Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

gigabyte 7970 marna wydajnosc -

09 Lut 2013 13:11 1137 6
  • Poziom 2  
    Witajcie

    Konfiguracja kompa:
    i5 3570k
    Gigabyte 7970
    ASRock Z77 extreme6
    Crucial Ballistix Sport DDR3 8GB 1600
    Thermaltake SP-750MPCBEU
    win7 ulti x64 (postawiony tydzień temu)
    nic nie było podkręcane
    sterowniki oczywiście były najnowsze, ale że miałem taki problem to teraz jadę na beta sterach, bez zmian

    Spodziewałem się że mając taką grafę wydajność będzie powalająca, niestety...
    Dzieje się bardzo dziwna rzecz, otóż League of Legends przy rozdzielczosci 1920x1080 oraz grafice ustawionej na maxa ma uwaga:20-56fps.
    Zadziwia mnie również fakt iż zużycie procesora graficznego od razu w momencie wejscia na mape=98-100% i tak jest do końca rundy. Temp karty 62*C. Zużycie pamięci karty na poziomie 1,5gb.
    Dodatkowo gra chodzi jak czołg na ruskiej ropie. Przez sekunde jest spowolnione tempo, przez kolejną gra nadrabia przyspieszonym tempem. Działa tak jakby "falami".
    Ostatnio chciałem zagrać w Worlds of Tanks. Odpalam, wszystko ładnie, ustawiamy na maxa. Jestem na mapie i co? I na ekranie odbijają mi się duchy czołgów.

    gigabyte 7970 marna wydajnosc -

    Battlefield 3 przy ustawieniach na maxa: 35+ fps. Żadnych przycięć, spadków wydajności, nic. Chodzi jak wściekły. A nawet gryzie. Użycie procesora graficznego:85-95% o ile dobrze pamiętam. Temp 60*C
    Prototype 2 na maxa? Non problemo. Gra chodzi płynnie dopuki nie zapcha się ram (ale nie grafy). Użycie procesora graficznego:do 86%. Temp 60*C

    I teraz mi niech ktoś powie co sie kurcze dzieje że gra która powinna mieć 300fps z potwora wydajności robi mi virge?
    I pytanie ważniejsze, jak to naprawić?
  • Poziom 19  
    Witam
    Dla pewności zawsze możesz zrobić formata i wykluczyć złośliwych kolegów z PC.

    Moderowany przez jankolo:

    Ostrzeżenie za udzielenie szkodliwej porady

  • Poziom 23  
    Mi się wydaje że to wina 64bitowego systemu. Próbowałeś na 32bitowym?

    Dodano po 3 [minuty]:

    I użyj patcha do Wersji 32 bitowej żeby czytało powyżej 4GB ramu podobno działa i mankament w tym taki zże jeden proces nie może użyć więcej niż 4GB Ramu.
  • Poziom 28  
    BZDURA! Architektura x86 (32bit) jest tak stworzona, że nigdy nie będzie mogła pobierać więcej ramu niż ~3,25Gb. Te magiczne patche dają tyle, że we właściwościach systemu wyświetla się większa ilość ramu do dyspozycji...ale tylko wyświetla.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Dawno już nie grałem w LoLa więc nie wiem jak to jest, ale sprawdź czy nie masz ustawionych stałych fpsów.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Spróbuj zagrać (w lola) oczywiście na integrowanej grafice i podaj liczbe klatek/sekundę.
  • Poziom 27  
    32bit potrafi to zrobić, tylko nie ma to zastosowania w tych "szarych" systemach.

    @dzikikokos - ja bym stawiał na to że gra ma jakiś problem z Twoją wersją systemu. Może jakiś patch albo inna wersja instalki to naprawi.
  • Poziom 37  
    To musi być wina sterownika ekranu.
    W WOT można pograć na maxymalnych ustawieniach na karcie pokroju GTX 560, a co dopiero 7970.

    Poszukaj najnowszych dostępnych sterowników beta dla 7970.
    Zaktualizuj DirectX i Framework.

    Zacznij od:

    1. http://www.microsoft.com/pl-pl/download/details.aspx?id=35

    2. http://www.microsoft.com/pl-pl/download/details.aspx?id=17851

    3. http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/amdcatalyst132betadriver.aspx
  • Poziom 2  
    ehhh niektorzy czytali bez zrozumienia, wiec powtarzam, ze sterowniki mam aktualnie beta, bo najnowsze nie beta mialy wlasnie ten problem ktory to mogl zniknac po zainstalowaniu beta sterow

    opcje lola przegrzebalem wszystkie, nic nie dalo

    aktualnie mam 2 karty w kompie, w lola gram na hd5750 mam 85+ klatek na maxa

    mi sie wydaje ze ta gra jest gownianie zrobiona, ze ta karta ma takie problemy, albo to wina nie dopracowanych sterownikow, na stronie producenta czytalem ze w nastepnej wersji sterow ma byc poprawiona wspolpraca z dx 9 (przynajmniej tak zrozumialem) a lol pod takowym dziala jesli sie nie myle

    dx9 aktualizowalem kilka dni temu

    frame chyba tez ale dla pewnosci zrobie to raz jeszcze

    ale skoro to wina softwaru to czemu na starym radeonie dziala normalnie?

    @edit
    dzisiaj sprawdzilem, wszystko mam aktualne, niestety albo trzeba szukac innej przyczyny, albo te gry sa ciulowato zoptymalizowane, albo poprsotu te sterowniki sa jeszcze dupne i je poprawiaja