Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SETRA S 215UL - nie pompouje powietrza w układ pneumatyczne w ogóle

09 Lut 2013 15:53 4977 29
  • Poziom 8  
    Witam, proszę o rade co mogło spowodować brak powietrza w układzie pneumatycznym? Sprężarka bije powietrze ale jedyny efekt jaki jest to syczące powietrze z dolnego zaworu na obudowie osuszacza powietrza. Zegary ani drgną. Dodam że usterka nastapiła pod koniec stycznia jak trzymały mrozy w okolicach -10 st. C. Czy jest możliwe że coś zamarzło czy może coś innego.
    Z góry dziękuje za rade
  • Poziom 31  
    Witam.
    Jeżeli sprężarka sprawna osuszacz też to pozostaje sprawdzić drożność przewodu do "wielozaworu". Jeżeli do "wielozaworu" dochodzi powietrze a nie wychodzi na żadne obwody ,to do wymiany lub regeneracji.
  • Poziom 8  
    witam, z góry dzieki za zainteresowanie.
    Sprężarka bije a powietrze ucieka przez zawór podstawy osuszacza.
    Czy jest możliwe że do wymiany jest podstawa osuszacza czy wielozawór?
    Dodam ze sam wkład osuszacza został wymieniony na nowy i nic, dalej tak samo.
    A czy wielozawór to to? SETRA S 215UL - nie pompouje powietrza w układ pneumatyczne w ogóle
  • Poziom 31  
    gregorklinski napisał:
    A czy wielozawór to to?

    Nie to regulator ciśnienia.
  • Poziom 8  
    a wiec jak wyglada wielozawór i gdzie moze znajdowac sie w setra 215 UL???

    Czy jest możliwe że do wymiany jest podstawa osuszacza czy wielozawór?
  • Poziom 31  
    Sprawdź manometrem czy na wyjściu z " podstawy" jest odpowiednie ciśnienie.
  • Poziom 38  
    Podstawe osuszacza się naprawia- dostepne są zestawy naprawcze i to on jest winowajcą.
    Przeważnie wysiada gumowe uszczelnienie na grzybku w głównej sekcji.
    Po co szukać po wielozaworach, skoro syczy z podstawy osuszacza?
    Poza tym, wielozawór nie psuje się na wszystkich 4 obwodach na raz.
  • Poziom 8  
    Tak to nie pogadamy, jestem totalnie zielony w tych sprawach. Auto rozgrzebane na podwórku, mierników brak. Ani tego ruszyc ani dojechac do warsztatu. Lipa.. Czy moze czekac na odwilż ;)??
  • Poziom 38  
    Zlej to gorącą wodą, to może napompujesz, jednak jest to do naprawiania.
    Nie trzeba żadnych mierników na tym etapie.
  • Poziom 8  
    jestem na poniedziałek nastawiony na demontaż osuszacza z podstawa i regeneracje lub wymiane na nowy. Tylko czy to jest sens i coś pomoże??
  • Poziom 31  
    Odkręć przewód na wyjściu podstawy.Jak powietrze przechodzi to szukaj dalej...
  • Poziom 38  
    Nie wiem jak jest sterowanby ten osuszacz, bo coraz częściej stosowana jest elektronika, ale raczej pomoże.
  • Poziom 8  
    a który to jest przewód na wyjściu bo sa dwa, jeden cienszy a drugi grubszy.
    Elektroniki to chyba brak bo setra rok 1989, jedynie co to najwyzej grzałka i to nie wiem czy sprawna.

    Dodano po 1 [minuty]:

    ale nie odpowiedzieliście mi na pytanie, dlaczego powietrza nie pompuje a syczy z zaworu podstawy osuszacza??
  • Poziom 31  
    Wejście to przewód od sprężarki a wyjście to będzie ten "grubszy".
  • Poziom 38  
    Grubszy, ale tam ciśnienia nie zaznasz, bo inaczej szło by na układy hehe.
    Ten cieńki to może do odciążenia sprężarki po napompowaniu, albo do zbiornika regeneracji możesz go popuścić i zobaczyć co sie dzieje- nie widzi się setry na co dzień, to się tak strzela..
  • Poziom 8  
    ale nie odpowiedzieliście mi na pytanie, dlaczego powietrza nie pompuje a syczy z zaworu podstawy osuszacza
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Ja ci odpowiedziałem, a że nie czytasz..
  • Poziom 8  
    Sorry za niedopatrzenie, przejrzałem posty i faktycznie jest dokładna odpowiedz ;)
    Zabieram sie wiec w poniedziałek za rozbieranos ;).
    Pytanie tylko czy zawracac sobie głowe i próbować to czyścić, odmrażać czy szukac od razu nowej podstawy i po kłopocie??
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    gregorklinski napisał:
    odmrażać czy szukac od razu nowej podstawy i po kłopocie??
    daro111 napisał:

    Odkręć przewód na wyjściu podstawy.Jak powietrze przechodzi to szukaj dalej...

