Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ts 150 - montaż alternatora

10 Lut 2013 18:01 2085 6
  • Poziom 8  
    Witam potrzebuje założyć alternator od etz 150 do mojej mz ts 150. Karter w moim silniku różni się i nie wiem czy wirnik alternatora pasuje na mój wał ale ponoć da się to zrobić. Ktoś nawet coś takiego zamontował w ts 250 za pomocą dotoczonego pierścienia. Chodzi mi tylko o pomoc w zamontowaniu alternatora w moim silniku tak żeby można było swobodnie ustawić zapłon i żeby mogło to normalnie pracować jak w etz 150 bo z przeróbką pokrywy silnika i resztą elektryki sobie poradzę. Najbardziej potrzebowałbym pomocy od kogoś z województwa łódzkiego żeby ewentualnie móc się spotkać ale będę wdzięczny za radę od każdego. Bardzo proszę o pomoc - jakieś namiary w prywatnej wiadomości bądź na gg 43207994 albo e-mail madinn(malpa)wp.pl
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Bez rzeźby nie wejdzie. Trzeba dorobić pierścień z alu (nie ze stali!), albo rzeźbić karter (zniszczenie już zabytkowego pojazdu). Jeśli masz trochę pieniędzy, to możesz zakupić zestaw z firmy VAPE - kompletny alternator i moduł zapłonowy. Niestety są to pewne koszty.
    Jeśli jednak upierasz się przy alternatorze z ETZ, to zaznacz sobie punkt rozwierania się styków przerywacza na prądnicy, a następnie ustaw tak blok alternatora by punkt ten wypadał tak samo.
  • Poziom 8  
    Chciałbym założyć ten alternator ponieważ mam go w komplecie razem z całą wiązką regulatorem napięcia i mostkiem prostowniczym. Chciałbym komuś oddać to do spasowania ale nie mam komu. Szukałem wszędzie informacji chociażby rysunków technicznych ale pod model ts 150 nie ma. Może ktoś się tego podejmie?
  • Poziom 42  
    IMHO pomysł jest nieciekawy. Ekonomicznie i technicznie bez sensu. Istnieje tez poważna groźba nieodwracalnego uszkodzenia karteru. To że masz alternator od ETZ nie znaczy że na siłę musisz go montować. Dużo łatwiej byłoby użyć alternator od Jawy. Ma mniejszą średnicę. Jednak zakres przeróbek i tak jest spory. Koszty przeróbki mogą przekroczyć wartość motocykla...
  • Poziom 9  
    Witam
    M mojej mz ts 150 założyłem alternator i wszystko śmiga jak należy .Zaznaczam że nie wprowadziłem żadnych trwałych zmian do silnika tego leciwego motocykla , a jedynie zastąpiłem oryginalną prądnicę , regulator , akumulator i żarówki ( 12 v)
    Alternator z silnika Minarelli , Ducati energia lub podobny -musi mieć nie więcej niż 103 mm średnicy!
  • Poziom 9  
    Jak wszyscy użytkownicy starych motocykli wiedzą instalacja elektryczna potrafi napsuć krwi ,więc założenie alternatora ma sens . Ważne jest żeby nie psuć sprzętu! to tak jak z oponami , fajnie wygląda motocykl na oponach z epoki , ale na drodze (szczególnie mokrej ) już fajnie nie jest .
    Do ts 150 sa dwa wyjścia ,po pierwsze zapłon Vape ( koszt koło tysiaka) lub zapłon z motoroweru (tani chińczyk z internetu) . Do zamocowania nadają się zapłony z silników minarelli (taki założyłem) trzeba wszystko dokładnie wymierzyć dotoczyć odpowiedni pierścień z aluminium w miejsce oryginalnego dekielka z simeringiem . Pierścień ten będzie jednocześnie podstawą cewek alternatora i w/w dekielkiem. Czop wału pozostaje bez zmian , jedynie klin ustalający położenie koła magnesowego należy nieco zmodyfikować. W każdej chwili istnieje możliwość powrotu do oryginału :) http://www.youtube.com/watch?v=XwsTdzRbDXE