Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

daf xf 95/2005 - wyświetlacz wyświetla na zółto alternator waring

09 Lut 2013 16:53 8082 16
  • Poziom 8  
    -zmieniłem alternator
    -zasilanie stałe jest
    -zasilanie po stacyjce jest
    a ten wyświetla błąd na żółto
    -sprawdzone testerem ładowania właściwe,
    nie wiem co jest może ktoś coś napisze?
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 39  
    Regulator napięcia Boscha na 5 pinów?
  • Poziom 8  
    decybel91 napisał:
    Regulator napięcia Boscha na 5 pinów?

    tak ale tylko 3 orginalnie wykorzystane 2,3,4 1i5 wolne orginalnie
  • Poziom 39  
    Nie robie w ciężarówkach za bardzo, ale jeśli regulator jest orgniał Boscha to proponuje spróbować resetować przez kasowanie błędów w sterowniku.
  • Osprzęt kablowy
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Sprawdź połączenie pinu 2 regulatora (L) z VIC-em pin D29 (przewód 1020).... nie wiem czy w każdym jest....ale w jednym spotkałem się z bezpiecznikiem z lewej strony ramy na wysokości ECU silnika.
  • Poziom 10  
    Witam.Przepalony bezpiecznik o którym pisał serwisantscanii sygnalizuje usterkę alternatora na czerwono i ładowanie jest ok 30v.W twoim przypadku masz przerwany czerwony przewód w wiązce pod zderzakiem numeru nie pamiętam,musiałbym jutro zerknąć w papierach na warsztacie.Po zapłonie sprawdż kontrolką na czerwonych przewodach pod maską powinien być prąd oprucz jednego,po uruchomieniu auta na tym przewodzie gdzie nie było prądu powinno pojawić się D+ jeżeli nie to masz przerwany przewód w wiązce.Przepraszam że trochę chaotycznie,ale więcej szczegułów dopiero jutro.
  • Pomocny post
    Specjalista - DAF Trucks
    decybel91 napisał:
    Nie robie w ciężarówkach za bardzo, ale jeśli regulator jest orgniał Boscha to proponuje spróbować resetować przez kasowanie błędów w sterowniku.

    Gościu, to co piszesz to jest jakaś farsa...
    kaktus8777 napisał:
    zmieniłem alternator
    -zasilanie stałe jest
    -zasilanie po stacyjce jest
    a ten wyświetla błąd na żółto
    -sprawdzone testerem ładowania właściwe,
    nie wiem co jest może ktoś coś napisze?

    Nie rozumiem trochę toku myślenia i postępowania.
    Masz alternator warning na desce.
    Od razu zakładasz, że to alternator, więc ładujesz się w koszta nowego alternatora+ robocizna i... dalej to samo.
    Chyba logicznym jest, że w dobie kryzysu w Polsce każdy grosz oglądasz dziesięć razy zanim wydasz, a w tym przypadku zamiast najpierw spawdzić i zdiagnozować gdzie jest usterka, to bawisz się w kosztowną zgaduj- zgadulę.
    A co jakby ktoś to na forum powiedział, że to jest VIC padnięty??? To poszedłbyś i kupił VIC i dalej to samo, tylko 3000zł w kieszeni mniej.
    W regulatorze napięcia jest 5 pinów in deed,
    ale tylko 3 środkowe są wykorzystane.
    patrząc na piny w REGULATORZE (nie we wtyczkę!)
    Skrajne piny są jak wspomniałem wolne.
    2-gi od lewej to pin L - Prowadzi do VIC-a (VIC sensing output).Jest to sygnał informujący VIC o napięciu ładowania.
    Środkowy pin to pin "15" - Do tego pinu dochodzi napięcie +24V po zapłonie (ze stacyjki)
    Prawy Pin to pin S (Battery Sensing) - prowadzi do zacisku 30 w rozruszniku.(napięcie akumulatora)- jest mały bezpiecznik 5A pomiędzy rozrusznikiem a alternatorem (CF&XF only).
    System zapali alternator warning jeżeli:

    1) otwarty obwód pomiędzy Pinem L a VIC-em;
    2) otwarty obwód pomiędzy Pinem 15 a stacyjką;
    3) otwarty obwód pomiędzy pinem S a "+" akumulatora (np. 5a bezpiecznik spalony).

