Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus 1.8 TDCI - Po przekręceniu stacyjki światła stop świecą się cały czas

08 Lut 2013 21:05 8415 7
  • Poziom 9  
    Witam
    Koledzy mam problem jak w temacie. Po włączeniu zapłonu, światła hamowania święcą się cały czas. Dodam, że jakiś czas temu pomogliście mi na forum, bo również miałem problem z tymi światłami- brak masy na tylnych oprawkach żarówek.
    Dodam, że nawet po odłączeniu czarnego czujnika stopu- świeci on się cały czas.
    Na kostce przyłączeniowej czujnika stopu są trzy kable: na oby dwóch jest prąd- według mnie powinien być o tylko na jednym, dopiero po przejściu przez czujnik stopu powinien on puścić prąd na żarówki. Jeżeli mieliście podobny przypadek pomóżcie. Sam wyłącznik stopu sprawdzałem miernikiem na ciągłość i nie wygląda na to, żeby był zepsuty.


    Pozdrawiam
  • Poziom 35  
    Nie zalożyleś przypadkiem żarówki jednostykowej w miejsce 2 stykowej
  • Poziom 9  
    żarówki są w porządku, tzn. dwustykowe- jeden żarnik do tylnich świateł mijania, a drugi do stopu...już sam nie wiem co mogło się stać...Oddałem auto do mechanika, właśnie z nim rozmawiałem i nic... nadal szuka przyczyny. Jak tylko zostanie to naprawione napewno podziele się informacją co było przyczyną.

    Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Witam

    Wczoraj wróciłem od elektromechanika... co mi on powiedział...
    Otóż stwierdził, że padnięty jest tranzystor w skrzynce bezpieczników - tej w środku pojazdu lub uszkodzony główny komputer w samochodzie- co Wy na to??

    A co zaobserwowałem dzisiaj ja...po wyciągnięciu bezpiecznika nr 42- tj. bezpiecznik od świateł hamowania- światła stopu reagują normalnie na naciśnięcie pedała. Póki co działa, ale nie znalazłem racjonalnego wytłumaczenia...Koledzy może po tych wskazówkach wpadnie wam coś do głowy w czym tkwi problem???
    Póki co nie wkładam tego bezpiecznika.Pojeżdżę trochę i zobaczę co będzie się dalej działo. Napewno Was poinformuję co i jak- bo trzeba sobie pomagać.

    Pozdrawiam
  • Poziom 42  
    Skrzynka bezpieczników do przeglądu - przywarcie. Trzeba niestety rozebrać ją.
  • Poziom 9  
    Wiem, że muszę przejrzeć tą skrzynkę bezpieczników.
    Co jeszcze dziś zauważyłem.... otóż jak wyjąłem ten bezpiecznik od świateł hamowania.. światła stopu co prawda działają jednak nie działa tylna wycieraczka, która nie ma nic wspólnego ze światłami hamowania- i wg. schematu też nie ma nic wspólnego. Jedyna rzecz, która może mieć jakiś związek, to taki że bezpiecznik w skrzynce bezpieczników nr. 42 jest obok bezpiecznika od wycieraczki tylnej nr. 43

    W weekend rozbieram skrzynkę bezpieczników i tylną klapę z wycieraczką.


    P.S.

    Pytanie do kolegi..

    O co chodzi z tym " przywarciem"???

    Pozdrawiam i dziękuję za zainteresowanie tematem
  • Poziom 42  
    Jak rozbierzesz , to zobaczysz jak tam jest zrealizowane "krosowanie".
    Po włączeniu kluczyka(15) masz już napięcie na zasilaniu światła stop , i co ciekawe też przed i za czujnikiem stop.Po wypięciu bezp.42 masz tylko przed czujnikiem stop. i pedał działa prawidłowo ; jak myślisz skąd bierze się to napięcie?
  • Poziom 11  
    emeryt2 napisał:
    Jak rozbierzesz , to zobaczysz jak tam jest zrealizowane "krosowanie".
    Po włączeniu kluczyka(15) masz już napięcie na zasilaniu światła stop , i co ciekawe też przed i za czujnikiem stop.Po wypięciu bezp.42 masz tylko przed czujnikiem stop. i pedał działa prawidłowo ; jak myślisz skąd bierze się to napięcie?

    Schemat i opis skrzynki bezpieczników Ford Focus 1.8 TDCI