Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Corrado 9a - brak paliwa na wtryskiwaczach

rabbit582 08 Lut 2013 21:22 2604 12
  • #1 08 Lut 2013 21:22
    rabbit582
    Poziom 8  

    Witam:)przeszukalem cale forum i nie znalazlem odpowiedzi na moje pytanie Mianowicie chodzi o to ze nie mam paliwa na wtryskiwaczach robooczych..samochod jest po kapitalnytm remoncie i odpala na wtryskiwaczu rozruchowym na kilka sekund.Gdy chce przełączyc na wtryski robocze gasnie.wyjąłem wtryski robocze i wisi na nich jedynie kropelka benzyny.pompy paliwa sprawdzone obie.pompka z baku bije 0.3 bara a pompka pod autem ponad 6.0 barow.obie pompki połaczone biją 6.5 barow.odnosze wrazenie ze paliwo wraca do baku i jest tylko mieszane przez pompki.Filtr paliwa jest nowy pod autem. ke-jtronic bo o taka zasade wtrysku chchodzi dziala lekko membrana idealnie prosta i wyregulowana szczelinomierzem.auto nie ma instalacji gazowej jaka moze byc przyczyna bardzo prosze o porade bo juz nie moge znalezc rozwiazania mohego problemu;/

    0 12
  • #2 08 Lut 2013 21:32
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Ciekawe jak ty to przełączasz?
    Naciśnij na klapę palcem powinno polecieć paliwo z wtryskiwaczy, jeżeli nie leci problem w rozdzielaczu.

    0
  • #3 08 Lut 2013 21:48
    rabbit582
    Poziom 8  

    Niestety tego też próbowałem. Podnosiłem tarczę spiętrzającą do góry a kumpel kręcił silnikiem gdy wtryski były wyjęte z kolektora. Rozdzielacz rozkręciłem i gumowa membrana jest cala, bez pęknięć. Dmuchałem ustami we wszystkie kanaliki i nie stawiały oporu. Kiedy po przekręceniu zapłonu pompy nabiją ciśnienia, a ja w tym czasie podnoszę membranę czuje opór ciśnienia. Tak ma być? Nie mam pojęcia co to może być ;/ Jak sprawdzić ten regulator ciśnienia paliwa??

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jak przełączę? Silniczek krokowy wyłącza wtrysk rozruchowy a coś drugiego powinno załączyć wtryski robocze. Z tego co wiem to chyba tak to ma być. Dobrze rozumuje? ;/

    0
  • #5 09 Lut 2013 09:23
    trans-serwis
    Poziom 39  

    rabbit582 napisał:
    jak przełacze?silniczek krokowy wyłącza wtrysk rozruchowy a cos drugiego powinno załaczyc wtryski robocze. z tego co wiem to chyba tak to ma byc.dobrze rozumuje??;/
    Poszukaj sobie materiałów o k-jetronic i poczytaj jaka jest zasada działania, będzie ci łatwiej naprawić.

    0
  • #6 09 Lut 2013 09:34
    rabbit582
    Poziom 8  

    Szukałem, mam wiele książek z neta i czytam i nic nie może przyjść mi do głowy. Zbadałem wszystkie te elektryczne czajniczki i maja dobre oporności, takie jak w książce. Ta iglica w rozdzielaczu ma taką regulacje jakąś której nie ruszałem (nakrętka na klucz chyba 17, zaklepana podkładka żeby się nie przekręciła). Może w tej iglicy tkwi problem?

    0
  • #7 09 Lut 2013 09:54
    omegolotC30NE
    Poziom 20  

    Spróbuj odłączyć elektromagnetyczny regulator ćiśnienia paliwa rozdzielacza, miałem kiedyś identyczny problem z audi 3A. Po odłączeniu regulatora ciśnienia wtryski robocze ruszyły, sterownik tak jakby cały czas był w trybie CUT-OFF . Nie udało mi się tego w 100% naprawić, wtyczki czujników silnika były błędnie popodpinane do czujników (ktoś pomylił przy składaniu po zdejmowaniu głowicy i te 12V były dopięte do 5V i odwrotnie).

