1717 napisał:
    Pompa elektryczna działa
    Gdzie znalazłeś tę pompę?

    0
  • #17 21 Lut 2013 09:11
    AAnka1717
    Poziom 2  

    Błędy były sczytane i jest błąd pompy paliwa...będziecie pewnie teraz pisali żeby pompe wymienić ale było wszystko dobrze a nagle to samo a chcem wszystko wyeliminować zanim czepie się pompy. Pompa elektryczna jest przy baku...sprawdzałem i działa.

    0
  • #18 21 Lut 2013 12:19
    kozizagan
    Poziom 6  

    A co do mojej usterki to na podstawie jednego wtrysku zrobili mi wycene koszt 6700. dylemat robic czy nie?? ( a przy sprawdzaniu wyszlo ze sa opilki a wiec pompa tez do roboty.

    0
  • #19 21 Lut 2013 13:29
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    AAnka1717 napisał:
    łędy były sczytane i jest błąd pompy paliwa...będziecie pewnie teraz pisali żeby pompe wymienić ale było wszystko dobrze a nagle to samo a chcem wszystko wyeliminować zanim czepie się pompy.
    Zasil pompę wtryskową bezpośrednio z dodatkowego baniaka - z pominięciem filtra. Baniak zawieś nieco wyżej, by paliwo grawitacyjnie spływało - najlepiej na haczykach z drutu na lekko otwartej szybie pasażera. Odłącz pompkę podającą, bo wywali paliwo na ziemię. I pojedź na próbę - ale trochę dłuższą, żeby się dobrze odpowietrzył. To stary sposób pozwalający wyeliminować podejrzenia co do układu zasilania. Zachowaj czystość.
    Bo moim zdaniem ten pierwszy mechanik tak namotał w przewodach paliwowych, że teraz nie ma żadnej pewności co do ich szczelności - mimo próby naprawy.
    kozizagan napisał:
    na podstawie jednego wtrysku zrobili mi wycene koszt 6700. dylemat robic czy nie?? ( a przy sprawdzaniu wyszlo ze sa opilki a wiec pompa tez do roboty.
    Rozumiem, że rozbierali ten wtryskiwacz? Jeżeli tak i były w nim opiłki - to pompa jest do regeneracji, wtryskiwacze też, a układ do płukania - łączne z wyjęciem zbiornika. Jeżeli nie rozbierali - to gdzie znaleźli opiłki?
    Cena jest bardzo wysoka - ale najważniejsze jest, czy dobrze zrobią wszystko na oryginalnych częściach. Dobrą ale drogą naprawę łatwiej przeboleć, niż nawet nieco tańszą, ale gdzie szybko okaże się, że pieniądze zostały wyrzucone w błoto.
    Cena wg mnie powinna być o ok. 1000 zł niższa, ale autoryzowane zakłady Boscha/Delphi z rozbudowanym zapleczem pomiarowo-diagnostycznym są drogie...

    0
  • #20 22 Lut 2013 17:33
    kozizagan
    Poziom 6  

    Jaki jest koszt przekładki całego silnika w mondeo 2,0 tdci 2001 ?? Pilne

    2
  • #21 22 Lut 2013 20:08
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    Jeżeli przekładany jest identyczny kpl silnik z osprzętem - to niewiele. Myślę, że robocizna 600-800 zł, ale to są tylko szacunki. I tak jeszcze trzeba wypłukać układ paliwa.
    Ale jeżeli silnik nie jest kpl i trzeba przełożyć ze starego jakieś graty - to cena rośnie. Chodzi tu np o turbinę, pompy serwa, wodną i vacu, alternator, EGR, czujniczki, chłodniczka oleju, paski z napinaczami i mnóstwo innych dupereli...
    No i pytanie zasadnicze: za ile proponują ci zakup dobrego, sprawnego zamiennika...

    1
  • #22 22 Lut 2013 21:59
    oggie
    Poziom 15  

    Koszt regeneracji wtryskiwacza w DOBRYM (czytaj autoryzowanym...) warsztacie to do 750 zł za sztukę. Dlaczego do - jak wcześniej wspominano - mogą być tylko zawory przelewowe, a mogą być tylko końcówki etc.
    BARDZO RZADKO zdarza się, by padały 4 wtryski na raz (były na maszynie probierczej testowane? ). Jeśli padają definitywnie 4 jednocześnie wskazanie pada też na pompę, że sieje opiłkami. Przy czym macherzy najczęściej usiłują klientów naciągnąć na komplet. Czego proponowałbym unikać.

    To co opisujesz wskazuje póki co bardziej na przelewające zaworki w 1-2 wtryskiwaczach.
    6700 jest perfidną próbą naciągnięcia cię na pieniądze.