    Tak jak napisałem.
  • Poziom 38  
    To zależy, ja też zawsze wolę wszystko nowe, ale ta kasa..
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    prosze o wyrozumienie jesli dla niektórych moje pytania beda dziecinie proste ale gdzie znajduje sie ten zbiornik i jak go opróżnić z tej wody?? ( w tym momencie to pewnie z lodu)
  • Poziom 9  
    Kolego, jeżeli nie masz zielonego pojęcia o jakiejś rzeczy to żadne, nawet najlepsze forum, Ci nie pomoże. Tracisz czas i nie zarabiasz kasy swoim pojazdem. Zaprowadziłbyś pojazd do warsztatu i miałbyś diagnozę w kilka sekund. Jeżeli "zawór osuszacza" został otworzony a nie zostało osiągnięte prawidłowe ciśnienie na dojściu do zaworu czterodrożnego to albo został przyblokowany jakimś "śmieciem" (może z 1% przypadków) albo zawór owy zakończył swój żywot. Jest możliwe zregenerowanie go ale z własnego doświadczenia nie polecam. A i jeszcze jedna ważna sprawa. Jeżeli sprężarka daje olej na zawór to najpierw trzeba zając się sprężarką bo nowy zawór szlak trafi w niedługim okresie. Pozdrawiam
  • Poziom 8  
    Po pierwsze wiec moje wiedza z mechaniki jest dosc duza, na pewno wiecej niz przecietna.
    Po drugie cały sęk jest w tym że ja mojego pojazdu nie moge ruszyc z placu, bez powietrza zablokowane hamulce i nie da sie ruszyc. Koszt przeciągniecia autobusu przez holownik + odpinanie grzechotek to ok.2000-3000zł za odcinek 10km do warsztatu, wiec próbuje sam.
    Jestem na etapie demontazu kół aby uzyskac dostep do osuszacza. Jutro demontaż podstawy osuszacza i wymiana na nowy (lub regeneracja). Proszę tylko o podpowiedz gdzie znajduje sie ten słynny zawór czterodrożny i czy mam wymienic zawór czy podstawe osuszacza??
  • Użytkownik usunął konto  
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Z tym holowaniem to nie przesadzajmy...
    Skoro masz wiedze o mechanice to powinieneś wiedzieć, że są jeszcze inne sposoby na napompowanie powietrza w układ gdy sprężarka zawiodła. A jesli nie wiesz to podpowiem ci ze mozna pompować powietrze bezpośrednio w zbiorniki np z innego auta albo ze sprężarki warsztatowej i to w zupelnosci wystarczy by odblokować hamulce i nabić poduszki. A skoro droga do warsztatu to tylko 10 km to można poprosić o pomoc kierowcę co jezdzi w okolicy np wywrotka albo jakaś wiekszą solówka i po godzinach zahaczyć hol i targać dziada do warsztatu. Wg mojej opinii po prostu chcesz przyoszczędzić na warsztacie.
  • Poziom 8  
    Tu się mylisz. Chętnie zaciągnąłbym dziada do warsztatu i na kanał bez problemów. Niestety dzwoniłem nieopodal do dużej pomocy drogowej i stwierdził że jeżeli ja nie mogę nabić auta sprężarka(dodam ze sprężarka u mnie pracuje bez zarzutów) to on tez nie będzie w stanie tego nabić i potrzebne jest rozpinanie grzechotek do holowania.
    Jak już się dowiedziałem , jutro demontuje podstawę i jadę szukać nowej.
    Dam znać na forum co i jak!
    Póki co dziękuje wszystkim za poświecenie mi uwagi..
    Pozdrawiam.
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    To w takim razie dzwoniłeś nie do Pomocy Drogowej tylko do tzw. laweciarza który jest zainteresowany jedynie holowaniem i wyciągnięciem kasy.
  • Poziom 39  
    Do holowania nie trzeba rozpinać grzechotek tylko klucz 24 na grzechotkę i skręcić siłowniki.
    Co do tego zaworu to albo zamarzła w nim jakaś woda albo się zaciął. Spróbować nagrzać a jak nie pomoże to rozebrać, wyczyścić i złożyć. Sprawdzić grzałkę i czy dochodzi do niej prąd.
  • Poziom 8  
    Witam, setra naprawiona. Najprawdopodobniej zamarzł zawór w osuszaczu, dodatkowo spalona grzałka. Jak na razie działa.
    Jeszcze raz dzięki wszystkim co zainteresowali się tematem..
    Pozdrawiam.