Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat b3 1,6TD `91 - Przebieg kabelka ładowania od alternatora

matek45 10 Lut 2013 19:19 4410 7
  • #1 10 Lut 2013 19:19
    matek45
    Poziom 14  

    Witam, od jakiegoś czasu miałem problem z kontrolką alternatora - nie przestawała sie świecić. Podłączyłem zastępczy układ (elektrozawór pompy wtryskowej - żaróweczka - alternator), który na razie zdaje egzamin ale lampka niestety jest w środku i tak troszkę głupio, bo zawsze mam obawy, że żaróweczka może nie zgasnąć, a ja o tym nie wiem. :/ (oczywiście stare połączenie odłączyłem)
    Wiecie może jak przebiega kabel od kontrolki ładowania w passacie z 91 roku? Kabelek wchodzi mi do wiązki pod maską i dalej nie wiem gdzie go szukać. Musi łapać gdzieś masę, bo nawet jak go odłączyłem, to w liczniku cały czas się żarzy dioda. Możecie powiedzieć, które piny odpowiedzialne są za to w liczniku oraz w skrzynce bezpieczników?
    Kolejna rzeczą jest sam alternator. Jak odpalę silnik, to nie załącza się ładowanie, dopiero jak zwiększę obroty silnika to załapuje i dalej trzyma do końca (znaczy się ładuje), nawet na biegu jałowym. Miał ktoś kiedyś taki przypadek?
    Z góry bardzo dziękuję za pomoc.

    Dodano po 29 [minuty]:

    Ok. Już coś wiem. Z alternatora wychodzi jako niebieski kabelek, następnie wchodzi jakoś w skrzynkę bezpieczników (nie wiem jakie wtyczki/wejścia itp.), następnie wchodzi do liczników na pinie nr 16 i dalej nie wiem jak! Łączy się już w liczniku z plusem akumulatora czy ma jakieś wyjście?

    Dodano po 4 [godziny] 58 [minuty]:

    Dobra, wyczytałem (ale nie wiem czy dobrze), że do bezpieczników wchodzi przez kostkę F pin 3, wychodzi z bezpieczników kostką U2 pin 12 do licznika pin 16. Ale niestety nie mogę nigdzie doczytać co się dzieje dalej w liczniku.
    Macie schemat samego licznika? Licznik z zegarem, bez komputera, bez obrotomierza (tylko jedna wtyczka z tyłu).

    Dodano po 29 [minuty]:

    To może macie tzw. pinout licznika (nie wiem czy to dobra nazwa, ale tak wyczytałem w sieci). Chodzi mi o opisaną wtyczkę od licznika.

    Dodano po 7 [sekundy]:

    To może macie tzw. pinout licznika (nie wiem czy to dobra nazwa, ale tak wyczytałem w sieci). Chodzi mi o opisaną wtyczkę od licznika.

    Dodano po 9 [minuty]:

    Może się komuś przyda:
    Wtyk 28 pinowy w zaleznosci od wersji auta (golf II, golf III lub passat) wyposazony w inna ilosc przewodow wyjsciowych (nie wszystkie piny podlaczone w zaleznosci od wersji). Wtyk podlaczony w tylnej czesci zegarow.
    1. Czujnik temperatury zewnetrznej; przewod masowy (jesli auto jest w niego wyposażone)
    2. Czujnik braku plynu chlodzacego w zbiorniczku wyrownawczym w komorze silnika.
    3. Masa ze styku 31 przelacznika swiatel
    4. Reset wskazan MFA; prawdopodobnie MFA 1 (jesli auto jest w niego wyposazone)
    5. Masa; jak w pinie 3
    6. Reset wskazan MFA; prawdopodobnie MFA 2 (jesli auto jest w niego wyposazone)
    7. Sygnal predkosci auta z impulsatora umieszczonego w skrzyni biegow; wyjscie (brak jesli jest linka)
    8. Czujnik cisnienia oleju 1.8 bara
    9. Czujnik cisnienia oleju 0.3 bara
    10.Syngal obrotomierza; z cewki (benzyna) lub z wyjscia W alternatora (diesel)
    11.+12V; zacisk 30; plus z akumulatora.
    12.+12V ; zacisk 58b z wylacznika swiatel ; do podswietlania zegarow po wlaczeniu swiatel.
    13.+12V; zacisk 15; plus pojawiajacy sie po przekreceniu stacyjki w pozycje wlacz.
    14. pusty
    15.Do przelacznika wskazan MFA (jesli auto jest w niego wypozazone)
    16.Lampka kontrolna ladowania alternatora; zacisk d+ altetnatora lub pin 61 w panelu sterowania.
    17.Czujnik temperatury oleju (jesli auto jest w niego wyposazone)
    18.Wskaznik hamulca recznego lub pasow bezpieczenstwa (o ile auto jest w nie wyposazone)
    19.Czujnik temperatury zewnetrznej; przewod sygnalowy (jesli auto jest w niego wyposazone)
    20.Wskaznik nagrzania swiec zarowych (tylko w przypadku diesla)
    21.Wskaznik poziomu paliwa w baku
    22.Kierunkowskaz lewy
    23.Wskaznik temperatury cieczy chlodzacej
    24.Kierunkowskaz prawy
    25.Kontrolka swiatel drogowych (dlugich)
    26.Wskaznik spalania sredniego (jesli auto jest w niego wyposazone)
    27.Sygnal predkosci auta z impulsatora umieszczonego w skrzyni biegow; wejscie (brak jesli jest linka)
    28.pusty
    Opracowanie i tlumaczenie Bugalon