    BTW: opiłki w tych autach są zawsze... stan pompy oceniany jest m.in. na podstawie ich ilości. Poza tym 230 barów na wolnych obrotach jest wartością dopuszczalną.

    1
  • #23 23 Lut 2013 09:16
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    oggie napisał:
    6700 jest perfidną próbą naciągnięcia cię na pieniądze.
    To jest bardzo drogo, ale to jest koszt z regeneracją pompy i sam piszesz:
    oggie napisał:
    Koszt regeneracji wtryskiwacza w DOBRYM (czytaj autoryzowanym...) warsztacie to do 750 zł za sztukę.
    , przemnóżmy x 4 = 3.000 zł.
    Demontaż i montaż nie jest za darmo, policzmy 300 zł, razem 3.300zł.

    Do tego dochodzi pompa...
    oggie napisał:
    BTW: opiłki w tych autach są zawsze... stan pompy oceniany jest m.in. na podstawie ich ilości.
    Nie, nie, nie zawsze są. Stan pompy ocenia się na stanowisku kontrolnym, które w "dobrym, autoryzowanym warsztacie" kosztuje majątek. Tym nie mnie - co by nie było - taka pompa to 2.000 -2.250 zł za regenerację. Demontaż i montaż na samochodzie liczmy 300zł., razem niech będzie 2.500 zł.
    Płukanie układu z wyjęciem zbiornika ja płaciłem 300 zł.
    Wszystko razem: 3.300 + 3.500 + 300 = 7.100 zł.

    Moim zdaniem przy poszukaniu trochę dłużej - da się zrobić taką naprawę za ok. 6.000 zł.
    ==============================

    Co do wtryskiwaczy: zaworki padają średnio po ok. 200.000 km, wtedy końcówki kwalifikują się zawsze do wymiany, chociaż... nie zawsze są wymieniane.
    Oszczędnościowe regenerowanie wtryskiwaczy (czyli nie wszystkich i bez wymiany końcówek) ma sens, jeżeli nie planuje się dłuższej eksploatacji auta, np tylko do pół roku. Nawet jeżeli jeszcze np dwa są niezłe, to wytrzymają może 10 - 20.000km. To jest pół roku jazdy - chyba nie ma sensu co kilka miesięcy oddawać auto do warsztatu z tej samej przyczyny...

    =============================

    Cała ta sytuacja jest najlepszą ilustracją, jak z upływem lat masakrycznie wysokie są koszty utrzymania i eksploatacji współczesnych nowoczesnych diesli CR z elektronicznie kontrolowanym systemem wtrysku. To są auta zaprojektowane na góra 150.000 - 200.000 km w miarę bezawaryjnej jazdy - a potem masakra. Kolejnemu właścicielowi pozostaje tylko: płać i płacz...

    0
  • #24 04 Mar 2013 19:04
    kozizagan
    Poziom 6  

    sprawa wyglada tak chcialem wymienic silnik ale po wyjeciu silnika okazalo sie ze ten 2 to jest 2.2 tdci one praktycznie niczym z wygladu sie nie roznia. mam pytanie czy jest mozliwa zamiana tych silnikow dodam ze turbo w 2.0 jest sterowane mechanicznie a w 2.2 elektrycznie i w tym chyba jest probem bo komputer mam od 2.0 prosze o szybka odpowiedz. Na dodatkowe pytania odpowiadam na bierzaca.

    0
  • #25 04 Mar 2013 22:57
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    kozizagan napisał:
    mam pytanie czy jest mozliwa zamiana tych silnikow
    Praktycznie ta zamiana jest niemożliwa - trzeba by przełożyć komputer, instalację elektryczną, zmienić układ wydechowy i mnóstwo innych ważnych elementów oraz dupereli. A wszystko kosztuje... Silnik 2,2 ma nie tylko inną turbinę, ale przede wszystkim inny system wtryskowy.
    Jeżeli przekładać silnik, to na silnik o takim samym oznaczeniu kodowym. Wtedy jest to w miarę bezbolesna operacja - i technicznie, i finansowo...

    Jeżeli stary silnik jest ok i padła "tylko" pompa i wtryski - to bym go zostawił. Wiesz co masz - warto za to dopłacić. Używka to zawsze duża niewiadoma i ryzyko.

    0
  • #26 04 Mar 2013 23:03
    kozizagan
    Poziom 6  

    Dziekuje za odpowiedz. Jednak bedziemy wymieniac sama pompe i wtryski.

    1
  • #27 15 Cze 2013 20:00
    pablolinda
    Poziom 15  

    Witam , Czy koleżnak moż napisać jak zakończyła się sprwa regeneracji układu cr i jak to wyszło cenowo ostatecznie?

    0