Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Konserwator Urządzeń Dźwigowych
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra B, 1996, 115 KM, 1.8 16V, benzyna+gaz II generacji. Nie odpala.

09 Lut 2013 22:27 10518 10
  • Poziom 10  
    Witam!

    Obecnie posiadam wyżej wymieniony samochód. Widziałem kilka postów dotyczących mojego problemu, ale nie ma nic co by mi pomogło. Mianowicie zacznę od początku.
    Vectrę posiadam od 7 miesięcy. Jakiś czas temu zauważyłem że samochód nie wchodził prawidłowo na obroty (tylko na benzynie). Mianowicie po delikatnym wciskaniu gazu było ok, jednak po szybkim wciśnięciu nie miał mocy, dusił się i szarpał. Na gazie ok, nie odczuwałem tego. Na wolnych obrotach było wszystko ok. Kilka tygodni później coś się zmieniło. Doszedł objaw niskich obrotów na biegu jałowym (na benzynie i na gazie). Po odpaleniu czuć było trzęsienie samochodem i słychać zbyt niskie obroty.
    Dodam jeszcze że kilka dni po Veki gasła bez powodu w najmniej oczekiwanym miejscu. Najczęściej w korkach czy na czerwonym świetle. Nie było na to reguły. czasami zgasła i nie chciała zapalić. Próbowałem 10 razy aż w końcu odpaliła. Potem jeździłem 2 miesiące bez problemów i tu nagle benc i znów to samo. Gasła na benzynie jak i na gazie.
    Tydzień temu robiłem zawieszenie. Odebrałem samochód i jechałem w miasto. Był wypadek i wahadełko. Ruszyłem za innymi i nagle veka zgasła. Nie mogłem jej odpalić przez dłuższy czas. Jak już odpaliła to z trudem i trzymała bardzo niskie obroty. Nie reagowała na wciśniecie gazu. Po ponownej próbie odpalała i zaraz gasła na benzynie i na gazie (nie było różnicy). Zaciągnąłem do mechanika. Pod kompa i błąd 0340 (czujnik położenia wałka rozrządu).

    Kupiłem na allegro http://XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX.html

    Włożyliśmy i nic. Dalej to samo tylko błędu nie wyświetla. Odpala na benzynie coś postrzela pod maską i gaśnie. Na gazie wcale nie chodzi, znaczy odpali i zgaśnie zaraz.
    Czy to wina czujnika z allegro który kosztował 99 a normalnie w Intercarsie kosztuje 350? (ma logo siemensa i odpowiedni numer)

    Jest jeszcze jedno. Jak odłączę przepływomierz to samochód na benzynie zapala normalnie i chodzi tylko ma bardzo wysokie obroty.


    Wymienione były
    przewody, świece (wszystko ngk)
    rozrząd jakieś 5 miesięcy temu (obecnie sprawdzony przez mechanika i wszystko ok)
    obecnie olej i filtry
    Jakieś sugestie?
    Proszę o odpowiedź.

    Moderowany przez zeimp:



    Regulamin
    3.1.18. Zabronione jest publikowanie informacji do źródeł, które po pewnym czasie wygasają (publikowanie odnośników do stron o charakterze krótkotrwałym).
    Link usunąłem.

  • Konserwator Urządzeń Dźwigowych
  • Poziom 19  
    do wymiany owszem czujnik polożenia ale wału. nie wałka
  • Poziom 10  
    wczesniej mialem jeszcze problem z przewodem od położenia czujnika wału korbowego. była uszkodzona wtyczka. wtedy jednak samochod w ogole nie zapalal. nie bylo zaplonu. po wymianie wtyczki bylo ok. a teraz odpala tylko gasnie. nie chce na obroty wchodzic i strzela jakby na dwa cylindry chodził. cewka byla podmieniana i to samo. no i komp bledow rzadnych teraz nie pokazuje
  • Poziom 23  
    Sprawdzić ciśnienie paliwa.
  • Konserwator Urządzeń Dźwigowych
  • Poziom 19  
    ciśnienie paliwa nie ma nic do tego bo na gazie ma to samo,jak chcesz byc pewny 100% to oscyloskop i sygnały z czujnika położenia wału,albo jak masz mozliwość podstawienia to wkładaj i jazda
  • Poziom 9  
    sa 2 rodzaje czujnika orginal simens i sprawdz ustawienie rozrzadu bo mugl sie przestawic w tych silnikach to sie zdaza
  • Poziom 2  
    U mnie były podobne objawy - czujnik położenia przepustnicy. Po wyczyszczeniu problem ustąpił.
  • Poziom 10  
    Podmieniłem przepływkę i nic. Błędu czujnika polozenia walka nie ma ale teraz pojawil się błąd czujnika przepustnicy. Znalazlem uzywke i podmienie. Dam znac co dalej
    Konradx2 dzieki za podpowiedz;)
  • Poziom 10  
    Podmieniłem całą przepustnicę z czujnikiem położenia i krokowcem. Nic to nie dało:/
    Samochód niby odpala tylko nie chce wejść na jakiekolwiek obroty. Wciskam pedał gazu i nie ma reakcji. Trochę się podusi, postrzela i zgaśnie. Na gazie jeszcze gorzej. Zapala i gaśnie. Jednak jeżeli uda się go wkręcić na wysokie obroty rzędu 4, 5 tyś (czasami się udaje wciskając szybkimi ruchami pedał gazu) to chodzi. Ręce mi opadają:/
  • Poziom 23  
    Miałem identyczny przypadek w vectrze B 1,8 16V, przyczyną były świece oryginalne opla. Sprawdzaliśmy wszystko co się dało i nic. Nowa cewka, czujnik wału oryginał , odkręcaliśmy kolektor wydechowy itp. Zamieniłem świece i po problemie. Taki zonk.
  • Poziom 10  
    Witam po przerwie. Poprzedni mechanik nic więcej nie wymyślił więc oddałem wczoraj Vectrę do innego. Szok bo już dziś dostałem telefon z wiadomością że samochód chodzi. Okazało się że była pęknięta cewka zapłonowa. Poprzedni mechanik zauważył że jest słaba iskra na trzech świecach ale stwierdził że to nie miałoby aż takiego wpływu.
    Obecny mechanik zrobił diagnostykę. Okazało się jeszcze że komputer nie tak czyta przepływkę (poprzedni właściciel wstawił pierwszą lepszą a nie oryginał) skąd możliwe złe wchodzenie na wyższe obroty na benzynie. Obecnie auto chodzi na benzynie i na gazie. Jeszcze tylko przepływkę załatwię oryginalną i git :D

    Jak widać dobry elektromechanik z dobrym sprzętem i wszystko jasne ;)