Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW POLO 1.0 45KM - Wysokie spalanie i mała moc - Jakie mogą być tego przyczyny?

Adek4100 10 Feb 2013 10:58 9450 11
  • #1
    Adek4100
    Level 17  
    Witam wszystkich bardzo serdecznie.
    Zakładam nowy temat ponieważ nie znalazłem w sieci podobnego problemu do mojego.
    Otóż mój samochód VW Polo 1.0 45KM, spala około 15l gazu w mieście. Prawdą jest to że jeżdżę bardzo na krótkich odcinkach, rano gdy odpalam samochód jest -6*C na dworze, dojadę do szkoły wskazówka temperatury jeszcze nawet nie zdarzy się podnieść, zdaję sobie sprawę że na gazie nie powinno jeździć się na zimnym silniku, dodam tylko że znajomego Nissan Sunny 1.4 nie ma nawet baku paliwa zawsze odpala go na gazie, ma większy silnik i jeździ w podobnych warunkach do moich i zamyka się w 10l gazu.
    Samochód po odpaleniu jest bardzo, bardzo słaby, te pierwsze chwile, powiedzmy kilometr przejeżdżam na benzynie bo próg przełączenia mam przy 2,5 tys dlatego nie kręcę go za wysoko na lodowatym silniku. Dopóki temperatura nie wzrośnie drastycznie ponad 70-80*C samochód praktycznie stoi w miejscu, po zagrzaniu natomiast zamienia się w istną rakietę, nie przekraczam 2,5tys obrotów gdyż staram sie zachować zasady ecodrivingu który w moim przypadku zamyka się w granicach 15l, próbowałem już wszystkich metod jazdy byt zaoszczędzić paliwo mniej wiecej spalanie waha się w tych samych granicach, co innego mozna powiedzieć o spalaniu w trasie 7-8l wynik który w pełni mnie zadowala.



    Dodam że samochód strasznie kopci (para) tak gdyby był zalewany, na benzynie czy na gazie jest to samo, co do benzyny to mogę się zgodzić gdyż w samochodzie jest uszkodzona sonda Lambda ale gaz regulowany był za pomocą analizatora i uważam że nie powinno być problemów.

    Co do słabej mocy i spalania, czy mogę obwiniać Przewody wysokiego napięcia?
    Nie wiem czy dobrze rozumuję, ale gdy silnik jest zimny i przewody zimne, stawiają duży opór przez co samochód jest taki słaby? Dodam że przewody potrafią kopnąć czyli przebicie już mają.

    To tylko litrowy silniczek, nogi cięzkiej również nie mam skąd te braki mocy i spalanie?
  • #2
    decybel91
    Level 42  
    Wymień te kable jak cię kopią, co w końcu gaz strzeli.
    Przyczyną wyskokiego spalania będzie najpewniej czujnik temperatury na sterownik silnika, niebieski, najpewniej dwupinowy. Dostępny w każdym motoryzacyjnym, ale nie oszczędzaj na nim kup np. Behr Germany.
  • #3
    operatoronwy
    Level 17  
    A weź do domu przewody zapłonowe i wysusz na grzejniku(tylko sobie ponumeruj) i będzie wiadomo.Ja tak zawsze robię.
    To że silnik zaczyna chodzić po nagrzaniu może sugerować zużyte tuleje cylindrowe-lub pierścienie tłokowe.
  • #5
    tzok
    Moderator of Cars
    Jeśli jest tam instalacja LPG II generacji lub nowsza to podstawą jest prawidłowe działanie sondy lambda.

    Po drugie masz silnik 1.0 a dla niego 2,5 tys. obr/min to stanowczo za mało, zasady eco-drivingu nie określają sztywno optymalnych obrotów, one są zależne od konstrukcji silnika. Chodzi o obroty przy których silnik osiąga maksymalną sprawność, można je oszacować patrząc na krzywe mocy i momentu obrotowego (punkt załamania krzywej momentu). Znów stosując pewne uproszczenie - zazwyczaj przełożenia skrzyni są tak dobrane, że optymalna prędkość to 80-90km/h na najwyższym biegu - jakie masz obroty przy takiej prędkości?
  • #6
    Adek4100
    Level 17  
    Polo 6N0 96r.
    Silnik ma przejechane 75tys KM, samochód jest od samego poczatku w rodzinie, na gazie od roku, parownik nowy LOVATO, regulacja miesiąc temu.

