Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Philips PHILIPS 25PT 4523/58 - Nie włącza się, pali bezpiecznik

elvis1987 10 Lut 2013 15:16 2142 0
  • #1 10 Lut 2013 15:16
    elvis1987
    Poziom 13  

Witam.
    Na wstępie dodam, że nie mam doświadczenia w naprawach telewizorów ani innyh sprzętów RTV jednakże coś na elektronice się znam i chciałbym spróbować zreanimować mój telewizor. Mianowicie dzisiaj podczas oglądania telewizora nagle "rozbłysło" w środku i telewizor się wyłączył. Po rozkręceniu obudowy okazało się, że płyta włącznika została trochę przypalona/ spalona
    Philips PHILIPS 25PT 4523/58 - Nie włącza się, pali bezpiecznik
    Sprawdzając miernikiem okazało się, że pomimo tego spalenia płytka działa (sprawdzałem czy przypadkiem nie ma zwarcia a po podłączeniu napięcia do płytki na wyjściu było napięcie sieci- czyli tak jak powinno być. Nie wywaliło w domu korków)
    Następnie sprawdziłem bezpiecznik i okazało się, że się spalił, wymieniłem go. Podłączyłem sam zasilacz i znowu wywaliło bezpiecznik. Wizualnie płyta zasilacza nie posiada przebarwień od przepalenia.
    Wywnioskowałem, że coś robi mi zwarcie. Sprawdziłem Warystor (podłączony równolegle) - miernikiem na omomierzu. Wskazywał 3,5k (chyba dobry? tak się sprawdza warystor?). Następnie sprawdziłem transformator . Nie wykazywał żadnego zwarcia. (też miernikiem, wszystkie kombinacje połączeń końcówek transformatora)
    Równolegle jest jeszcze połączony kondensator. Może on powodować zwarcie? Jak się go sprawdza czy ma zwarcie?
    Czy diody w Mostku Graetza można sprawdzić bezpośrednio na płytce czy jedną nóżkę najlepiej wylutować?
    Bardzo proszę o nakierowanie w tej usterce. (pewnie to jest podstawowa usterka).
    W załączniku jest schemat do tego TV.

Schematu w załączniku już nie ma :cry: Czytaj zasady działu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1796351.html [bogred]