Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda CRX '89 silnik nieregularnie szarpie

Scabby 08 Lut 2013 22:20 1221 2
  • #1 08 Lut 2013 22:20
    Scabby
    Poziom 11  

    Witam.

    Mam problem z samochodem Honda CRX rocznik 89 silnik D16A9.

    Po odpaleniu silnik pracuje bardzo nieregularnie, słychać klikanie przekaźnika pod pompy paliwa (został sprawdzony, sam w sobie jest sprawny), który jest niejako "dwa w jednym" - jeden przekaźnik jest powiązany ściśle z pompą paliwa, a drugi ma coś wspólnego z układem zapłonowym (z tego co na ten temat wygooglowałem).

    Pompa działa, przed odpaleniem silnika wkręca się na obroty przez 2 sekundy, czyli książkowo.
    Przekaźnik Mitsuba RZ-0063 gruntownie przebadany, luty poprawione.

    Silnik daje się wkręcić na wysokie obroty, natomiast przez cały czas swojej niepełnosprytnej pracy - szarpie. Szarpaniu temu towarzyszy klikanie wspomnianego przekaźnika, niestety nie namierzyłem która jego część konkretnie (pompa czy to drugie powiązane z zapłonem) ze względu na dużą bezwładność multimetru.
    Szarpanie/klikanie jest ze sobą zsynchronizowane, choć nieregulerne i powtarza się 2-5 razy na sekundę.

    Nie wierzę że to pompa paliwa bo szarpanie podczas jazdy jest zdecydowanie zbyt wyraźne - przecież objętość przewodów tworzy jakiś bufor dla benzyny.

    Kable przekaźnik-ECU w miarę możliwości sprawdzone.

    Proszę o jakąś wskazówkę, może ktoś miał coś podobnego...mam nadzieję że wystarczająco opisałem objawy.

    Pozdrawiam :)

    0 2
  • Sklep HeluKabel
  • #2 10 Lut 2013 19:28
    żałosna udręka
    Poziom 32  

    Pompa paliwa i przekażnik działa dopóki są impulsy obrotów silnika. Najprawdopodobniej jednak masz gdzieś stare odcięcie zasilania, bo za duża częstotliwość przerywania. Filtr paliwa ma także funkcję akumulatora ciśnienia. Zbadaj wszystkie poplastrowane przewody.

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #3 22 Lut 2013 17:23
    Scabby
    Poziom 11  

    okazało się że rozpadł się czujnik położenia przepustnicy. Dzięki za odpowiedź, temat zamykamy :)

    0