Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

A6C5 Audi 2.5 - wymiana sterownika w pompie wtryskowej

KAR26 10 Lut 2013 16:19 6606 14
  • #1 10 Lut 2013 16:19
    KAR26
    Poziom 17  

    Witam - w czym lezy problem , orginalny sterownik z koncowym numerem 106A i rok pompy 98 a dawca to numer sterownika 106B i rok pompy 2002 , po podmianie samych sterowników samochód wchodzi w trym awaryjny(max 2,5 tys obrotów) , na starym było to samo i dawca tez to miał , mam watpliwosci :
    1, czy po podmianie sterowników to jest objaw standardowy i trzeba pomocy vaga?
    2, powodem naprawy i podmiany(dla pruby) był przepalony opornik odpowiadajacy za tłoczek wysokiego cisnienia(ten co jest miedzy wtryskami), i samochód nie mial zadnych objawów ze wchodził w tryb awaryjny, poprostu po zgaszeniu i po ponownej prubie odpalenia nie odpalił (:

    0 14
  • #2 10 Lut 2013 19:01
    misiek-888
    Poziom 34  

    KAR26 napisał:
    trzeba pomocy vaga?
    Po co błądzić.

    0
  • #3 10 Lut 2013 19:45
    adamos.64
    Poziom 13  

    Witam miałem podobny problem była dana pompa do naprawy ale to nic nie pomogło zaprowadziłem auto do fachowców a ci po prostu wymontowali wtryski i założyli drugie i auto odpaliło i odzyskało buta.

    0
  • #4 10 Lut 2013 20:46
    KAR26
    Poziom 17  

    Witam - jesli chodzi o wtryski to one nie padły na 99% bo auto przed awaria normalnie odpalało , a co miałes na mysli kolego zeby nie błądzic , bo wywala błąd 00550 i to jest od regulacji kata wtrysku , chciałbym o porade czy mam szukac drugiej pompy z jak najmłodszego samochodu(1997-2003) i włozyć swój sterownik poniewaz włozyłem sterownik jak wyzej pisałem z pompy 2002 i mi odpalił od strzała , wiec w czym jest problem czy czesci mechaniczne sa te same a same sterowniki sie różnią(wsady i konstrukcja wewnetrzna)

    0
  • #5 11 Lut 2013 21:18
    KAR26
    Poziom 17  

    Dziekuje za szczere wypowiedzi o pompie vp44 , nie wiedziałem ze to taki trudny temat że nikt nie wie lub nie chce powiedziec , wiem jedno ze podmiana strownika na nowszy w moim wypadku , samochód odpala od strzału ale wywala 00550 błąd a chodzi mi o jedno czy kadłub jest taki sam w pompach 97-2003 tylko sterowniki sie róznią i powinienem szukaj jak najmłodszej pompy i włozyc swój sterownik ?

    0
  • #6 11 Lut 2013 22:13
    fjodek
    Użytkownik obserwowany

    ogolnie to nawet nie powinien ci palic na nowszym sterowniku
    a ze pali to jest dziwne

    0
  • #7 11 Lut 2013 22:28
    KAR26
    Poziom 17  

    witam- własnie i tu jest jakis mit chyba z tymi sterownikami bo niby sterownik jest przypisany di pompy lub komputera samochodu

    1
  • #8 11 Lut 2013 22:29
    mercedesik
    Poziom 25  

    Usterke masz mechaniczną w pompie a dokladnie w jej korpusie i żaden sterownik ci tego nie uratuje.
    A pompe musisz mieć z podobnego rocznika bo w nowszych jest inny sterownik już z immo.

    0
  • #9 12 Lut 2013 06:48
    KAR26
    Poziom 17  

    Witam- wiem ze od 2003/2004 jest immo w sterowniku pompy , tylko chodzi mi czy kupić pompę z jak najmłodszego(bez immo w pompie) i włożyć swój sterownik? czy muszę szukać z kodem 106A i żadna inna nie podejdzie(a z 2002r. odpalił) .

    0
  • #10 12 Lut 2013 09:07
    mercedesik
    Poziom 25  

    Końcówka A zamienia sie na D bodajże ale nie wiem na 100%.
    I masz dużą szanse kupic tak samo zepsutą pompe.
    Nowy korpus kosztuje około 1100zł i tą drogą bym szedł.

    0
  • #11 12 Lut 2013 21:17
    KAR26
    Poziom 17  

    Witam - pompa idzie do regeneracji i tu chce prosic o porade , czy jak właze zregenerowana pompe to nic nie trzeba bedzie ustawiac za pomoca vaga ?

    0
  • #12 13 Lut 2013 07:55
    mercedesik
    Poziom 25  

    Trzeba kąt wtrysku własnie.

    0
  • #13 13 Paź 2013 18:50
    pablito79
    Poziom 2  

    witam mam pytanie posiadam audi a6 2.5tdi z 2003 rokujest w nim pompa o numerach 059130106M a posiadam druga z 2000 roku o numerach 059130106B i teraz pytanie czy ta pompa podejdzie bo mojego silnika jak zostawie swoj sterownik czy raczej ciezka sprawa??poprostu chce zamienic caly korpus czesc mechaniczna.

    1
  • #14 05 Lis 2013 14:01
    pablito79
    Poziom 2  

    witam ponowni
    pompe zdobylem od BDG sprawna 100% i teraz jest problem z adaptacja sterownika tej pompy ;/ poprostu podczas adaptacji wyskakuje error
    czym to moze byc spowodowane??
    z gory dziekuje za odpowiedz.

    0
  • #15 06 Sty 2014 18:23
    naprawa-pomp.com

    Poziom 13  

    To nie przepalony opornik a tranzystor mosfet. Zapewniam cię że odpowiada on tylko za zawór regulacji dawki paliwa - powód przez który nie chciał odpalić samochód. Tłoczek sterowany jest bezpośrednio z płyty głównej sterownika z 7 nóżkowgo elementy. To sterowanie nie ulega uszkodzeniu. Błąd 0550 jest regulacji kąta wtrysku. Mogło się zdarzyć że jednocześnie uległ uszkodzeniu tranzystor sterownika ale proszę nie łączyć tych dwóch spraw.

    2