Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Magnum Etech 480KM - Długo kręci zanim odpali po dłuższym postoju

pussiak 09 Lut 2013 21:12 6291 23
  • #1 09 Lut 2013 21:12
    pussiak
    Poziom 10  

    Witam !

    Pacjent: Renault Magnum Etech 480KM z 2003 roku.

    Problem:
    Po Dłuższym postoju (np po nocy) mimo podgrzania świec kręci długo (z 10 sekund) później powoli załapuje rozpędzając się powoli aż zaskoczy i zacznie pracować równo. Po odpaleniu auto nie kopci i silnik pracuje równo. Jeśli go zgaszę i odpalę ponownie problem nie występuje.

    Spotkał się ktoś z takim problemem ?
    Mechanik twierdzi ze trzeba wymienić przewody od pomp jednostkowych do wtrysków - czy to może mieć na to wpływ ?

    Błędów ciężko odczytać bo nie mam jak skasować a w pamięci jest ich sporo

    Z góry dzięki za podpowiedzi
    a może jest ktoś z okolic Krakowa kto pomoże ?
    moje gg 1711840

    0 23
  • #2 10 Lut 2013 09:41
    638936
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 10 Lut 2013 11:41
    pussiak
    Poziom 10  

    Widać zacieki na kolektorze czyli ciekną... ale czy to może mieć wpływ na takie objawy ?

    Poprzedni właściciel robił wtryski i nie wymienił przewodów wysokiego ciśnienia które się zagniotły (ułożyły) do starych wtrysków stąd nieszczelności.
    Wycieki nie są jakieś duże. Pytanie tylko czy to może mieć wpływ na to ze paliwo się cofa z układu ?
    Poza rurkami wysokiego ciśnienia nigdzie nie widać żadnych zacieków.
    Zaworek zwrotny jest tylko jeden przy pompie zasilającej ?

    Szukać raczej nieszczelności między zbiornikiem a pompą zasilającą ?
    czy między pompą zasilająca a pompami jednostkowymi i wtryskami ?

    0
  • #4 10 Lut 2013 19:38
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Skoro przewody ciekną to znaczy że są do wymiany i nie ma się nad czym zastanawiać. To tak jakbyś zapytał czy to że ucieka powietrze z układu może być przyczyną że nie możesz nabić powietrza do układu.

    0
  • #5 11 Lut 2013 11:46
    pussiak
    Poziom 10  

    Ok w takim razie jutro wymiana przewodów. Zobaczymy czy wydatek się opłaci.
    jak rozwiąże problem podzielę się uwagami.

    Dzięki za informacje.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

    0
  • #6 11 Lut 2013 12:48
    BOGUSkielce
    Poziom 9  

    Przewody wysokiego ciśnienia dokręca się dość dużą siła. Nie miałem nigdy przypadku takiego, że musiałem je wymienić bo nie "dogniotły" się do nowych wtrysków. Trzeba spróbować na pracującym silniku je po dokręcać (chyba, że coś faktycznie się z nimi stało - nie widzę tego więc ciężko).
    Jak najbardziej może być to przyczyna, że przy dłuższym postoju spadnie ciśnienie z przewodów a w konsekwencji troszkę się zapowietrzy. Pozdrawiam

    0
  • #7 11 Lut 2013 13:10
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    BOGUSkielce napisał:
    Nie miałem nigdy przypadku takiego, że musiałem je wymienić bo nie "dogniotły" się do nowych wtrysków.


    Ja z kolei mialem tak kilkakrotnie - w Manie, w DAFie, w Mercedesie

    0
  • #8 11 Lut 2013 14:28
    pussiak
    Poziom 10  

    Dokręcałem je dość mocno, boję się mocniej dociągnąć żeby nie przesadzić.

    A czy występuje jeszcze jakiś zaworek zwrotny oprócz tego przy pompie zasilającej ?

    0
  • #9 13 Lut 2013 17:03
    kkilan
    Poziom 2  

    Jest na powrocie z zasobnika zawór nadmiaru paliwa.Ostatnio go wymieniałem w etech 400,bo zgasła podczas jazdy.Teraz pali ,ale tak jak u Ciebie ,jeżeli postoi przez noc.Zaworek bagatela 700 zł.

