Witam, od jakiegoś czasu miałem problem z kontrolką alternatora - nie przestawała sie świecić. Podłączyłem zastępczy układ (elektrozawór pompy wtryskowej - żaróweczka - alternator), który na razie zdaje egzamin ale lampka niestety jest w środku i tak troszkę głupio, bo zawsze mam obawy, że żaróweczka może nie zgasnąć, a ja o tym nie wiem. :/ (oczywiście stare połączenie odłączyłem)
Wiecie może jak przebiega kabel od kontrolki ładowania w passacie z 91 roku? Kabelek wchodzi mi do wiązki pod maską i dalej nie wiem gdzie go szukać. Musi łapać gdzieś masę, bo nawet jak go odłączyłem, to w liczniku cały czas się żarzy dioda. Możecie powiedzieć, które piny odpowiedzialne są za to w liczniku oraz w skrzynce bezpieczników?
Kolejna rzeczą jest sam alternator. Jak odpalę silnik, to nie załącza się ładowanie, dopiero jak zwiększę obroty silnika to załapuje i dalej trzyma do końca (znaczy się ładuje), nawet na biegu jałowym. Miał ktoś kiedyś taki przypadek?
Z góry bardzo dziękuję za pomoc.
Dodano po 29 [minuty]:
Ok. Już coś wiem. Z alternatora wychodzi jako niebieski kabelek, następnie wchodzi jakoś w skrzynkę bezpieczników (nie wiem jakie wtyczki/wejścia itp.), następnie wchodzi do liczników na pinie nr 16 i dalej nie wiem jak! Łączy się już w liczniku z plusem akumulatora czy ma jakieś wyjście?
Dodano po 4 [godziny] 58 [minuty]:
Dobra, wyczytałem (ale nie wiem czy dobrze), że do bezpieczników wchodzi przez kostkę F pin 3, wychodzi z bezpieczników kostką U2 pin 12 do licznika pin 16. Ale niestety nie mogę nigdzie doczytać co się dzieje dalej w liczniku.
Macie schemat samego licznika? Licznik z zegarem, bez komputera, bez obrotomierza (tylko jedna wtyczka z tyłu).
Dodano po 29 [minuty]:
To może macie tzw. pinout licznika (nie wiem czy to dobra nazwa, ale tak wyczytałem w sieci). Chodzi mi o opisaną wtyczkę od licznika.
Dodano po 7 [sekundy]:
To może macie tzw. pinout licznika (nie wiem czy to dobra nazwa, ale tak wyczytałem w sieci). Chodzi mi o opisaną wtyczkę od licznika.
Dodano po 9 [minuty]:
Może się komuś przyda:
Wtyk 28 pinowy w zaleznosci od wersji auta (golf II, golf III lub passat) wyposazony w inna ilosc przewodow wyjsciowych (nie wszystkie piny podlaczone w zaleznosci od wersji). Wtyk podlaczony w tylnej czesci zegarow.
1. Czujnik temperatury zewnetrznej; przewod masowy (jesli auto jest w niego wyposażone)
2. Czujnik braku plynu chlodzacego w zbiorniczku wyrownawczym w komorze silnika.
3. Masa ze styku 31 przelacznika swiatel
4. Reset wskazan MFA; prawdopodobnie MFA 1 (jesli auto jest w niego wyposazone)
5. Masa; jak w pinie 3
6. Reset wskazan MFA; prawdopodobnie MFA 2 (jesli auto jest w niego wyposazone)
7. Sygnal predkosci auta z impulsatora umieszczonego w skrzyni biegow; wyjscie (brak jesli jest linka)
8. Czujnik cisnienia oleju 1.8 bara
9. Czujnik cisnienia oleju 0.3 bara
10.Syngal obrotomierza; z cewki (benzyna) lub z wyjscia W alternatora (diesel)
11.+12V; zacisk 30; plus z akumulatora.
12.+12V ; zacisk 58b z wylacznika swiatel ; do podswietlania zegarow po wlaczeniu swiatel.
13.+12V; zacisk 15; plus pojawiajacy sie po przekreceniu stacyjki w pozycje wlacz.
14. pusty
15.Do przelacznika wskazan MFA (jesli auto jest w niego wypozazone)
16.Lampka kontrolna ladowania alternatora; zacisk d+ altetnatora lub pin 61 w panelu sterowania.
17.Czujnik temperatury oleju (jesli auto jest w niego wyposazone)
18.Wskaznik hamulca recznego lub pasow bezpieczenstwa (o ile auto jest w nie wyposazone)
19.Czujnik temperatury zewnetrznej; przewod sygnalowy (jesli auto jest w niego wyposazone)
20.Wskaznik nagrzania swiec zarowych (tylko w przypadku diesla)
21.Wskaznik poziomu paliwa w baku
22.Kierunkowskaz lewy
23.Wskaznik temperatury cieczy chlodzacej
24.Kierunkowskaz prawy
25.Kontrolka swiatel drogowych (dlugich)
26.Wskaznik spalania sredniego (jesli auto jest w niego wyposazone)
27.Sygnal predkosci auta z impulsatora umieszczonego w skrzyni biegow; wejscie (brak jesli jest linka)
28.pusty
Opracowanie i tlumaczenie Bugalon
Dodano po 3 [minuty]:
Ponawiam prośbę w takim razie: Ma ktoś schemat (najlepiej płytki drukowanej) licznika do passata b3 (szczegółowe informacje na temat licznika w górnej części postu). Ja mam tylko taki schemat licznika, gdzie wszystkie wyjścia(to co wchodzi z kostki) idzie do dużego prostokąta "control unit" i wychodzi kompletnie w innym miejscu i nic nie wiadomo 0_o
Wiecie może jak przebiega kabel od kontrolki ładowania w passacie z 91 roku? Kabelek wchodzi mi do wiązki pod maską i dalej nie wiem gdzie go szukać. Musi łapać gdzieś masę, bo nawet jak go odłączyłem, to w liczniku cały czas się żarzy dioda. Możecie powiedzieć, które piny odpowiedzialne są za to w liczniku oraz w skrzynce bezpieczników?