    Jeśli napięcie akumulatora przekroczy 31V, VIC zapali czerone Alternator Warning
    Jeśli napięcie akumulatora jest niższe niż 16V, VIC zapali żółte Alternator Warning
    oczywiście VIC jest podłączony do pinu L w alternatorze, ale punktem odniesienia pomiaru jest napięcie ładowania (wyjścia alternatora)
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    krisbrumm napisał:
    System zapali alternator warning jeżeli:

    1) otwarty obwód pomiędzy Pinem L a VIC-em;
    Sugerowałem sprawdzenie tego obwodu.
    krisbrumm napisał:
    2) otwarty obwód pomiędzy Pinem 15 a stacyjką
    Kolega pisał że po stacyjce (15) ma zasilanie.
    krisbrumm napisał:
    3) otwarty obwód pomiędzy pinem S a "+" akumulatora (np. 5a bezpiecznik spalony).
    To też sugerowałem.
  • Pomocny post
    Specjalista - DAF Trucks
    serwisantscani1 napisał:
    krisbrumm napisał:
    System zapali alternator warning jeżeli:

    1) otwarty obwód pomiędzy Pinem L a VIC-em;
    Sugerowałem sprawdzenie tego obwodu.
    krisbrumm napisał:
    2) otwarty obwód pomiędzy Pinem 15 a stacyjką
    Kolega pisał że po stacyjce (15) ma zasilanie.
    krisbrumm napisał:
    3) otwarty obwód pomiędzy pinem S a "+" akumulatora (np. 5a bezpiecznik spalony).
    To też sugerowałem.


    Fakt, sugerowałeś.
    Jednakże zdanie:"nie wiem czy w każdym jest....ale w jednym spotkałem się z bezpiecznikiem z lewej strony ramy na wysokości ECU silnika. "
    Jest zdaniem pozbawionym kontekstu tym bardziej, że nie mówi jaki obwód ten bezpiecznik zabezpiecza czy czego się tyczy.Jest na tyle ogólne i niekonkretne ("coś, gdzieś, kiedyś..."), że nie może być klasyfikowane jako pełnowartościową sugestię (Vide:"To też sugerowałem.").
    Ponadto obecność tego zdania w sąsiedztwie zdania poprzedzającego:"Sprawdź połączenie pinu 2 regulatora (L) z VIC-em pin D29 (przewód 1020)"
    sugeruje, iż ten bezpiecznik tyczy się obwodu od L do VIC, co jest oczywistym minięciem się z realiami.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    krisbrumm napisał:
    Ponadto obecność tego zdania w sąsiedztwie zdania poprzedzającego:"Sprawdź połączenie pinu 2 regulatora (L) z VIC-em pin D29 (przewód 1020)"
    sugeruje, iż ten bezpiecznik tyczy się obwodu od L do VIC, co jest oczywistym minięciem się z realiami.

    Fakt zakręciłem się z tą wypowiedzią.
  • Poziom 8  
    Panowie wszystko sprawdzone testerem, komputerem i żarówka przewód stałego zasilania 24V w pełni sprawny 1380 pociągnięty 2 (bo raz było raz nie ładowanie) 1020 prześwietlony i cały na probe też położyłem nowy i dalej ta dziwna usterka występuje, elektryk rozkłada ręce Kris kolego na starym tez tak było i nowy regulator był oryginalny i wychodziło na to ze jest walnięty alternator wiec go wyjąłem i pojechałem do gościa co sprawdza....jak mu powiedziałem o tej usterce od razy powiedział ze walnięty wiec wymieniłem i mam nadal ten problem, dziwna sprawa jutro jadę do kumpla z DAFA (mam kilku co pracują lub pracowali w DAF) wszyscy mówią to samo co wy tu na forum i rozkładają ręce że dziwna sprawa, dla mnie osobiście też rzecz nieprawdopodobna,
    dziękuje za podpowiedzi.