    0
  • #10 14 Lut 2013 12:38
    pussiak
    Poziom 10  

    Auto nie gaśnie i pracuje bez zarzutów. Problem tylko z pierwszym rozruchem po długim postoju. dziś jeszcze wymienię pompkę ręczną bo ona ma ponoć w sobie zaworek jednokierunkowy. Dziś zamówiłem interfejs AutoCom, skasuje błędy i zobaczę jeszcze co w trawie piszczy. Jeśli to nie pomoże to chyba pogodzę się z faktem TTTM -TEN TYP TAK MA

    Pozdrawiam

    1
  • #11 15 Lut 2013 06:45
    638936
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 15 Lut 2013 12:23
    kkilan
    Poziom 2  

    byłem w serwisie we Włocławku skasować błędy,ale nie mogli połączyć się z komputerem,powiedzieli żebym pojechał do elektryka bo pewnie uszkodzony przewód
    we wiązce do komputera który biegnie pod podłogą,bo jak przychodzi zima to zużycie nieraz sięga 42 litrów na 100 km

    0
  • #13 15 Lut 2013 16:40
    638936
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 02 Kwi 2013 15:28
    pussiak
    Poziom 10  

    Witam !

    Koledzy mam problem gdyż turbina w Etech 480 2003r. gwiżdże strasznie mocno. Na pusto jest tak mocny świst aż głowa boli, a z ładunkiem to już w ogóle przesada... Podpiąłem pod Autocoma i na pusto pod lekkie wzniesienie turbo sięga 2,6 do 2,7 Bara. czy to normalne ? auto jest słabe... tak jak by turbo przeładowywało... nie kopci, intercooler szczelny w 100%. Na pusto spalanie 32-33l a z ładunkiem 42-44l. dodam że z ładunkiem jak mu mocniej się depnie to auto aż drży ale nie chce ciągnąć.

    Nieszczelności raczej nie widać nigdzie.
    Może ktoś podpowie co może powodować że turbo nadmiernie pompuje ciśnienie ? (chyba że to ciśnienie jest dobre ?).

    Pozdrawiam
    Grzegorz.

    1
  • #15 02 Kwi 2013 22:33
    norrbi
    Poziom 17  

    Powoduje za duża ilość spalin .

    0
  • #16 03 Kwi 2013 08:57
    pussiak
    Poziom 10  

    Hmm w takim razie co powoduje dużą ilość spalin ?

    0
  • #17 03 Kwi 2013 23:49
    norrbi
    Poziom 17  

    Jaki masz soft w eecu liczy ciśnienie doładowania wraz z ciśnieniem atmosferycznym czy liczy od zera? to jest zasadnicze pytanie.

    0
  • #18 04 Kwi 2013 08:05
    pussiak
    Poziom 10  

    Na biegu jałowym mam ciśnienie atmosferyczne (ok 1 Bar) i jadąc ciśnienie rośnie do 2,6-2,7 Bara.
    Kierowca założył wczoraj w trasie nowy czujnik doładowania (ten na kolektorze ssącym). Dziś auto jedzie w drogę będę czekał na informacje od kierowcy czy coś pomogło.

    A czy ktoś wie od czego jest czujnik na rurze dolotowej zaraz za obudową filtra powietrza ? ostatnio przy remoncie był on odpinany.

    No i lipa kierowca dzwoni ze spalanie do 50l doszło z wymienionym czujnikiem. Ręce opadają...

    0
  • #19 04 Kwi 2013 22:53
    norrbi
    Poziom 17  

    Czyli masz 1,7 bara i nie jest przeładowany,a to czujnik zanieczyszczenia i nie ma nic wspólnego.

    0
  • #20 05 Kwi 2013 06:50
    kwantor
    Poziom 38  

    Całkiem możliwe, że silnik pracuje na 5 cylindrów, skoro drży i jest słaby.
    Kto ma odrobinę słuchu muzycznego, nie potrzebuje żadnej aparatury aby to ustalić.
    Swisty świadczą o nieszczelności, lub zdeformowanych, usztrąconych częściowo łopatkach turbiny.

    0
  • #21 05 Kwi 2013 07:38
    pussiak
    Poziom 10  

    Turbina jest ok nie ma luzów, nieszczelności już usunięte i świstu nie ma, słychać normalna prace turbo. Właśnie wydaje mi się tak jak by pracował na 5 cylindrów. Tylko co to możne być za przyczyna ?

    1
  • #22 05 Kwi 2013 17:00
    kwantor
    Poziom 38  

    Uszkodzony wtryskiwacz, brak ciśnienia w cylindrze.

    1
  • #23 29 Kwi 2014 21:03
    pussiak
    Poziom 10  

    niestety problem nie został rozwiązany... auto zmieniło właściciela...

    0
  • #24 30 Kwi 2014 09:07
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    pussiak napisał:
    auto zmieniło właściciela...


    Temat zamykam.

    0