    Ps. Tak jeśli chodzi o drobiazgi, to corrado 9A to KE-Motronic, tak jak ta audiczka 3A

    0
  • #8 09 Lut 2013 10:20
    rabbit582
    Poziom 8  

    Próbowałem odpinać ale nie pomogło, nic się nie zmienia ;/ właśnie na tym regulatorku jest we wtyczce około 5V, tak powinno być? Raczej podłączyłem wszystko prawidłowo bo wtyczki nie pasują na gdzieś indziej, bo maja te ząbki które nie spasują w inne miejsce. Klapa na tym zawiasie ma taka wtyczkę na 3 piny jest to nieodkręcalne bo śrubki są zalane plastikiem przez producenta. Gdy podłączę tam miernik to nie pokazuje żadnej oporności nawet przy ruszaniu klapą. Nie wiem czy to ma znaczenie ale rok temu kupiłem to Corrado i nie paliło ono i brakowało samego talerzyka klapy. Kupiłem cały rozdzielacz. Auto jeździło, odpalało bez problemu ale na 2000 obrotów miało doła i okropnie szarpało. Z czasem zaczęło mi gasnąć wiec wjechałem do garażu i postanowiłem coś z tym zrobić. Założyłem ten pierwszy rozdzielacz który był przy aucie i zamontowałem mu sama tarcze z tego kupionego. I nic. W tym czasie postanowiłem zmienić olej bo akurat był ten czas. Zamiast 4.5l spuściłem prawie 15L oleju z benzyna. Ręce mi opadły wyjąłem silnik i rozebrałem na stole w drobny mak. Oddałem głowicę do kompletnej regeneracji, wymieniłem panewki na korbach i na wale, wymieniłem pierścienie na nowe i zrobiłem honowanie cylindrów, wszystkie uszczelki i obie pompy:wody i oleju. Wszystko zrobiłem na wysokim poziomie, wg. książki i kosztowało mnie to prawie 3 tys. oprócz robocizny. Teraz pytanie dodatkowe - którędy i jakim cudem mogla przedostać się benzyna do oleju?? Czy nie mogło być przypadkiem tak ze regulator ciśnienia paliwa nie zatrzymał ciśnienia na zgaszonym silniku na postoju i paliwo sobie ściekało przez wtryski do komór spalania i spływało przez zamki pierścieni do oleju?

    0
  • #9 09 Lut 2013 16:55
    rabbit582
    Poziom 8  

    Zaślepiłem powrót do baku manometrem zaraz przy wyjściu z regulatora ciśnienia. Wyskoczyło ponad 6 barów i paliwo w końcu poszło na wyjęte wtryski. Czyli wnioskuje ze regulator nie utrzymuje ciśnienia które powinno iść na wtryski tylko wraca do baku. Gdzie mogę kupić taki regulator? Czy mogę np zastąpić go takim wynalazkiem jak np regulator uniwersalny który muszę sam ustawić. Zda on egzamin?

    Moderowany przez tzok:

    Po raz pierwszy i ostatni poprawiłem wszystkie posty w tym temacie. Zdanie zaczynamy z dużej litery, a po znakach interpunkcyjnych stawiamy spację (po i tylko po).
    3.1.13. Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.

    0
  • #10 09 Lut 2013 19:41
    JACU626

    Poziom 27  

    Zda mam kilka rozdzielaczy z 9A ale nie wiem w jakim stanie mam nadziejże że tzok mnie nie skarci ale wsadz tam digifanta z silnik ożyje i sam będziesz w szoku jak zapitala koszt w porównaniu z tym co wydałeś śmieszny max 800 zł

    link do digi w 9A mojego autorstwa :)

    http://forum.vw-passat.pl/threads/104517-9A-n...-programem-sekwencja-pierwszy-passat-na-forum

    0
  • #11 14 Lut 2013 18:07
    rabbit582
    Poziom 8  

    Niestety szkoda pieniędzy mi na taki zabieg.Wymieniłem regulator ciśnienia paliwa.Pojawiło się paliwo na wtryskiwaczach roboczych.Samochód przestał odpalac tak jak wcześniej na Wtryskiwaczu rozruchowym.Odpala po mega długim kręceniu ale tylko wtedy gdy trzymam pedał gazu a tym samym tarcza otwiera wtryskiwacze robocze.jak odpali elegancko reaguje na gaz ale niestety musze go pilnowac zeby nie zgasł.Gdy puszcze go ponizej 1000 obr gaśnie.Dodatkowo w rozdzielaczu slychac głośne piszczenie.Co to moze byc?Pozdrawiam

    0
  • #12 15 Lut 2013 12:53
    rabbit582
    Poziom 8  

    Proszę o pomoc:(

    0