Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes Sprinter 308D 2.3D - Kopci na biało,olej w wodzie. Dziwne objawy

Bolszakoof 09 Feb 2013 11:23 4800 3
  • #1
    Bolszakoof
    Level 9  
    Witam.

    Mój Sprinter dotąd był w stanie idealnym, nagle zaczął kopcić na biało. Sytuacja była o tyle dziwna, że początkowo ani nie ubywał olej, ani woda, nie było oleju we wodzie, ani wody w oleju a jednak kopcił. Jednak nie kopcił cały czas, na wolnych nie kopcił wcale, zaczynał kopcić na biegu jałowym przy wysokich obrotach.

    Myśleliśmy, że to niesczelny wtrysk - uszczelniono i nie pomogło.

    Następnie zaczął wyraźnie cykać/klikać hydropopychacz. Ztwierdziliśmy, że kopcenie zaczyna się w momencie zaczęcia klikania hydropopychacza, w momencie rozgrzania silnika.

    Najdziwniejsze jest to, że początkowo kopcił, ze swiata nie było widać za samochodem, pomyślałem, że to może być wina paliwa bo akurat kupiłem na lewo, pojechałem na stację zatankować a chwile później nie puścił ani małego dymka. Sytaucja stała się w tym momencie jasna - paliwo. Stąd wyeliminowaliśmy uszczelkę i pierścienie.

    Pojeździłem jeszcze tak 2 dni, zapaliła się rezerwa i znowu zaczął kopcić.

    Pomyślałem, że może na dnie zbiornika zalega jakiś syf. Kopcił stanowczo mniej niż na początku więc odpuściłem temat kopcenia, myśląc, że jak dotankuje to przestanie.

    Wzieliśmy się za klikanie hydropopychacza.

    Wyminiliśmy 5 z rzedu HP, bo było ewidentnie słychać. Wymieniłem od razu olej i filtry. Po odpaleniu i rozgrzaniu silnika klikanie wróciło jakby nic nie było robione.


    Z ciekawości odkręciłem korek od wody to wyskoczył jak z prosty - takie było wewnątrz ciśnienie. Wkładam palec do wody a tam olej. Prędzej, tzn 2-3 dni prędzej nie było tam oleju.

    w sumie mam do wymiany uszczelkę pod głowicą i pewnie kolejene hydropopchacze, chociaż ten który było słychać miał mniejszy luz niz niektóre inne.

    Zastanawiam się czy warto w ogołe wymianiać uszczelkę czy od razu iść w wymianę silnika. Z tego co się orientowałem przy wymianie uszczelni trzeba wykręcić gniazda zaworowe aby móc splanować głowicę. Podobno lubią się ukręcać tam jakieś sruby.

    Czy możecie podpowiezieć co korzystniej wyjdzie zorbić. Ile może kosztowac wymiana uszczelki. Osoba która mi wymianiała hydropopychacz mowiła, że wałek rozrzadu jest już trochę "zajechany"

    Na co zwrócić uwagę, na co uważać podczaswymiany uszczelki.

    Nie wiem co robić.

    Pozdrawiam
  • #2
    trans-serwis
    Level 39  
    Bolszakoof wrote:
    Nie wiem co robić.
    Forum ma podjąć decyzję za ciebie co robić?
  • #3
    Bolszakoof
    Level 9  
    pomoze ci to jeśli usunę to zdanie, albo wniesie to cokolwiek do tematu?

    Prosze o poradę, co zorbić - pchać się w wymianę uszczelki i zadawę przy hydropopychaczach (a jeśli tak to z jakimi kosztaki i ewentualnymi problemai się to wiąze) czy wymeinić silnik (koszty/problemy)
  • #4
    Bolszakoof
    Level 9  
    wymieniłem uszczelkę pod głowicą i wszystkie szklanki - 2,000zł brutto