    Dodano po 3 [minuty]:

    Ponawiam prośbę w takim razie: Ma ktoś schemat (najlepiej płytki drukowanej) licznika do passata b3 (szczegółowe informacje na temat licznika w górnej części postu). Ja mam tylko taki schemat licznika, gdzie wszystkie wyjścia(to co wchodzi z kostki) idzie do dużego prostokąta "control unit" i wychodzi kompletnie w innym miejscu i nic nie wiadomo 0_o

    0 7
  • #2 25 Lut 2013 09:10
    lipek81
    Poziom 11  

    PRzewód wzbudzenia idzie do kontrolki w liczniku.Z drugiej strony kontrolka podłączona jest pod +12V po zapłonie (linia 15), ale poprzez jakieś rezystory i diodę. Rezystory poznasz po tym, że są dosyć duże.
    Schematy licznika - ściągnij sobie jakąś książkę do passata b3 - tam są zazwyczaj schematy, są też schematy licznika, ale tylko elektryki, elektronika występuje już jako "bloczek", ale te połączenie jest pokazane, tak samo, jak wiele innych w liczniku.
    tutaj też znajdziesz jakieś schematy: http://vwts.ru/vw_passat3_35i.html

    Ogólnie możesz równie dobrze jechać na schematach z golfa mk2 - praktycznie to samo, jeżeli chodzi o podstawowe wyposażenie.

    0
  • #3 25 Lut 2013 19:11
    matek45
    Poziom 14  

    Szczerze mówiąc, to już sobie poradziłem. Pociagnąłem osobny kabel od alternatora przez kabinę do kostki w liczniku i jest już dobrze. Tylko chyba regulator napięcia mi padł, bo przy jałowej pracy silnika ładuje napięciem 12,4V, natomiast przy zwiększaniu prędkości, wartość napięcia wzrasta proporcjonalnie do wartosci 13,6V(przy wyłączonych odbiornikach prądu). Ale on musiał się zepsuć chyba 2 miesiące temu, bo ojciec jeździł autem i za każdym razem jak chciał odpalić auto rano, to trzeba było podłączać prostownik. (Żaróweczka była wtedy schowana pod maską, więc ciężko w trakcie jazdy można było stwierdzić, czy świeci, czy nie - taka szybka prowizorka, ale oczywiście ojciec jeździł z tym cały miesiąc... :/)

    @lipek81 - co do rezystora, to im większy opór, tym bardziej "pobudzony" alternator do pracy? Słyszałem od pewnego mechanika, że sama żaróweczka(kontrolka) wspomaga proces zaczęcia ładowania.

    0
  • #4 25 Lut 2013 20:07
    Zico63
    Poziom 37  

    matek45 napisał:
    im większy opór, tym bardziej "pobudzony" alternator do pracy? Słyszałem od pewnego mechanika, że sama żaróweczka(kontrolka) wspomaga proces zaczęcia ładowania.

    Dokładnie odwrotnie! Im MNIEJSZY opór, tym szybciej się wzbudza. W sumie - nie lepiej tylko szybciej się wzbudza.
    A mechanik dobrze prawił!!! :D

    0
  • #5 25 Lut 2013 22:08
    lipek81
    Poziom 11  

    Jak dobrze pamiętam, to w golfie 4 jest nawet tak, ze na czas rozruchu podawane jest +12V na zbudzenie do alternatora, z pominięciem lampki, żeby jeszcze lepiej wzbudzić.

    0
  • #6 26 Lut 2013 18:58
    matek45
    Poziom 14  

    A jakie są skutki uboczne takiego "lepszego" wzbudzania? Rozumiem, że ten opornik znajduje się w liczniku?

    0
  • #7 26 Lut 2013 20:50
    Zico63
    Poziom 37  

    Ubocznych w rozumieniu "niepożądane" - żadnych nie ma.
    Jest tylko ładowanie od niższych obrotów, co jest jedynie korzystne dla całej elektryki.

    0
  • #8 26 Lut 2013 21:09
    1078231
    Użytkownik usunął konto