Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda civic 1.7 ctdi 2003 - Nie odpala

09 Lut 2013 22:22 6609 8
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich serdecznie.

    Mamy problem z CIVIC'iem. Auto Nie odpala, bezpieczniki wszystkie sprawne, kilka błędów z SRS i EPS
    Wracając do problemu z odpalaniem podejrzenie padło na czujnik wału korbowego.
    Po wstępnej analizie i pomiarach rezystancji czujnika wyniki następujące:

    1-2 => 820 Ohm (zmiany podczas zbliżania oddalania od metalu) czujnik wygląda na sprawny
    2-3 => 0 Ohm
    1-3 => 0 Ohm

    Napięcie na wtyczce (1-3)=> brak (jutro będę szukać przyczyny)

    Potrzebuje schematu elektrycznego tego auta albo informacji gdzie dokładnie szukać rozwiązania problemu.

    Poniżej znajduje się kilka screen'ów z Diaguna:
    Honda civic 1.7 ctdi 2003 - Nie odpala Honda civic 1.7 ctdi 2003 - Nie odpala Honda civic 1.7 ctdi 2003 - Nie odpala Honda civic 1.7 ctdi 2003 - Nie odpala Honda civic 1.7 ctdi 2003 - Nie odpala Honda civic 1.7 ctdi 2003 - Nie odpala Honda civic 1.7 ctdi 2003 - Nie odpala

    Z góry dziękuje za pomoc
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 25  
    Pomiar rezystancji nic Ci nie pomoże. Tam jest czujnik Halla i musi być zasilany.
    Do sprawdzeniu przy sprawnym zasilaniu najlepszy oscyloskop ale pewnie jak naprawisz zasilanie i czujnik będzie sprawny wszystko wstanie.

    pozdr.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 33  
    Podpinasz diaguna wchodzisz w bloki pomiarowe i kręcisz rozrusznikiem i widzisz czy są obroty. Jak zrywa połączenie w czasie kręcenia to poszukaj innego testera. Stary X431 jest lepszy w takich odczytach, diagina rozłącza.

    Zacznij od naładowania akumulatora, pokasuj błędy, pokręć rozrusznikiem i zobacz co wyskakuje.
  • Poziom 9  
    Cytat:

    Pomiar rezystancji nic Ci nie pomoże. Tam jest czujnik Halla i musi być zasilany.
    Do sprawdzeniu przy sprawnym zasilaniu najlepszy oscyloskop ale pewnie jak naprawisz zasilanie i czujnik będzie sprawny wszystko wstanie.

    pozdr.


    Honda civic 1.7 ctdi 2003 - Nie odpala Honda civic 1.7 ctdi 2003 - Nie odpala

    Sugerowałem się tym poradnikiem i z niego wynika ze czujnika wałka rozrządu nie można sprawdzać omomierzem bo potrzebuje napięcia na 1-3 a wtedy przy pomocy diody lub multimetru można sprawdzić czy jest jest sygnał na 2-3

    A jeżeli chodzi o czujnik wału korbowego to pomiar rezystancji jest pomocny tylko najlepiej multimetrem zasilanym 3V (tym sprawdzałem )nie 9V bo można czujnik uwalić jeżeli trafimy na czujnik 5V a nie 12V

    Najbardziej mnie zastanawia brak napięcia na wtyczce czujnika wału korbowe, bo jego brak komputer odczyta również jako uwalony czujnik , który nie do końca musi być uwalony ale ecu odbiera to inaczej.

    Cytat:
    Podpinasz diaguna wchodzisz w bloki pomiarowe i kręcisz rozrusznikiem i widzisz czy są obroty. Jak zrywa połączenie w czasie kręcenia to poszukaj innego testera. Stary X431 jest lepszy w takich odczytach, diagina rozłącza.

    Zacznij od naładowania akumulatora, pokasuj błędy, pokręć rozrusznikiem i zobacz co wyskakuje.


    Dzisiaj będę dalej z tym walczyć ... wieczorem dam znac

    23-01 Problem w obwodzie sygnału czujnika prędkości obrotowej silnika => TO BĘDZIE TO CO MNIE MĘCZY !!!
  • Poziom 10  
    czujników halla nie wolno badać omomierzem. jeśsli tak zrobile to bardzo prawdopodobne ze go uszkodzileś. Najlepiej oscyloskop pod przewód sygnałowy lub dioda. pod warunkiem ze to hall, a nie czujnik indukcyjny

  • Poziom 34  
    marp0 napisał:
    czujników halla nie wolno badać omomierzem. jeśsli tak zrobile to bardzo prawdopodobne ze go uszkodzileś.


    Niech kolega rozwinię tę myśl ...
  • Poziom 9  
    Cytat:
    czujników halla nie wolno badać omomierzem. jeśsli tak zrobile to bardzo prawdopodobne ze go uszkodzileś. Najlepiej oscyloskop pod przewód sygnałowy lub dioda. pod warunkiem ze to hall, a nie czujnik indukcyjny


    Wiem, ze czujniki sa 12V i 5V uszkodzić go nie uszkodziłem bo mierzyłem multimetrem zasilanym na baterie 3V a nie 9V. gdybym mierzył go 9V a czujnik by był 5V to może, ale tak to niema stresu, oscyloskopu jeszcze nie posiadam wiec jakoś sobie trzeba radzić.

    Powracając do tematu dzisiaj udało się go uruchomić jednak błąd czujnika wału pozostał. reszta znikła jutro zacznę sprawdzać instalacje czemu gubi napięcie.
    Sama praca silnika nie zadowalająca dławił się więc będzie trzeba sprawdzić filtr i pompę bo wtryski chyba nie dostają za dużo paliwa.
    Po uruchomieniu i wciśnięciu pedału w podłogę nie wchodził na obroty przez jakieś 10 sekund później strasznie zadymił chwile pochodził i zdechł. I ponownie już nie chce odpalić. EPS dalej na desce się pali
  • Poziom 43  
    siwyzg napisał:
    gdybym mierzył go 9V a czujnik by był 5V to owszem

    Bzdura, weź drugi miernik i sprawdź napięcie na kablach tego pierwszego. Ledy też się sprawdza miernikiem 9V a jakoś się nie palą.
  • Poziom 25  
    W większości przypadków czujnik Halla to układ typu OC (otwarty kolektor) i nie da się go uszkodzić żadnym z tych napięć, no chyba że sterownik silnika ma wejście 5V a ktoś w jakiś sposób poda +12V to wtedy Hall przetrwa walkę ale sterownik być może już nie.