    Samochód przy regulacji LPG miał robioną pełną diagnostykę wszystkie czujniki są sprawne, był błąd czujnika Halla który po odpaleniu zgasł (czytałem że zawsze tak jest w VW), czujnik prędkości obrotowej, oraz brak sygnału Sondy Lambda. WYkresy czujników włącznie z czujnikiem temp. OK.

    Rozumiem że niska moc s spalanie może być spowodowana przez kable WN?
    W takim razie jakie kable najlepiej kupić?

    Panowie zapytam przy okazji, zmieniałem miesiąc temu również wszystkie filtry płyny i olej, Mobil 1 5W50, z tym że troszkę przelałem, jest jest ponad MAX, nie wiem co z tym zrobić, z odmy nic nie pluje, zostawić tak jak jest? Samochód nie bierze oleju także szybko się go nie pozbędę, ewentualnie korkiem spustowym...
  • #7
    tzok
    Moderator of Cars
    Nadmiar oleju spuść korkiem albo odessij przez bagnet. Kable wymień, sprawdź świece. Jak wypadają zapłony to będzie błąd lambdy, ale instalacji nie ma co regulować jak sonda jest niesprawna.
  • #8
    autopoldi
    Level 23  
    Nie napisałeś jaki masz gaz (zwykły czy sekwencję)?
  • #9
    Adek4100
    Level 17  
    Zwykła instalacja z manualnym registorem.
    W jakim celu Sonda Lambda musi być sprawna skoro i tak po przełączeniu na gaz jest emulacja Sondy do masy i sterownik nie ma z niej żądnych odczytów?

    Świece były zmieniane zostały tylko przewody, "dyskoteka" się jeszcze nie robi, przebicia są przy końcówkach przewodów gdzie łączą się one z kopułką i tylko w tedy gdy dołożymy do przewodu jakieś metalowe narzędzie, widziałem przewody w gorszym stanie a mimo to nie powodowały takiego spalania.

    Panowie przesiadłem się na VW Polo z Fiata Bravo 1.6 16v który przy takiej samej instalacji oraz 2 krotnie większej mocy spalał tyle samo gazu.
    Polo miało być oszczędne a jednak okazuje się zupełnie inaczej.
    Może te silniki rzeczywiście nie są takie oszczędne to takie spalanie przy takich warunkach pogodowych to realny wynik?
  • #10
    tzok
    Moderator of Cars
    Jeśli rzeczywiście instalacja jest I generacji to sonda nie ma tu nic do rzeczy, tyle że tego typu instalacja nie powinna się w tym aucie znaleźć. W II generacji sonda jest podłączona do sterownika LPG i dlatego musi być sprawna.

    To jest Polo III/6N?
  • #11
    autopoldi
    Level 23  
    Vento mojej żony ma taką instalację. Silnik to 1,8 75kM , pali przy tej pogodzie 12 na mieście latem 10,5 . Parownik regulowałem sam na tzw. bąbelki ,register zakręcony na max i wykręcony 2 obroty . Pół roku temu zaczął palić 15 i czasami dławił się, ale odpalał od strzała . Pozaglądałem i znalazłem przestawiający się zapłon przez poluzowaną śrubę na kółku wałka napędzającego aparat zapłonowy i pompę oleju, a co za tym poszło rozbity klinek i rowki ( które ustalał ). Po wymianie kółka i wałka wszystko wróciło do normy.
    Może u Ciebie też jest coś na rzeczy z zapłonem.
  • #12
    Adek4100
    Level 17  
    Wraz z regulacją gazu elektryk regulował zapłon za pomocą lampy.
    Po regulacji gazu spytałem gazownika ile będzie samochód spalał, powiedział że maksymalnie do 10l gazu.

    Tak to jest Polo III 6N0 96r.
    Silnik na monowtrysku Boscha, cały układ dolotowy czyszczony przeze mnie osobiście wraz z mikserem i przepustnicą.

    Jedna rzecz która mnie jeszcze zastanawia to elementy układu przed dolotowego.
    W samochodzie oryginalnie zamontowany był na kolektor wydechowy osłona terminiczna, z nią połączony był ukłąd dolotowy silnika, podejrzewam że miało to na celu podgrzanie zasysanego powietrza przez silnik - tych elementów nie ma. Posiadam je, ale nie zamontowałem, może to coś rzutuje na spalanie.

    Znajomy w VW Vento również ma silnik 1.8 jak wspomniał kolega wyżej, przy tej pogodzie spala mu 12l odpalając odrazu na benzynie...