Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przyłącze mieszkania i tablica - Wykonanie tablicy i przyłącza w mieszkaniu.

Hapamasta 10 Lut 2013 13:32 3579 17
  • #1 10 Lut 2013 13:32
    Hapamasta
    Poziom 10  

Witam,

Jestem początkującym elektrykiem. I Stoję przed problemem przyłącza do mieszkania, które zaadaptowałem z wcześniejszej pralni. Całą elektrykę w pomieszczeniu wykonałem zgodnie ze sztuką. Ale teraz trzeba mi podłączyć się do WLZ i wykonać przyłącze no i powalczyć z ENERGĄ. Nigdy tego nie robiłem nie mam też znajomych bardziej doświadczonych w tych sprawach elektryków więc postanowiłem się dowiedzieć od Was. Wiem, że muszę wystosować pismo o warunki przyłączeniowe. Teraz pytania:
    1. Czy ja muszę wyposażyć tablice licznikową w zabezpieczenia i wykonać instalacje z pomieszczenia do tablicy i z tablicy do WLZtu czy wykonuje to operator?

2. Jak ja mam to wykonać to jakie zabezpieczenia wybrać by była selektywność. Bezpieczniki selektywne są drogie. Czytałem artykuł i ponoć może stosować topiki z zabezpieczeniami przeciążeniowymi typu S. ETI ma takie rozwiązania i oni pisali właśnie ten artykuł. Czy tak można?

3. Czy ktoś ma jakieś informacje jak należy taką tablicę złożyć do kupy i co należy wyprowadzić i jak do miejsca gdzie ma być licznik. Nie chciałbym, by ktoś z energi przyszedł i powiedział, że jest źle wyprowadzone i nie podłączy mi licznika.

Dziękuję za pomoc. Mam nadzieje, że pytania się nie powtórzyły, bo trochę szukałem tych informacji i nie znalazłem.

Pozdrawiam i proszę o szybką podpowiedź.

0 17
  • #2 10 Lut 2013 13:51
    elektryk83
    Poziom 14