Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Instalacja wodna w aucie - chcę zamontować, parę pytań

lukas125p1 16 Sep 2013 21:48 50055 126
Texa Poland
  • #121
    syncros
    Level 12  
    Gdybym nie czul ironii to polecił bym spojrzeć na wykres z hamowni, czy jest sens kręcić wysoko turbodiesla w patrolu? Nie lepiej zmienić wcześniej bieg?
    Ale mogę tylko się uśmiechnąć.
    saskia wrote:
    Nareszcie jakis konkret.
    Wreszcie bede mogl poprawic martwe punkty przyspieszen w moim Patrolu, bez ingerencji w komputerek.
    Zdaza mu sie przy wysokich obrotach i podwyzszonych temperaturach pracy tracic sporo mocy, przy zmianach obrotow, choc turbo dziala prawidlowo.
  • Texa Poland
  • #122
    saskia
    Level 39  
    Chodzi mi o to ze na dlugich trasach, gdy jest mocno rozgrzany musze redukowac o 2 biegi a nie jeden.
    Sprawdzalem i nie sa to tzw. dziury w turbo ladowaniu. Mam wstawiony cisnieniomierz w kabinie i widze dokladnie jak sie zachowuje turbo.
    Na krotszych trasach tego nie ma.
    Wiem ze Patrole i inne terenowe auta lepiej pracuja na srednich obrotach i szybkosciach i nawet pozytywnie reaguja na zwiekszenie obciazenia. Jest tez jeden drobny szczegol, a mianowicie miedzy biegami jest ok. 500 obr. roznicy, ale miedzy 4 a 5 jest tylko 300, co w pewnym stopniu wplywa ze przy redukcji z 5 na 4 moze brakowac mocy, ale redukcja z 5 na 3 zmusza do zwiekszenia obr. silnika do max. aby nie zwolnic zbyt gwaltownie na autostradzie.
    Moze przy okazji tej dyskusji dowiem sie czegos wiecej o dieslach.
    Ogolnie to nie chodzi mi o zwiekszanie mocy silnika tylko o chwilowe obnizenie temperatury jego pracy, co w przypadku mojego Patrola pozwoli na ciagla jazde na dlugich trasach, bo dotychczas gdy zdazaly mu sie spadki mocy musialem mu dac odedtchnac, po czym byl w pelni sprawny.
  • Texa Poland
  • #123
    syncros
    Level 12  
    Nie wiem o jakim patrolu mówimy? Objawy wskazują na za mało wydajny intercooler, masz możliwość logowania temperatury w dolocie?
    Przepraszam za OT.
  • #124
    saskia
    Level 39  
    Nie, o tym nie myslalem, gdyz sadze ze przy wiekszych szybkosciach intercooler nie powinien miec problemow z chlodzeniem, gdyz wlot jest na masce i dobrze zbiera powietrze do chlodzenia.
    Moj Patrol to standardowy GR 2.8 TDI. silnik 1 rzedowa 6.

    Dodano po 9 [minuty]:

    Teraz tak pomyslalem o powietrzu przechodzacym przez chlodnice do komory silnika i mozliwe ze w pewnych okolicznosciach cisnienie pod maska moze byc wyzsze od cisnienia na wlocie intercoolera.
    Teraz zaczyna mi wszystko pasowac. Przy szybkosci pow. 120 kazdy Patrol ma dziwne drgania maski (pytalem innych i potwierdzaja). Nie sa to wibracje tylko jakby szarpniecia od podmuchu wiatru, jakby chciala sie otworzyc. Mozliwe ze wlasnie cisnienie powodowane nawiewem od chlodnicy i wspomagane poteznym wentylatorem (gdy sie rozgrzeje) przeciwdziala nadmuchowi intercoolera.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Ale mimo tego jaka jest przyczyna to lekkie ochlodzenie, czy to powietrza dolotowego czy samego silnika moglo by dac pozytywne efekty.
    Nawet jesli mialo by to dzialac tylko czasowo, i recznie uruchamiane.
  • #125
    syncros
    Level 12  
    Ciągnąc dalej temat, masz TMIC i wlot na masce? Wlot kieruje powietrze z otoczenia na IC i go schładza,nie znam się na Patrolach i nie wiem jak taki kształt samochodu zachowuje się przy większych prędkościach. W sensie jak zmienia się ciśnienie na masce, podnoszenie/falowanie maski wskazywało by na powstawanie podciśnienia i wtedy wlot przestawał by "działać" i powietrze (cieple) zasysane by było z komory silnika.
    Wody zawsze możesz sobie trysnąć do silnika, byle nie za dużo (hydrolock).
  • #126
    saskia
    Level 39  
    Tak , wlot jest na masce i wyglada to dosc "aerodynamicznie" tzn, powietrze z powierzchni maski ladnie splywa do wzniesionego na ok. 5 cm wlotu.
    W tym typie silnika sa komory wirowe, co chroni go do pewnego stopnia przed sprezaniem wody w cylindrze.

    Mysle ze jakis rozpylacz na wlocie do kolektora ssacego mogl by pomoc.
    W zimie nigdy nie mialem problemow z tego typu spadkiem mocy, zawsze zdaza sie to w lecie i w ciagu dnia, nigdy w nocy.
    Te wszystkie fakty ukladaja sie w calosc, jak palec wskazujacy na chlodzenie powietrza w intercoolerze, bo od niego zaleza obroty pow. 2500. Niby slychac gwizd turbo juz przy 1500, ale nie tloczy ono powietrza pod takim cisnieniem jak na wyzszych obrotach i- lub pod duzym obciazeniem silnika.
    Ciekawe tez jest ze jadac we mgle czy deszczu, wyraznie czuje sie zwiekszona moc silnika.
    Nie duzo, ale wystarczajaco by to zauwazyc, zwlaszcza szybkie reakcje obciazonego silnika na dodanie gazu.
  • #127
    syncros
    Level 12  
    Ciągnąc dalej watek.
    Znacznie lepiej zmienić IC na wydajniejszy, taka modyfikacja nigdy nie zaszkodzi, zawsze pomaga.
    Co do twojego silnika to trzeba popytać fachowców od strojenia jak dotrysk wody działa na sondę lambda, czy jest brana pod uwagę i co będzie się działo ze sterowaniem. Ja na dieslach znam się tylko pobieżnie.