    Dodano po 10 [minuty]:

    Jak dojdziemy co to jest to wam powiem a jak nie to będziemy szukać do skutku nigdy w swoim życiu z takim dziwnym trafem nie miałem do czynienia gnębi mnie ten problem i nie podaruje mu rozwiąże go znajdę usterkę.
  • Specjalista - DAF Trucks
    Podłącz urządzenie diagnostyczne.Wejdź do VIC-a.W opcjach jest alternator.Wejdź w tą opcję żeby zobaczyć jaki jest status na pinie D29 w VIC-u.Status powinien pokazywać napięcie.
    Sprawdź woltomierzem co dociera do pinu D29 w VIC-u i porównaj z tym, co zmierzysz na wyjściu z pinu L z alternatora oraz z tym, co pokazuje VIC w funkcji alternator.
  • Poziom 9  
    Witam, a może ktoś miał już taki problem jak ja, auto daf z 2005r, podczas jazdy zaświeca się żółta kontrolka akumulatora i alternator waring, zaświeca się na kilka sekund po czym gaśnie ten komunikat i jest wszystko ok, potrafi przez godzine podczas jazdy nie mrygnąć tak kontrolka, ale i np co parę minut, auto wraca z zagranicy do kraju, także jeszcze nic nie mogłem sprawdzić, czy mogą się kończyć szczotki w alternatorze ? ma ktoś pomysł gdzie szukać usterki ?
  • Poziom 31  
    Robert_DAF napisał:
    czy mogą się kończyć szczotki w alternatorze ? ma ktoś pomysł gdzie szukać usterki ?

    Sprawdź na początek rzeczy podstawowe :naciąg i jakość paska ,szczotki,przewody zasilające alternator.
  • Poziom 9  
    Mój problem rozwiązany, kazałem kierowcy kupić po drodze nowy regulator napięcia i wymienić w alternatorze i trafiliśmy w starym skończyły się szczotki, a i zanim zabrał się do wymiany to już kontrolka zaświeciła się na stałe
    Pozdrawiam
  • Poziom 20  
    JA też miałem taki dziwny problem z zapalaniem się informacji o usterce alternatora na czerwono też sprawdzanie instalacji , wymiany regulatorów itd. a okazało się że problem tkwi w VIC a dokładnie wilgoć w jego złączach , utlenianie się wtyczki.
    Sterownik jest umiejscowiony stosunkowo nisko więc wilgoć lubi do niego trafiać i często dostaje się przez plastikową osłonę z przodu pojazdu.
  • Poziom 8  
    Dziękuje wszystkim za podpowiedzi pewnie trafne,i pewne ale powiem tak cały ten problem tkwił w nowym alternatorze ktory okazał sie wadliwym towarem (uszkodzony w produkcji) DBK sprzedaje czesc jak i nowe jak i po regeneracji BOSH (pewnie zleconej chinom)nieistotne ale oddajemy wadliwy towar,wczoraj kupiłem uzywke (zmuszony warunkami gwarancji)i wszystko działa
    -pomiędzy L-VIC pojawiło się właściwe napięcie (nowy tego nie miał) i to wyświetliło ALTERNATOR WARNING

    jak powiedziałem że znajdę przyczynę i znalazłem
    miłego dnia ruszam w trasę na FINLANDIĘ

    Dodano po 2 [minuty]:

    Kris kolego jak widzisz altek zakupiony w DAF-ie przyczyna całego zamieszania (ale i ten mój stary też był chyba nie w porządku
    pozdrawiam.