Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Mondeo MK3 1.8 benz - piszczące pierscienie , szczotki alternatora

09 Lut 2013 11:07 4281 4
  • Poziom 11  
    Witam

    Mam taki oto problem. Kupiłem alternator używany i chciałem go sprawdzić. Że ładuje jako tako to wiem.

    Natomiast piszczą w nim szczotki. Altek ten ma mały przebieg i szczotki oraz pierścienie ślizgowe są ledwo co zużyte.

    Rozebrałem go , wyjąłem szczotkotrzymacz i bez szczotek alternator kręci się cichutko. Żadnych hałasów.

    Postanowiłem sprawdzić ciągłość przepływu prądu miedzy szczotkami a pierścieniami.

    Sprawdzałem to w taki sposób , że zamontowałem szczotki , podłączyłem końcówki multimetra do kabli wychodzących ze szczotkotrzymacza i ustawiłem na ciągłość obwodu.

    Niestety w momencie zapiszczenia( a są to 2 piski w ciągu całego obrotu ) pojawia się gorszy kontakt.

    Następnie podłączyłem szeregowo do kabli szczotek mała żaróweczkę 12V.
    Gdy zacząłem kręcić alternatorem to widać jak ta żarówka minimalnie przygasa i to w momencie pojawiania się pisków.

    Boję się , że przez to mogę mieć pulsowanie świateł mijania i wszystkiego co świeci w aucie na obrotach jałowych.

    Obejrzałem dokładnie pierścienie i widać na jednym 2 miejsca odbiegające kolorem od całości. Szczotki miękkie , bez żadnych wizualnych zmian.

    I tutaj moje pytanie do doświadczonych Kolegów. Czy szczotki w alternatorze muszą mieć cały czas , na całym ich obwodzie idealny kontakt z pierścieniami a co za tym idzie idealny przepływ prądu?
    Czy też minimalny gorszy kontakt jest bez znaczenia podczas pracy alternatora przy obrotach silnika?


    Bardzo proszę Was o pomoc bo nie wiem czy mogę śmiało zakładać ten alternator.

    PS: postaram się nagrać filmik z moich testów i dodać go popołudniu. Ale mam nadzieję że dokłądnie opisałem co "mnie boli". Alternator to Visteon 1S7T-CF

    Pozdrawiam.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Tak. Szczotki muszą mieć stały kontakt z pierścieniami. Sprawdź ja na bicie promieniowe. Może trzeba je przetoczyć.
  • Poziom 39  
    Witam
    Oprócz wskazówek kolegi Błażeja ,czy nie masz krótkich szczotek lub czy się nie zacinają w szczotkotrzymaczu.
  • Poziom 11  
    Jak pisałem wcześniej szczotki oraz pierścienie są prawie jak nowe. Ale na jednym z nich są dwa przebarwienia.

    Dzięki za upewnienie mnie w diagnozie.

    Czy w alternatorach typu Visteon trzeba demontować cały wirnik z łożysk aby wymienić pierścienie? Czy są one tylko osadzone?

    Pytam raczej tak aby wiedzieć bo w poniedziałek zawiozę go po prostu na wymianę pierścieni.
  • Poziom 11  
    Wymiana pierścieni i szczotek pomogła. Teraz kontakt jest idealny i bez zmian podczas całego obrotu wirnika.