Kolejna rzeczą jest sam alternator. Jak odpalę silnik, to nie załącza się ładowanie, dopiero jak zwiększę obroty silnika to załapuje i dalej trzyma do końca (znaczy się ładuje), nawet na biegu jałowym. Miał ktoś kiedyś taki przypadek?
Z góry bardzo dziękuję za pomoc.
Dodano po 29 [minuty]:
Ok. Już coś wiem. Z alternatora wychodzi jako niebieski kabelek, następnie wchodzi jakoś w skrzynkę bezpieczników (nie wiem jakie wtyczki/wejścia itp.), następnie wchodzi do liczników na pinie nr 16 i dalej nie wiem jak! Łączy się już w liczniku z plusem akumulatora czy ma jakieś wyjście?
Dodano po 4 [godziny] 58 [minuty]:
Dobra, wyczytałem (ale nie wiem czy dobrze), że do bezpieczników wchodzi przez kostkę F pin 3, wychodzi z bezpieczników kostką U2 pin 12 do licznika pin 16. Ale niestety nie mogę nigdzie doczytać co się dzieje dalej w liczniku.
Macie schemat samego licznika? Licznik z zegarem, bez komputera, bez obrotomierza (tylko jedna wtyczka z tyłu).
Dodano po 29 [minuty]:
To może macie tzw. pinout licznika (nie wiem czy to dobra nazwa, ale tak wyczytałem w sieci). Chodzi mi o opisaną wtyczkę od licznika.
Dodano po 7 [sekundy]:
To może macie tzw. pinout licznika (nie wiem czy to dobra nazwa, ale tak wyczytałem w sieci). Chodzi mi o opisaną wtyczkę od licznika.
Dodano po 9 [minuty]:
Może się komuś przyda:
Wtyk 28 pinowy w zaleznosci od wersji auta (golf II, golf III lub passat) wyposazony w inna ilosc przewodow wyjsciowych (nie wszystkie piny podlaczone w zaleznosci od wersji). Wtyk podlaczony w tylnej czesci zegarow.
1. Czujnik temperatury zewnetrznej; przewod masowy (jesli auto jest w niego wyposażone)
2. Czujnik braku plynu chlodzacego w zbiorniczku wyrownawczym w komorze silnika.
3. Masa ze styku 31 przelacznika swiatel
4. Reset wskazan MFA; prawdopodobnie MFA 1 (jesli auto jest w niego wyposazone)
5. Masa; jak w pinie 3
6. Reset wskazan MFA; prawdopodobnie MFA 2 (jesli auto jest w niego wyposazone)
7. Sygnal predkosci auta z impulsatora umieszczonego w skrzyni biegow; wyjscie (brak jesli jest linka)
8. Czujnik cisnienia oleju 1.8 bara
9. Czujnik cisnienia oleju 0.3 bara
10.Syngal obrotomierza; z cewki (benzyna) lub z wyjscia W alternatora (diesel)
11.+12V; zacisk 30; plus z akumulatora.
12.+12V ; zacisk 58b z wylacznika swiatel ; do podswietlania zegarow po wlaczeniu swiatel.
13.+12V; zacisk 15; plus pojawiajacy sie po przekreceniu stacyjki w pozycje wlacz.
14. pusty
15.Do przelacznika wskazan MFA (jesli auto jest w niego wypozazone)
16.Lampka kontrolna ladowania alternatora; zacisk d+ altetnatora lub pin 61 w panelu sterowania.
17.Czujnik temperatury oleju (jesli auto jest w niego wyposazone)
18.Wskaznik hamulca recznego lub pasow bezpieczenstwa (o ile auto jest w nie wyposazone)
19.Czujnik temperatury zewnetrznej; przewod sygnalowy (jesli auto jest w niego wyposazone)
20.Wskaznik nagrzania swiec zarowych (tylko w przypadku diesla)
21.Wskaznik poziomu paliwa w baku
22.Kierunkowskaz lewy
23.Wskaznik temperatury cieczy chlodzacej
24.Kierunkowskaz prawy
25.Kontrolka swiatel drogowych (dlugich)
26.Wskaznik spalania sredniego (jesli auto jest w niego wyposazone)
27.Sygnal predkosci auta z impulsatora umieszczonego w skrzyni biegow; wejscie (brak jesli jest linka)
28.pusty
Opracowanie i tlumaczenie Bugalon
Dodano po 3 [minuty]:
Ponawiam prośbę w takim razie: Ma ktoś schemat (najlepiej płytki drukowanej) licznika do passata b3 (szczegółowe informacje na temat licznika w górnej części postu). Ja mam tylko taki schemat licznika, gdzie wszystkie wyjścia(to co wchodzi z kostki) idzie do dużego prostokąta "control unit" i wychodzi kompletnie w innym miejscu i nic nie wiadomo 0_o